„Nehéz időkön segített át ez a lemez” – 6363, Dányi Krisztina és Szabó Bálint kedvenc 2022-es zenéi

2023.01.04. 19:52, soostamas

gege-gloria-szabobalint.jpg

Miután listába szedtük a legjobb külföldi és magyar lemezeketfilmeket és sorozatokatidén is megkértünk zenészeket, hogy gyűjtsék össze a kedvenc dalaikat, albumaikat az évből. Ezúttal az elmúlt évek egyik legambíciózusabb projektjét, a GLORIA-t megálmodó Dányi Krisztina, a Decolonize Your Mind Society második nagylemezére készülő Szabó Bálint, valamint az ELVESZETT!!4!-tel egy korszakot lezáró 6363, azaz Gege kedvenceiről olvashattok.

danyikrisztina.jpgFotó: Neményi Márton.

DÁNYI KRISZTINA
(morningdeer, GLORIA)

Az alábbiak jöttek ki idén, de viszonylag sok nem idei elektronikát hallgattam ezek mellett, klasszik Autechre-t, Aphex Twint, de későbbieket is, pl. Shmidoot, I Hate Models-t, és kikapcsolásnak phonkot. Ezek segítettek elviselni a mindennapi darát.

Charlotte Adigéry: Topical Dancer

Absztrakt, túlfűtött, agyafúrt, de lendületes. Elsőre a sound design fog meg, de aztán azt is észreveszed, hogy milyen jól megkonstruált dalok ezek. Kedvencek: It Hit Me, Ich Mwen.

Nilüfer Yanya: Painless

Nosztalgikus hangulatot kelt bennem, mert az egyik kedvenc sorozatom, a My Mad Fat Diary jut róla eszembe, annyira 90s alternatív britpop hangzása van. Kedvencek: midnight sun, shameless. Interjú. Fotógaléria.

Okay Kaya: SAP

Okos, vicces szövegek, érzelmes, de precíz éneklés, nagyon szerethető popdalok egy modelltől. Tökéletes példa arra, hogy senkit sem szabad a külseje alapján leírni. Kedvencek: Jazzercise, Pathologically Yours.

Gilla Band: Most Normal

Ezt az albumot Bartha Márk ajánlotta nekem, de azonnal megszerettem és osztottam is tovább. Bár stilárisan nem teljesen ugyanaz, megidézi egy régi kedvencemet, az Adebisi Shanket, ők is írek, és ők is hangosak. Kedvencek: Backwash, The Weirds.

The Weekend: Dawn FM

Nem vagyok oda különösebben Weekend zenéjéért, de ennek az albumnak a co-producerét és társszerzőjét, OPN-t nagyon szeretem. Szintén Bartha Márk mutatta őt még pár éve, és azonnal szerelembe estem. Kedvencek: Gasoline, A Tale by Quincy.

 

„AZ IS VICCES, HOGY MIÉRT NEM BESZÉLEK RÓLA” – DÁNYI KRISZTINA (GLORIA)-INTERJÚNK.

 

szabo-balint_1.jpg

SZABÓ BÁLINT
(Decolonize Your Mind Society, Gosheven, 12z)

Oren Ambarchi - Ghosted

Björk - Fossora

Ellen Arkbro - I get along with you very well

Richard Dawson - The Ruby Cord

Mary Halvorson - Amaryllis

Wojciech Rusin - Syphon

 

SZABÓ BÁLINT KEDVENC 2021-ES ZENÉI.

 

gege_2.jpgFotó: Street Dániel.

6363

Top – Bakar: Nobody’s home

Bakar régóta nagy favoritom. Érdekesen keveredik a zenéjében a hip-hop, a blues, a punk és az alternatív indie rock. A különleges zeneiség pedig okos, érzékeny, sokszor meghökkentő szövegekkel és hibátlan énekdelivery-vel társul!

 

Külföldi kedvencek:

Coops: Lost Soul 2

Coops Lost Soul című lemeze 2014-es darab, akkor rengeteget hallgattam. Aki autentikus hip-hopra vágyik, annak ez garantáltan tetszeni fog, viszont flow-k és sound design terén tökéletesen megfelel a mai ízlésnek a lemez. Háttérzenének is remek, de megéri figyelni is rá!

