„Ettől újra tinédzser lettem a nyáron” – Henri Gonzo, Lil Frakk és Kelemen László kedvenc 2022-es zenéi

2023.01.20. 09:54, soostamas

kelemen-laszlo-lil-frakk-henri-gonzo.jpg

Miután listába szedtük a legjobb külföldi és magyar lemezeketfilmeket és sorozatokatidén is megkértünk zenészeket, hogy gyűjtsék össze a kedvenc dalaikat, albumaikat az évből. Ezúttal a Papírsárkányokkal nemsokára első magyar nyelvű nagylemezét kihozó Fran Palermo-frontembert, Henri Gonzót, a korábban viccesebb, mostanában dühösebb, tavaly is új nagylemezzel (Frakkestein) jelentkező Lil Frakkot, és a bulirakkenrollos Dope Calypso gitárosát, Kelemen Lászlót.

henrigonzo.jpgFotó: Wilhelm Laura.

HENRI GONZO
(Fran Palermo, Henri Gonzo és a Papírsárkányok)

Nagylemezek:

La Femme - Teatro Lucido (Meglepett ez a spanyol lemez a biarritzi zenekartól, bármennyire is elborultak a szövegek, lemezként pont ettől állt nekem össze.)

The Liminanas - Electrified

Fisbach - Avec les Yeux (Flora Fisbach a kedvenc női énekesem pár éve, hatalmas karizma, mindent kiad magából. Táncoltat és elkábít.)

Jean Michel Blais - Aubades

Patrick Watson - Better in the Shade

Platon Karataev - Partért kiáltó (Az év magyar nyelvű lemeze, remek egyveleg.)

Black Country, New Road - Ants from Up There

Yard Act - The Overload

Ezéchiel Pailhés - Mélopée

Bertrand Belin - Tambour Vision

 

Kislemezek:

Henri Gonzo és a Papírsárkányok - EP (Idén érkezik első nagylemezünk, azt hiszem, ez nagyjából méltó előfutára lett.)

The Vaccines - Planet Of The Youth EP (Ettől újra tinédzser lehettem a nyáron, mikor negyven fokban futottam.)

 

Dalok:

The Colibris - Ocean Blue

Kollár Klemencz László - Angyalokra Gondolok

Gorillaz x Tame Inpala - New Gold

Liam Gallagher - Everything is Electric

Foals - Wake Me Up

Post Malone x Fleet Foxes - Love/Hate Letter To Alcohol

Taylor Swift x Lana Del Rey - Snow On The Beach

 

lilfrakk.JPGFotó: Őrsi András.

LIL FRAKK

Albumok:

Drake: Honestly, Nevermind

Az év egyik meglepetése volt számomra ez a lemez. Drake lemezeiből általában lementem a kedvenceimet és utána csak azokat pörgetem, de itt az egész korong hangulata és stílusa megtalált és végigkísért. Kedvenc dalok: Massive, Tie That Binds.

Analog Balaton: Csússz le

Az Analog Balaton az egyik legjobb dolog, ami a magyar alter-könnyűzenével történt hosszú idők óta. Kedvenc dalok: Csússz le, Pupilla.

“Ha nem mentél mitől estél széjjel? / Hagyjál már értsd meg hogy nem értem hogy nem érthetik meg hogy egyetlen / Szavukat sem értem”

Beton.Hofi: Playbánia

Amikor egyszer felrakod a lécet nagyon magasra, általában következő nekifutásnak kitöröd a nyakad. Ádi ezt tripla szaltóval ugrotta át. Kedvenc dalok: Holnap, Dohánybolt, Bagira. Kritika. Interjú. Szövegelemzés.

 

Kedvenc trekkek:

Skillibang - Whap Whap

Pharell Williams, Travis Scott - Down in Atlanta

Graham Lake, Avelino - Run em Down

Smookey MarGielaaa, A$AP Rocky - Mamacita

6363, Szendrői Csaba, Beton.Hofi - Nem én

Noga Erez - NAILS

Égjárok, Szlimmy, Yrodi - Másnap

 

„FIXEN DILI VOLT” – LIL FRAKK, D.KOMS ÉS RESS KEDVENC 2021-ES ZENÉI

 

kl_2.JPGFotó: Sipos Rebeka.

