Miután listába szedtük a legjobb lemezeket, magyar lemezeket, filmeket és sorozatokat, megkértünk zenészeket, hogy ők is gyűjtsék össze a kedvenc dalaikat és albumaikat 2021-ből. Ezúttal a Subscribe- és az USEME-énekes Csongor Bálint, a punk/hardcore Hanoi basszusgitárosa, Hetey Szabolcs, az ékkel tavaly megújuló, letisztult és elektronikával is kacérkodó rocklemezt kihozó Lee Olivér, valamint a folkpunkos Bohemian Betyarsszal a tőlük megszokottan fülbemászó, de egyes dalaiban keményebben társadalomkritikus lemezzel jelentkező és novemberi címlapunkra is felkerült Szűcs Levente kedvenceit böngészhetitek végig.
Fotó: Révész Patrik
CSONGOR BÁLINT
(Subscribe, USEME)
Ayron Jones: Child of the State
Spiritbox: Eternal Blue
Mutemath: Love Light a Way (single)
Turnstile: GLOW ON
Between The Buried And Me: Colors II
Mastodon: Hushed and Grim
MI VAN CSONGOR BÁLINT LEMEZTÁSKÁJÁBAN?
Fotó: Andrási Ingrid
HETEY SZABOLCS SZASZA
(Hanoi)
Fucked Up: Years of the Horse
A Fucked Upot aligha kell bemutatnom. Egy kanadai hardcore punk banda, akik előszeretettel kísérletezgetnek a lemezeiken koncepciókkal és más műfajokkal. Az egyik legtermékenyebb kanadai banda, akiket az Epics in Minutes debütlemezük óta követek nagyjából. Idén dobtak ki a Zodiac sorozatuk keretein belül egy négy darab 20 perces tételből álló konceptlemezt, ami fel is került a listámra.
Kadavar & Elder - ELDOVAR: A Story of Darkness & Light
Az Elder egy massachusettsi progrock/stoner banda, akik lemezről lemezre jelentős evolúciókon esnek át. A Reflections of a Floating World lemezükkel ismertem meg őket pár éve és azóta követem a munkásságukat. Idén jelentettek meg egy lemezt a Kadavarral karöltve, ami a tavalyi Omenshez képest - és pláne a korai lemezeikhez viszonyítva - egy letisztultabb alkotás lett.
Quicksand: Distant Populations
A Quicksandet sem kell bemutatni. Én alapból borzasztó elfogult vagyok Walter Schreifelsszel kapcsolatban (és általánosságában minden fajta trió felállással!). Kiváltképpen a Rival Schoolsszal közös munkássága miatt. Nagyon nagy örömmel fogadtam a Distant Populationst is, ami a dallamvilágot tekintve a legkecsibb alkotása lett a bandának. Nem lepődnék meg, ha a Lightning Field című dal az egyik legtöbbet visszatekert track lenne az idei repertoáromban.
Converge: Bloodmoon I
A Converge-re egy "kerülőút" után kezdtem el fókuszálni. Először a Mutoid Mant éltem, ami ugye Stephen Brodsky (egyik) bandája. Rajtuk keresztül jutottam el odáig, hogy elmélyüljek a Converge lemezeiben is. A Bloodmoon I, amin Stephen Brodsky is újból szerepel, egy teljesen más síkra tette a bandát. Mindig imponáló, ha egy zenekar sokadig lemez után bevállalja a változtatásokat. A Converge ezzel a lemezzel mindenképp evolválódott.
Lou Barlow: Reason To Live
Mindenképp akartam egy kakukktojást és ez pedig Lou Barlow Reason To Live lemeze lett. Az ok egyszerű. 15 éves voltam, amikor bátyámat elkísértem melózni Csehországba. Útközben megmutatta nekem a Dinosaur Jr. Where You Been kazettát, amit akkor, 15 évesen nem tudtam hova rakni, de nagyon rövid idő elteltével rájöttem, hogy a zenei ízlésem és a zeneírási készségem mérföldköve volt az a lemez és az a pillanat. Vagy talán megérdemli a sorsdöntő jelzőt is. És bár soha nem fogok úgy gitározni, mint Mascis, vagy úgy pengetni Rickenbackert, mint Lou, amit ők csinálnak, azt én követem. A Reason To Live egy meglehetősen szentimentális lemez lett, ami totálisan passzolt az idei évemhez. A címadó dal pedig egy nagyon fontos alkotás és üzenet.
Fotó: sinco
SZŰCS LEVENTE
(Bohemian Betyars)
DARKSIDE: Spiral
King Gizzard & The Lizard Wizard: L.W.
Samurai Drive: Hunt
IDLES: CRAWLER
The Black Keys: Delta Kream
TÍZ ÉVEN BELÜL JÖHET AZ ANTARKTISZ, AZTÁN MEG AZ ŰRKONCERT - INTERJÚNK A BOHEMIAN BETYARSSZAL.
