„Tánctéren szívleszakadós” – Miller Dávid kedvenc 2023-as zenéi

2024.01.22. 15:33, soostamas

Miután listába szedtük a legjobb külföldi és magyar lemezeketfilmeket és sorozatokat, idén is megkértünk zenészeket, hogy gyűjtsék össze a kedvenc dalaikat, albumaikat az évből. Ezúttal az énekes-színész-műsorvezető Miller Dávidot, aki tavaly kihozott két emblematikus dalt Co Lee-vel és Beatrickkel (ANGYAL, SZELLEM), újraértelmezte a Gyöngyhajú lányt Hundred Sins-zel, akivel koncertezett is (meg Beton.Hofival is), dolgozott Somogyvári Dániellel (Szex és minibár), énekelt AKC Misi (Long Live AKC), Szlimmy (Arctáncoltató) és persze Hundred Sins (Operett) új albumán is, és bár a saját nagylemeze végül nem jelent meg, idén végre az is befuthat.

2023 év eleji magyar kedvenceim

Tavaly a zenei évemet két magyar album indította, és azóta aligha telt el hét anélkül, hogy bele ne hallgattam volna ezekbe. Az egyik úgy elkapta anyámat is, hogy egész nyáron, megállás nélkül azt hallgatta.

Az első Pogány Induló Megáll az idő című albuma, arról is talán a Kötelező és a Tropicalli. Utóbbi a klippel együtt valami egészen nagy élmény! Biztos nem mindig és mindenkinek könnyű rezonálni vele, de szerintem az egyik legkülönlegesebb előadó ma itthon.

A másik kedvenc Co Lee Cirque de L’Homme albuma. Co Lee nagyon kedves barátom, szeretek vele lógni, dolgozni, szeretem az energiáit, és nem mellesleg a csávó iszonyat sokat tud emelni a saját szintjein. Öröm látni, hogy kezdi megkapni azt a figyelmet, amit megérdemel. Mondom, anyukám egész nyáron Co Lee-s sapka, pulcsi, póló, és közben pörgött a lemez persze. Jól indult az év.

Tavasz, Mexikó: Azahriah Memento albuma

Amíg Mexikóban forgattam, kijött Azahriah Memento c. lemeze. Az ottani környezetben hallgatva teljesen más jelentést adott egy-egy sor vagy hang. Ha egy dalt kéne kiemelnem, akkor a 3korty lenne az. Ezt üvöltöttük nyáron legtöbbet a kocsiban, mindig egy kicsit jobban megnyomva a dal hangi sajátosságait, ahogy a dalban hajlít Azahriah. Egyébként nem ez a kedvenc Azahriah-albumom, de az a hatás, amivel ez a lemez bírt, és az után történő, mindenki számára ismerős események az egyik legmeghatározóbb magyar albummá tették.

És Peso Pluma!

Aki tavaly számomra talán még Azinál is meghatározóbb volt: Peso Pluma. Egyedül várakozva a reptéren, a mexikói Top 50 dalait böngészve találtam rá, amit elsőre kockázatosnak gondoltam, mivel nem minden esetben tükrözik az én ízlésemet ezek a listák. Ennek ellenére, amikor rábukkantam, megakadt a szemem azon, hogy az ötven dal közül körülbelül harmincöt ez a csávó volt. A dalok között válogatva sokat gyorsan továbbpörgettem, a Por Las Noches volt az első, ahol megálltam. Ez a dal valahogy annyira megfogott, csak álltam ott a reptéren, meredten magam elé nézve, és ez a dal pörgött repeaten.

Aztán visszatekertem a korábbi számokhoz, és egyszer csak megértettem: ez az autentikus dél-amerikai folklór lényege. A szövegek olyanok, mint amiket általában az amerika trapzenében hallunk, és bár furcsa volt a mariachi zenei aláfestés, mégis harmonikus volt az egész, meg egy kicsit nekem megható is. A csávó a saját kultúrájának zenéjét felhasználva érte el azt a hatást, amit nemzetközi zsánerek nélkül is képes volt kiváltani. Ez az előadó volt 2023-ban a legnagyobb zenei felfedezésem, és nem a TikTok révén! (Később megtudtam, hogy TikTok-trend lett, de ez még a jófajta legalább...)

Jack Harlow: Jackman. album

A Jackman. számomra egybefüggő erősségű zenei energia. Nem tudnék egyetlen dalt sem kiemelni; az egész album egy masszív zenei élményt nyújt. Ez a lemez más, mint az előző, vagy ez utáni albumai. Sok történetmesélés, old school hangzású beatek. Simán meghallgatja az ember egy félórás séta alatt, mondjuk az esőben. Nem ment nagyot, nem kapták fel, de nekem hozzáadott az évemhez.

