Miután listába szedtük a legjobb külföldi és magyar lemezeket, filmeket és sorozatokat, idén is megkértünk zenészeket, hogy gyűjtsék össze a kedvenc dalaikat, albumaikat az évből. Ezúttal az egyre komolyabb nemzetközi sikereket elérő hiphopkiadót, a Blunt Sheltert vezető Antal Leventét, aki BluntOne néven maga is (el)ismert beatmaker, a mïus 10 éves születésnapját egy különleges hang- és fénykoncerttel megünneplő Álmos Gergőt, aki a Théque Recordsnál is jobbnál jobb zenéket hozott ki, a Sziámi AndFriendsben és Bródy Jánossal is zenélő Kirschner Pétert, aki a Studio Lilyben több emlékezetes anyagot is gondozott, valamint a 8 év után egy bivalyerős lemezt kiadó Psycho Mutants gitárosát, Jehan Paumerót, aki a francia székhelyű aggregátor cég, a Believe közép-kelet-európai főnöke is egyben.
Fotó: Fábián Adrián.
ANTAL LEVENTE
(BluntOne, Blunt Shelter Records)
- zïp - oda
- Jazzbois x Dombeats - Danubian Phases
- DOMi & JD Beck - Not Tight (Főleg a Smile!)
- Underground Canopy - Uncut Gems
- Portico Quartet - Next Stop
- Loyle Carner - hugo (Főleg a Plastic és a Blood On My Nikes!)
- Elaquent - Long Drives to Nowhere
- The Yussef Dayes Experience - Live at Joshua Tree
- Don C & Co Lee - Air
- Flying Lotus - The Room
Fotó: Szemerey Bence.
ÁLMOS GERGŐ
(mïus, Théque Records)
Simon Popp - Blizz
Simon Popp YouTube-csatornáját érdemes követni a ritmus szerelmeseinek. A klasszikus képzésben tanult müncheni jazzdobos a Fazer nevű formációból is ismerős lehet. Tavaly jelent meg új szólóalbuma, a Blizz, mely remek példája a ritmusokon keresztüli történetmesélésnek.
Daniel Aron - Hues of Affection
Varga Dani számtalan projektben vett részt szaxofonosként, viszont tavaly jelent meg debütáló EP-je a Théque Records gondozásában, ahol végre megmutatja szólóoldalát. Nem csak emiatt volt az egyik legtöbbet hallgatott zene idén számomra, hanem mert tényleg egyszerűen felemel ez az album.
Indian Wells - No One Really Listens to Oscillators
Horváth Orsi (mïus manager) nagy kedvence az Indian Wells, minden megjelenésüknél már dobja is át nekem a linket. Milyen jól tette most is ezzel a kiváló albummal.
Bonobo - Fragments
A klasszikus hangzását hozza Simon Green, semmi extra, simán jó elmerülni a világában, mint mindig. Kritika.
Moderat - MORE D4TA
Bevallom, kétkedve vártam a trió új albumát, ugyanis nekem kicsit csalódás volt a legutolsó magyarországi koncertjük a „szabadságolásuk” előtt. De azt kell, hogy mondjam, nagyon pozitív élmény volt a nyári kánikulában adott budapesti lemezbemutatójuk, és az új album is elég mélyre ment. Tipikusan az a fajta lemez, aminek adni kell legalább három hallgatást. Interjú.
Rival Consoles - Now Is
Ryan Lee West igazából tévedhetetlennek tűnik eddig. Így van ez a Now Is albummal is.
Nagy Emma Quintet - Every Step Further
Egy remek klip, és magával ragadó zenei hangzás. Hang és kép nagyon egyben van. Interjú.
ÁLMOS GERGŐ 2021-ES KEDVENCEIT ITT TALÁLOD.
Fotó: Belénessy Réka.
JEHAN PAUMERO
(Psycho Mutants, Believe)
1. The Limiñanas - Electrified (Best-of 2009-2022)
Ez a lemez igazából egy válogatás, de tartalmaz olyan számokat, amik eddig nem jelentek meg, másrészt a zenekar elődjét, a 2007-ben feloszlott Les Bellas-t is bemutatja. Meg persze a zenekar legjobb számait is tartalmazza (bár nehéz válogatni a tökéletes diszkográfiájukból). A lemez tükrözi a zenekar sokoldalúságát, és sok olyan számot tartalmaz, amit különleges vendégekkel raktak össze (Anton Newcombe, Laurent Garnier, Peter Hook, Emmanuelle Seigner stb.).
2. Brooks Nielsen - One Match Left
Kifejezetten nem szoktam szeretni, amikor egy zenekar frontembere szólóprojektet indít azért, mert megunta a bandáját, és azt gondolja, ugyanazt elérheti egyedül is. Nos, Brooks Nielsen esetében ez rendkívül jól sikerült. Bár simán futhatna a Growlers neve alatt is a lemez.
3. Guadal Tejaz - Noche Triste
Nagyon meglepett ennek a kis Bretagne-i bandának az új lemeze. Valahol a punk, a krautrock és az elektronika között. Nagyon erős lemez.