Joey Bada$$: 2000

Ez is egy folytatás, méghozzá Joey Bada$$ első LP-jének (1999) a 10 éves évfordulójára jelent meg. Tökéletesen mozog az új és a régi suli között, kiváló feature-ökkel és sokszor nagyon okos, sokszor meg csak simán nagyon menő szövegekkel.

Raury: Strawberry Moon

Idén eléggé rákaptam az újabb hangzású R'n'B és a neosoul sztilókra, ez a lemez pedig messze az egyik kedvencem volt. Csak idén figyeltem fel Raury-ra, de könnyűszerrel landol a top 5-ben. Esős napok kötelező soundtrackje.

Rexx Life Raj: The Blue Hour

Rexx Life Raj is nagyon ügyesen lavírozik a repp és az éneklősebb, R'n'B-sebb stílus között. Zéró autotune, de a tömegből mégis leginkább az őszintesége és érzékenysége emeli ki. Nehéz időkön segített át ez a lemez, sokat gondolkodtam a szövegek hatására.

Sad Night Dynamite: Volume II.

IDK-t és a Sad Night Dynamite-ot külön-külön is szeretem, de ezzel a dallal nagyon-nagyot mentek idén! Az egész lemez amúgy érdemes a hallgatásra, itt is nagyon érdekesen keverednek a brit zenei kultúra műfajai.

 

Magyar kedvencek:

Analog Balaton: Csússz le

Kicsit tré olyan lemezt ide rakni, amin rajta vagyok, de egyrészt büszke vagyok a featre, másrészt ez pont azért van így, mert sokat hallgattam a lemez összes többi dalát. A Zserbógalopp kb. 1 hétig megállás nélkül ment, a Pupillában pedig Szendrői és Máriusz (Superflake) is k*rva nagyot mennek!

Berta’Lami feat. Lil Frakk: Nem alszom ma nálad

Popdal, a legjobb értelemben. Lil Frakk komám hozza a kötelezőt, az én fülemnek és ízlésemnek perfektül egészíti ki a csodás hangú Berta’Lami érzelmesebb, komolyabb szövegét. A ”Velem leszel mindig…” kezdetű bridge pedig egyszerűen világszínvonal. Az a része a dalnak 10/20.

Csaknekedkislány: CSNK

Csepella Olivér régóta az egyik kedvenc szövegíróm, úgyhogy örömmel lepődtem meg azon, hogy ilyen gyorsan hoztak egy új lemezt a Kobraszív után. Sőt, nekem ez sokkal jobban is tetszett. A linkelt dal pedig személyes okokból nagy kedvencem lett, sokat hallgattam és sokat is segített.

Tildae: Rumnapló (lemez)

Tildae egy olyan stílust honosít meg, amiben eddig csak gyenge próbálkozások voltak itthon. Ő pedig rögtön a legfelső polcra teszi a cuccát. Jó szövegek, szép hang, finomhangolt beatek Zomblaze gépéből, és bumm! Kész a remek magyar debüt!

Beton.Hofi: DAY 1000

Idén se véletlenül szólt Beton.Hofiról minden a magyar zenében. Engem személy szerint ez a szám érintett meg a legjobban, örülök, hogy népszerűvé válhatnak ennyire őszinte dolgok. Ádi sztilója továbbra is egyedi és visz magával, ezt a beatet pedig Beatrick nagyon eltalálta.

 

„LEGALÁBB NEKEM KÉNE TUDNOM, HOGY KI VAGYOK” – 6363 AZ ELVESZETT!!4!-RŐL.

 

Böngészd át a szerkesztőség kedvenceit is!

2022 legjobb magyar lemezei

2022 legjobb külföldi lemezei

2022 legjobb filmjei

2022 legjobb sorozatai

 

Még több zenésztoplista:

Ricsárdgír

Wavy

Ivan & The Parazol

Beck Zaza és boebeck

Hundred Sins és Kolibri

Psychedelic Source Records

 

NÉZD MEG A ZENÉSZEK TAVALYI TOPLISTÁIT IS!

 

fotó: Tábori Ádám (6363), Szombat Éva (GLORIA/Dányi Krisztina)

https://recorder.blog.hu/2023/01/04/6363_gege_danyi_krisztina_szabo_balint_kedvenc_2022_es_zenei
„Nehéz időkön segített át ez a lemez” – 6363, Dányi Krisztina és Szabó Bálint kedvenc 2022-es zenéi
süti beállítások módosítása