KELEMEN LÁSZLÓ
(Dope Calypso)

Kevin Morby - This Is A Photograph

Még úgy is ott volt nálam az év lemezei között, hogy valamiért az az érzésem, hogy a Kevin Morby ezt a lemezt már kiadta legalább egyszer. De ez az első lemeze után mindegyik megjelenésével így volt kb. Viszont én nagyon szeretem azt a hangulatot, ahová ez a lemez elvisz, van ebben számomra minden, a minimalizmustól a vadnyugaton át sok minden egyéb dolog.

Orville Peck - Bronco

Nem emlékszem, hogy mikor találkoztam először Orville Peck zenéjével, de a vizuális megjelenés miatt azonnal felfigyeltem rá. Érdemes ránézni a videókra, az egész stílus szerintem remekül össze van rakva, ráadásul ez az álarcos rejtőzködés még érdekesebbé teszi a sztoriját, és annak ellenére, hogy egy Kanadában élő dél-afrikai emberről beszélünk, imádnivaló ez a countrylemez.

Charley Crockett - The Man from Waco

Maradva az amerikai, sőt americana vonalon, Charley Crockett simán elhitette velem kb. 45 percig, hogy valahol az USA-ban élek, nagyon szerettem, hogy ehhez a country vintage dologhoz frissen és nagyon jó ízléssel is hozzá lehet nyúlni, és még a klisék is pontosan a helyükön vannak.

Spoon - Lucifer On The Sofa

Britt Daniel, ha egy acapella lemezt csinálna saját magából, valószínűleg azt is feltenném az év lemezei közé, de a Spoonnál még a dalszerzés, a zenei nüanszok, váltások és a hangszerelés is nagyon a helyén van.

White Lies - As I Try Not To Fall Apart

Az év meglepetése volt számomra ez a lemez, amit nagyjából majdnem véletlenül hallgattam meg egy kora reggeli Szeged felé tartó vonat út során. Bevallom, hogy én egy időre elvesztettem a kapcsolatot a White Lies-zal és nem követtem őket, de ez a lemez most tetszett. Mondjuk kicsit úgy éreztem magam, mint a Barátok közt részeknél, hogy hiába hagytál ki 424 részt, még mindig érted, mi történik, na nekem ez kicsit ilyen volt, ami nem baj, mert ezekkel a poszt-punk, himnikus dalokkal engem bármikor le lehet szerelni. Interjú.

Fred again.. - Actual Life 3

Messze a legtöbbet pörgetett lemez volt nálam az évben. Nagyon király house cucc, ha az elektronikus vonalon mozog valaki, akkor nagyon ajánlom.

And So I Watch You from Afar - Jettison

Nekem ez a fajta matekrock nagy kedvencem, főleg mert nem ilyen teljes elmebeteg elborult követhetetlen dalszerkezetek vannak, hanem nagyon követhető hangulat az egész lemez. Persze itt is megvannak a jellemző óriási érzések és mennybemenetelek, de ez a lemez nagyon visszafogott szerintem a többi ASIWYFA-lemezhez képest.

Foals - Life Is Yours

Full popba átment a Foals, vagy ha eddig is az volt, akkor én lemaradtam, mindenesetre nagyon jó ez a lemezük. Innen is csókoltatom a csajom, Rebekát, mert ő ajánlotta még évközben, hogy hallgassak rá erre.

ROSALÍA - MOTOMAMI

Nem hiszem, hogy ezt a lemezt mondjuk egy hideg decemberi délelőtt Helsinkiben való sétálásra ajánlaná bárki, de én mindenesetre ott hallgattam meg, és nem tudom, hogy a latinos ritmusok, vagy a spanyol, katalán rap miatt, esetleg azért, mert rétegesen öltöztem fel aznap, de egyáltalán nem fáztam! Kritika.