4. La Femme - Teatro Lúcido
A La Femme mindig képes meglepetéseket okozni. Minden új lemezének a megjelenésekor úgy érzem, hogy ez az előzőekhez képest jóval gyengébb. Aztán olyan, mintha tudatalatti üzeneteket küldene az agyamnak. Meglepett, hogy spanyol nyelvű lemezzel jöttek elő, de a maga módján olyan hatása van, mint anno Manu Chao első szólólemezének. Egy biztos, meghatározó francia banda fog maradni, úgy, mint a Mano Negra vagy az Air.
5. Tex Perkins & the Fat Rubber Band: Tex Perkins & the Fat Rubber Band
2021-es, de mivel az év végén megjelent lemezek sosem kerülnek év végi listákra, gondoltam, hogy ezt a tiszteletet megadom neki. A Cruel Sea és a Beasts of Bourbon volt frontemberének egyik legjobb korongja szerintem.
6. Kula Shaker - 1st Congregational Church of Eternal Love
Sokan tévesen gondolkodnak a Kula Shakerről. Nem egyslágeres vagy egy jó lemezes banda. A 2000-es években megjelent albumaik még többet tudnak szerintem, mint a legendás K2 című lemezük. Ez a lemez nem lesz a kedvencem, de tartalmaz pár olyan dalt, ami simán kerülhetne a best of-jukra majd.
7. Bertrand Belin: Tambour Vision
Franciaország Baxter Dury-járól kevesen tudnak Franciaországon kívül, pedig több figyelmet érdekelne, mint mondjuk ZAZ.
8. Mordái - Álom esett a szememre
Közelebb állt hozzám az előző lemezük, de ezt a lemezt is jónak tartom. Szeretem, ha a magyarok ahhoz nyúlnak, amihez a legjobban értenek, ebben az esetben a népzenéhez. Interjú.
9. Gaye Su Akyol - Anadolu Ejderi
Mert nem csak az Altin Gün tud jól hozzányúlni a török pszichedelikus pophoz. Bombaerős lemez ebben a műfajban.
10. Meskerem Mees - Caesar
Nem szokott megmozgatni engem ez a fajta singer-songwriter pop, de ez a lemeze csakúgy, mint az előző, tartalmaz pár gyöngyszemet, ami nem hagyott hidegen.
KIRSCHNER PÉTER
(Bródy János, Sziámi AndFriends, Ónodi Eszter & the Open Pub, Studio Lily)
1. Bruce Sprinsteen: Only the Strong Survive
Szeretem, ahogy az öreg ezt a nagyon finom albumot összedobta, nagyon elegáns.
2. Bródy Tribute - A földön járj
Ezt az albumot én raktam össze, én masztereltem és részben én is vettem föl, Bródy János dalait dolgozzák fel egészen hihetetlen előadók, Palya Bea, Esti Kornél, Vad Fruttik és sokan mások…
3. Vad Fruttik: Elválaszt
A Fruttik új albuma, merész új irány, szurkolunk hozzá régi barátomnak, Likó Marcinak.
4. Sziámi AndFriends 10 éves koncert
A Sziámi AndFriends 10 éves jubileuma, Kamondy Ágival, Bárdos Deák Ágival és Másik Jánossal.
5. Billie Eilish - The 30th
Billie Eilish elfogultságom tárgya.
6. Esti Kornél: Nyitva hagytam
Fantasztikus, egészen felnőtt album az egyre érettebb Esti Kornéltól. Kritika. Interjú.
7. Dorogi: Néhány fényes gomb
Dorogi Péter barátom újrakezdése, erősen szurkolok neki
8. Hiperkarma: Vonatok délnek
Bérczesi Robi egyre aktívabb és termékenyebb, jobbnál jobb dalok jönnek tőle.
9. Felső Tízezer: Elkerülhetetlen
Ez a lemez szólhatna jobban is, de az energiái és a költészete rendkívül erőssé teszik. Kritika.
10. Beton.Hofi: Playbánia
A lista leginnovatívabb, legfrissebb előadója, elképesztő lemez. Kritika. Interjú.
KIRSCHNER PÉTERI KEDVENCEI 2021-BŐL.
Böngészd át a szerkesztőség kedvenceit is!
Még több zenésztoplista:
6363, Dányi Krisztina, Szabó Bálint
Jakab Zoltán, The Devil's Trade, Entrópia Architektúra
Redbreast Wilson és Szabó Tamás
Balanyi Szilárd, Jakab Péter, VENI
Czeglédi Szabolcs, OHNODY, Jankó Bálint
Boros Levente, Hock Ernő, Szőke Barna
Gábor Andor Ufó, Koroknay András, OIEE, Pátkai Rozina, Zalai Richárd
Gyémánt Bálint, Hájer Gergő, Pogár László és a Maneuver Maneuver
Gressai Ferdinánd és Pintér Gergő
Blahalouisiana és Mayberian Sanskülotts
NÉZD MEG A ZENÉSZEK TAVALYI TOPLISTÁIT IS!