LEE OLIVÉR
(ék)
1. Turnstile: GLOW ON
Szkubi, az ék hangtechnikusa mutatta ezt a zenekart ősszel. Soha nem hallottam róluk, teljesen magával ragadott ez a lemez. Pár nappal később kiderült, hogy állítólag a csapból is ez folyik, csak én nem tudtam róla. Az esetek többségében ízléstelennek érzem, amikor mindenféle műfaj megjelenik egy dalon belül, de itt annyira természetes, hogy sokadik hallgatásra tűnt fel, hogy milyen sokféle hatást építettek be a muzsikájukba a srácok.
2. Áron András & The Black Circle Orchestra: Changes
Tudom, hogy nem vagyok pártatlan, sőt elfogult is, de Apey új formációja olyan live lemezt készített, amilyet itthon szerintem még senki. Gyönyörű, egyszerű, olyan világot teremt ott, ahol szól éppen, amelyben én nagyon szeretek lenni. Imádom. Interjú.
3. JÜ: III
A JÜ nagyon-nagyon izgi. Régóta követem őket, de én ízlésemnek ez a lemezük az, amivel végleg belopták magukat a szívembe. Feketeöves zenélés, nagyon finom részletek jellemzik a 3. lemezüket, amitől leesik az állad, ha megadod neki a megfelelő alkalmat. Kritika. Dalról dalra.
4. Punch Brothers: Hell On Church Street
Punch Brothers. Chris Thile (mandolin), Gabe Witcher (hegedű), Noam Pikelny (bendzsó), Chris Eldridge (gitár), Paul Kowert (nagybőgő). Nekem ez olyan, mint a Chicago Bulls a 90-es években. Csodálatos zene, gyönyörűen szól, igazán szeretem az életet, ha ezt hallom.
5. Adele: 30
Ez a lemez azért került fel a listámra, mert számomra megnyugtatóan hat a tudat, hogy fossá editálás, agyig húzott autotune és elhasznált stock 808 dobminták nélkül is lehet olyan populáris zenét csinálni, ami rekordokat dönt. Mondjuk a PR rész sem volt gyenge, de na. Greg Kurstin és Adele zeneisége beengedett egy kis napfényt nekem a mainstreambe. Persze ez pusztán az én véleményem. Portré.
6. King Gizzard & The Lizard Wizard: Butterfly 3000
Nagyon sokáig nem tudtam mit kezdeni azzal, hogy ezek a srácok félévente készítenek olyan lemezeket, amiket mások évekig. Nem tudtam utolérni, na! Úgy döntöttem, hogy levágom a kanyart és újra elkezdem a legújabbal és nem bántam meg. Ezt is Szkubi mutatta.
7. Mmamt: II
Ok, most durván hazabeszélek, de mentségemre szól, hogy nem játszom a lemezen és nem is írtam egy hangot sem. Minden hang Egyedi Peti munkája, aki ösztönző nyugalommal és bölcsességgel készíti a SAJÁT zenéjét. Kritika.
8. Mörk: In The Golden Hour
Annyi jó zenekar van Magyarországon! A Mörk számomra az eddigi legjobb lemezét hozta idén, nagyon jól megírt dalokkal, nagyon jó koncepcióval és a már megszokott csodás zenéléssel.
9. All Machines Will Fail: Disappear
Picit kilóg a listáról iamyank új formációjának a dala, mert egyelőre csak ez az egy dal került ki. Tegnap hallgattam meg és eldöntöttem, hogy márpedig szerepelnie kell ebben a felsorolásban. Yank folyamatosan új zenei terepeket fedez fel, ami nagyon inspirálóan (vagy tán irigylésre méltóan) hat. Az All Machines Will Fail egy új szép sötét fejezet. Interjú.
10. Szesztay Dávid: Iderejtem a ház kulcsát
Szesztay Dávid szerintem az egyik legjobb magyar dalszerző. Mélyre hat az összes lemeze, az Iderejtem a ház kulcsát sem kivétel. Én simán rajongó vagyok.
Még több zenésztoplista:
Carson Coma és Ivan & the Parazol
Deva, Zságer Balázs és a Flanger Kids
Kőváry Zoltán (The Trousers), Szesztay Dávid (Kiscsillag), Szarvas Árpád (EZ Basic)
Czeglédi Szabolcs, Imitation, Jakab Péter, Nemes András, Rözge Maxim
Balanyi Szilárd, Boggie, Jónás Vera, Pátkai Rozina, Szepesi Mátyás, Varga Zsuzsa
Déri Ákos, Gábor András, Márton András, Pogár László
Ambrus Bence, Fodor Dávid, Gyémánt Bálint, Zsirai András
Baksa-Soós Attila, Ian O'Sullivan, Riger János, Tóth Dóri
Szabó Tamás és Sam Redbreast Wilson
Palya Bea, Álmos Gergő, Kőváry Péter, Nagy Emma, Napfonat
Sallai Péter (Bornholm), Veres Gábor (Watch My Dying) és az Entrópia Architektúra
Ferenczi Szoni, Vághy Tamás és a Mayberian Sanskülotts
Boros Levente, Perrin, Ponza, WaTa
Gerdesits Ferenc és Kirschner Péter
Böngészd át a szerkesztőség kedvenceit is!