„Büszke vagyok, hogy ilyen zseni barátom van” – Jakab Péter és Czitrom Ádám kedvenc 2023-as zenéi

2024.01.04. 19:31, soostamas

403643938_584925280467872_603904392862075453_n.jpg

Miután listába szedtük a legjobb külföldi és magyar lemezeketfilmeket és sorozatokat, 2021 és 2022 után most is megkértünk zenészeket, hogy gyűjtsék össze a kedvenc dalaikat, albumaikat az évből. Ezúttal a Jazzékiellel mostanság kevésbé, szólóban viszont igen aktív Jakab Pétert és Czitrom Ádámot: az énekessel második, Ez még nem az című sadcore-os szólólemeze kapcsán beszélgettünk nagyot az év elején, Ádám pedig Törőcsik Franciska és Szeleczki Rozália abszurd romkomjához, a Cicaverzumhoz írta meg élete első filmzenéjét, és a kísérleti elektronika sűrűjében is kalandozott egyet OOO-val, azaz Csernovszky Mártonnal – ez lett az EXILES-nél megjelent, élő organizmusként tekergő, fortyogó, kattogó Tendril.

img_0705.jpegFotó: Kósa Péter.

JAKAB PÉTER

Ebben az évben a Lana Del Rey-lemez volt az, amit a legtöbbször hallgattam meg. Kicsit hosszú, a felénél lecsaptam volna, de hát ki vagyok én, hogy ilyeneket mondjak. Mellette a King Krule-album volt, amit bírtam, nem vagyok rajongó, amikor először felbukkant, hallgattuk, aztán nem követtem évekig. Itthoni termésben Henri lemeze volt nagyon szép, meg a Sun-Rot, kár, hogy feloszlanak. A New Fossils nagyon lelkesített az első dallal is már, a Szabóék meg tök jó, hogy megint vannak. Ádám hangszereléseire pedig nagyon büszke vagyok. Mármint, hogy ilyen zseni barátom van.

Nemzetközi 5:

1. Lana Del Rey: Did You Know That There's a Tunnel Under Ocean Blvd
2. King Krule: Space Heavy
3. Andre 3000: New Blue Sun
4. Blur: The Ballad of Darren
5. PJ Harvey: I Inside the Old Year Dying

Hazai 5:

1. Henri Gonzo és a Papírsárkányok: A Cementkert
2. Sun-Rot: Mirage
3. Grand Mexican Warlock: EULOGY
4. Czitrom Ádám: Cicaverzum OST
5. New Fossils: New Fossils

 

EZEK VOLTAK JAKAB PÉTER KEDVENC ZENÉI 2021-BEN.

EZEK PEDIG 2022-BEN.

 

profilkep.jpegFotó: Kósa Péter.

CZITROM ÁDÁM

Liturgy: 93696

Az első és abszolút megkérdőjelezhetetlen 2023-as kedvencem a Liturgy 93696 című lemeze. A szeptemberi budapesti koncertjükön az agyam eldobtam. Rég hallottam olyan zenekart, amelyik ennyire invesztált a saját világában. Függetlenül attól, hogy kit mennyire köt le a kísérleti black metal, mindenkinek ajánlom, hogy legalább egyszer életében végighallgassa. Nagyon tömény, hosszú, niche anyag, amihez szerintem érdemes külön időt szánni, mert brutális élményt nyújthat.

JPEGMAFIA x Danny Brown: SCARING THE HOES

Kedvenc hiphop lemezem 2023-ban. Ahogyan JPEG-től már meg lehetett szokni, a SCARING THE HOES is  agyolvasztóan komplex produceri munka, ami minden pillanatában izgalmas és meglepő. Az utcán hallgatva többször nekimentem valami oszlopnak, annyira beszippantott. Kritikánk.

Lonnie Holley: Oh Me Oh My

Iszonyú szívszorító, expresszív és érett lemez. A dalok úgy tudnak egy rendkívül ünnepélyes hangvételt megütni, hogy intimitásuk egy pillanatra sem csorbul. A 73 éves Holley különböző személyes és történelmi traumákról énekel végtelenül autentikus módon. Tartalmi értékei mellett az album hangszerelés/keverés szempontjából is szerintem kifogástalan és nagyon inspiráló. 

Matana Roberts: Coin Coin Chapter Five: In The Garden…

Matana Roberts a New York-i experimentális jazzszcéna kiemelkedő alakja. A Coin Coin Chapter Five: In The Garden… egy konceptalbum, amely Roberts egyik felmenőjének történetét dolgozza fel, aki egy abortusz során életét vesztette. Iszonyú gazdag és erős anyag, amely nagyon szép egyensúlyt teremt a narratív részek és a különböző zenei textúrák között. Abszolút favorit!

Water From Your Eyes: Everyone’s Crushed

Weirdo kategóriában nekem ez volt 2023 top lemeze. Van az egésznek egy bizarr naivitása, ami nagyon megfogott.

NAG: Human Coward Coyote

A Spotify dobta fel véletlenül, egyszerűen k@!%/=/ jó és kész!

Megemlítendő még:

Billy Woods, Kenny Segal: Maps 

Daniel Villaread: Lados B

The Necks: Travel. Kritikánk.

Protomartyr: Formal Growth In The Desert

 

„BÜSZKÉN VÁLLALOM A TÜCSÖKSÉGET” – NAGYINTERJÚNK JAKAB PÉTERREL

 

Böngészd át a szerkesztőség kedvenceit is!

2023 legjobb külföldi lemezei

2023 legjobb magyar lemezei

2023 legjobb filmjei

2023 legjobb sorozatai

 

Még több 2023-as toplista zenészektől:

Krúbi és BEATó

Jakab Zoltán és Makó Dávid (The Devil's Trade)

Esti Kornél és EZ Basic

Galaxisok és Felső Tízezer

egy5egy és kisbetűs ünnepnapok

Dányi Krisztina, Triglav, Zsüd

Gerdesits Ferenc

Győrffy Ákos és Kobza Vajk

The Qualitons

TAT, Takeshi, Holem, Steknika

L.A. Suzi és Káltes Ekwa

bongor, cserihanna, Henri Gonzo, Mihalik Ábel

4ma, Filo, cancel.

 

nyitókép: Kósa Péter

https://recorder.blog.hu/2024/01/04/jakab_peter_es_czitrom_adam_kedvenc_2023-as_zenei
„Büszke vagyok, hogy ilyen zseni barátom van” – Jakab Péter és Czitrom Ádám kedvenc 2023-as zenéi
süti beállítások módosítása