Nyári Elektronikus Zenei Kalandozások

A nyaraimat gyakran az elektronikus zenei stílusok jellemzik inkább. Az év elején megjelent, de a nyári szezonban vált igazán meghatározóvá HiBoo Peace and Love című dala, amit a No Codex követett az év végén, és nálam azóta is pörög.

Nyáron volt egy kis psy-trance kalandozásom is: Trip-Tamine Blaze It. Inkább mosolyog rajta az ember, elég „cheesy”, ahogy szokták mondani, a határon mozog. Viszont én olyan jót buliztam rá, hogy eszembe jutott, mikor erre a listára gondoltam. Az Ozorán hallottam először, de ott meg nem is jött ki, sokáig kerestem.

Aztán ha éjszakai, egyedül vezetős, elektronikus hangulatban voltam, akkor: Mha Iri: Filthy vagy Nick Morgan: Shook Pt3. Ha pedig a tánctéren szívleszakadós, akkor: Victor Ruiz & Modea: Contrast. (Egyébként az egész Ruiz-Modea Bloom EP jó szerintem!)

Nagyon várt: Travis Scott Utopia album

Az egyik legjobban várt album 2023-ban, nyilván én is nagyon vártam, nagyon kíváncsi voltam. Sokan azt feltételezték, hogy az Astroworldnek lesz kvázi a folytatása, amit ugye az egyik legnagyobb hatású trapalbumnak is szoktam hívni, de szerintem nem folytatás lett. Rengeteg kísérletezés meg útkeresés van benne, és szerintem majd ennek a folytatása lesz valami egészen elképesztő, amikor az itt keresett gondolatok ott már készen tudnak érvényesülni. Az albumról a My Eyes szerintem Travis Scott egyik legjobb alkotása.

Doja Cat Scarlet album

Szerintem Doja Cat most a legforróbb előadó, lehet szeretni, vagy nem szeretni. Minden egyes dala, videóklipje, vizuálja annyira lehengerlő és provokatív, hogy egyszerűen nézni/hallgatni akarom. Az ének, rap, tánc a legprémiumabb szintek, dalszövegek pofátlanok, dallamvezetés teljesen egyedi, és egyébként meg úgy néz ki, hogy zavarba jössz tőle! Nagy kedvenc: A Paint the Town Red nyilván, de nekem az egész album, meg a jelenség.

 

NÉZZ BELE MILLER DÁVID LEMEZTÁSKÁJÁBA IS!

 

Böngészd át a szerkesztőség kedvenceit is!

2023 legjobb külföldi lemezei

2023 legjobb magyar lemezei

2023 legjobb filmjei

2023 legjobb sorozatai

 

Még több 2023-as toplista zenészektől:

Krúbi és BEATó

Jakab Zoltán és Makó Dávid (The Devil's Trade)

Esti Kornél és EZ Basic

Galaxisok és Felső Tízezer

egy5egy és kisbetűs ünnepnapok

Dányi Krisztina, Triglav, Zsüd

Gerdesits Ferenc

Győrffy Ákos és Kobza Vajk

The Qualitons

TAT, Takeshi, Holem, Steknika

L.A. Suzi és Káltes Ekwa

bongor, cserihanna, Henri Gonzo, Mihalik Ábel

4ma, Filo, cancel.

Jakab Péter és Czitrom Ádám

VENI, Hajós Kristóf, Szesztay Dávid

Somló Pál (Shell Beach, Sonya)

Elefánt és Platon Karataev

Barkóczi Noémi, Hegedűs Józsi, Hó Márton, Lovasi Eszter

Hundred Sins

efkilenc és Ótvar Pestis

Somogyvári Dániel

BÖBE, NOIRA, Sofiyeah

Дeva, Szczuka Panka (Flanger Kids) és Zságer Balázs

ANUBII$

Beck Zaza és boebeck

DOÓR, SilkSilver, toldyuuso

Blunt Shelter Records

Ivan & The Parazol

Héra Barnabás és Gaál Péter

Holdudvar és zïp

Fattyú, Kókai Barnabás, Pogár László

Krecsmáry Zsolt (Manaky, PASO)

Zorz, Lidokami, Zsüja, towpe

Psychedelic Source Records és microdosemike

Prieger Zsolt

Fluor Tomi

Kultivátor és Machinecho

 

nyitókép: Kósa Zsolt

https://recorder.blog.hu/2024/01/22/miller_david_kedvenc_2023-as_zenei
„Tánctéren szívleszakadós” – Miller Dávid kedvenc 2023-as zenéi
süti beállítások módosítása