Charli XCX - CRASH

Mondjuk két akkora orbitális klisé feldolgozás van ezen a lemezen, hogy kicsit úgy voltam vele, hogy ez most így biztosan kellett-e egy lemezre, de hát ki vagyok én, hogy ítélkezzek, meg hát amúgy is, ki vagyok én. :D Szóval ott van nálam a CRASH is az év lemezei között, szuper popcucc.

Bibio - BIB10

Maradva a pop vonalon, őszintén nagyon meglepődtem Bibio új lemezén, de nagyon pozitívan lepődtem meg, hogy ilyen király poplemezt hozott ki.

Dry Cleaning - Stumpwork

Ének még mindig nincs, úgyhogy ahogy tavaly, úgy idén is azoknak ajánlom, akik szeretik az éneket gitárral helyettesíteni. Extra különdíjként a legundorítóbb lemezborító az évben díjat is ide osztom ki.

Rival Consoles - Now Is

Azt hiszem amúgy ez volt az egyetlen lemez, amit idén tényleg vártam. Tetszik is, még mindig fura és biztos sokaknak hallgathatatlan a Roval Consoles, de változatlanul azt mondom, hogy nyitottsággal és megértéssel kell fordulni a világ felé. :)

Caterina Barbieri - Spirit Exit

A fenti szöveget írhattam volna ehhez a lemezhez is, azzal a kitétellel, hogy ezt a lemezt nem vártam, mert nem is tudtam, hogy meg fog jelenni, de nagyon örülök.

Spiritualized - Everything Was Beautiful

Na hát ez a lemez is olyasmi, mint a Kevin Morby, hogy már mintha hallottad volna a felét az elmúlt lemezeken, de ennek ellenére is nekem tetszik a space-rock nagyzenekaros irány, szóval ezt a lemezt is szerettem.

 

Szintén szerettem még tavaly:

- Sports Team - Gulp!

- Built To Spill - When The Wind Forgets Your Name

- OFF! - Free LSD

- Birds in Row - Gris Klein

- Miss Grit - Follow the Cyborg

- Vundabar - Devil for the Fire

 

„PONT ILYENNEK KELL LENNIE NÉHA A ZENEHALLGATÁSNAK” – KELEMEN LÁSZLÓ 2021-ES KEDVENCEI

 

Böngészd át a szerkesztőség kedvenceit is!

2022 legjobb magyar lemezei

2022 legjobb külföldi lemezei

2022 legjobb filmjei

2022 legjobb sorozatai

 

Még több zenésztoplista:

Ricsárdgír

Wavy

Ivan & The Parazol

Beck Zaza és boebeck

Hundred Sins és Kolibri

Psychedelic Source Records

6363, Dányi Krisztina, Szabó Bálint

Jakab Zoltán, The Devil's Trade, Entrópia Architektúra

Platon Karataev

Belau, Törzs, Imitation

Lugosi Dani és Takács Vilkó

Redbreast Wilson és Szabó Tamás

Balanyi Szilárd, Jakab Péter, VENI

Czeglédi Szabolcs, OHNODY, Jankó Bálint

Boros Levente, Hock Ernő, Szőke Barna

Gábor Andor Ufó, Koroknay András, OIEE, Pátkai Rozina, Zalai Richárd

Prieger Zsolt és Kováts Tibor

Gyémánt Bálint, Hájer Gergő, Pogár László és a Maneuver Maneuver

Gressai Ferdinánd és Pintér Gergő

Blahalouisiana és Mayberian Sanskülotts

Antal Levente, Álmos Gergely, Kirschner Péter, Jehan Paumero

Bóna Zsombor és Héra Barnabás (Carson Coma)

 

NÉZD MEG A ZENÉSZEK TAVALYI TOPLISTÁIT IS!

https://recorder.blog.hu/2023/01/20/henri_gonzo_lil_frakk_es_kelemen_laszlo_kedvenc_2022_es_zenei
„Ettől újra tinédzser lettem a nyáron” – Henri Gonzo, Lil Frakk és Kelemen László kedvenc 2022-es zenéi
süti beállítások módosítása