„Sírtunk, nevettünk, táncoltunk” – A Ricsárdgír kedvenc 2022-es zenéi

2022.12.27. 19:12, soostamas

ricsardgir_3.jpg

Miután listába szedtük a legjobb lemezeket, magyar lemezeket, filmeket és sorozatokat, idén is megkértünk zenészeket, hogy ők is gyűjtsék össze a kedvenc dalaikat és albumaikat az évből. Elsőként a jövőre tényleg feloszló Ricsárdgír tagjait: zseniális rapek, Bagirára behorpadt autók, és a podcast, ami visszaadja a hitünket, hogy az ember értelmes lény.

20200550.jpg

HUSZÁR ÁKOS

Louis Cole: Dead Inside Shuffle

Íme, a jelenlegi himnuszom. Imádom az egész albumot, a hozzátartozó lyric videót pedig mindenkinek ajánlom a figyelmébe!

Robert Glasper: Everybody Wants to Rule the World

Robert Glasper elég régóta az egyik kedvencem, szerintem nem volt olyan év, hogy ne lettem volna valamelyik dalára ráfüggve egy ponton. Azt a dobolást meg köszi.

Bob Moses: Never Ending

Ezt a duót valamiért csak ebben az évben fedeztem fel, viszont pár dalukat – köztük ezt is – sikerült ronggyá hallgatni.

Thaïs Lona: B.N.D (20syl Remix)

20syl szintén régi kedvencem, akinek mindig sikerül bebizonyítania, hogy tudok még eggyel intenzívebben bólogatni.

AURORA: Cure for Me

Ez a varázslatos nőszemély egy ideje közös kedvencünk Dórival, nyáron voltunk is a Campus fesztiválos koncertjén. Hát, mit mondjak; sírtunk, nevettünk, táncoltunk. Portré.

 

20200827.jpg

TÓTH DÓRA LILLA

Charlotte Dos Santos: Cupid's Bow

2022 legjobb énektémája.

King Gizzard and the Lizard Wizard: Iron Lung

Viszonylag sok KGLW-számot kiemelnék az idei termésükből, de ez az, amelyiket bármennyiszer meg tudom hallgatni egymás után

Jarrad Wright: New Cycle (Sassy the Sasquatch OST)

Könyörgöm, mindenki szánjon rá egy és negyed órát, hogy végignézze a Sassy The Sasquatchot YouTube-on!

Louis Cole: Failing in a Cool Way

Himnuszom a 2023-as évre.

AURORA: Exist for Love

Ha te is ott voltál az idei campusos koncertjén, akkor együtt bőgtél velem erre a dalra. Meg Ákossal.

 

20200218.jpg

MÁRTONDANI

Sound of Ceres: The Fawn

Marina Abramovic-videókat nézegettem, hosszú lenne leírni, miért, és véletlenül rátaláltam erre a dalra és a klipre. A zenekartól a többi szám nem tetszett annyira, de a klipet többször megnéztem, így a dalt is megszoktam.

Maud Lübeck: Était-ce toi - Avec Clotilde Hesme

Francia dalokat hallgattam, hosszú lenne leírni, miért, így találtam rá erre a dalra, idén négyszer hallgattam meg.

El Michels Affair: Zaharila és Silver Lining

Szerintem ez nem 2022-es dal, csak most ősszel került fel a Spotify-ra. Idén inkább régi számokat hallgattam. Volt azért 2022-es hazai is: Beton.Hofi Bagirájára például egy hétig keltem reggel, és felmásztam a kocsi motorháztetejére. Csak Hofinál gondolom nem horpadt be az autó. :(

Sisi: Rappelj jobban

Véletlen találtam rá Sisire, szerintem zseniális. Premiercikk.

 

„KÍNOS LENNE, HA 40 ÉVESEN IS ÖRDÖG NÓRÁRÓL KIABÁLNÉK” – MÁRTON DÁNIEL A NAGY ÉVEM PODCASTBAN.

 

20200796.jpg

BORSZUKOVSZKY FLÓRA

Galaxisok: Ez a nyár

Szegény Benedeknek nyáron hússzor mondtam el, hogy mennyire tetszik az „Ez az a nyár” (sic!). Először még kijavított, aztán feladta szerintem.

SZA: Blind

Vasárnap reggelente mindig megnézem a YouTube-on az előző esti Saturday Night Live-ot. Ott hallottam, nagyon megfogott. SZA előző albumát is széthallgattam, nagyon örültem, hogy kijött új zenével.

Daniel Johns feat. Moxie Raia: I Feel Electric

Öregszem, de a Silverchair frontman Daniel Johns is, szerencsére izgalmas projekttel bukkant fel idén.

 

20200639.jpg

PAPP ÉVA

Az élet, meg minden

Mert visszatér tőle a hitem abban, hogy az ember értelmes lény.

Beszélnünk kell

Mert visszatér tőle a hitem abban, hogy az ember érzékeny lény.

Lírástudók

Mert a könyv a legjobb barátom.

Freakonomics

„Discover the hidden side of everything.”

Partizán

Mer' még mindig innen tudok leginkább befogadni politikai tartalmat.

HetiVálasz

Friderikusz podcast

Egyszer lent

Filéző

Where Should We Begin?

Filmklub podcast

 

20200836.jpg

PAÁL LÁSZLÓ

BSW x Tankcsapda: BAZ+

NEM HALLGATTAM ZENÉKET, ÚGYHOGY EZT ÍROM.

Lil Yachty: Poland

JÓ BENNE AZ ÉNEK, ENNYI.

 

20200704.jpg

ZSIRAI ANDRIS

1. Harry Styles: As It Was

2. Harry Styles: As It Was

3. Harry Styles: As It Was

4. Harry Styles: As It Was

5. Harry Styles: As It Was

 

Böngészd át a szerkesztőség kedvenceit is!

2022 legjobb magyar lemezei

2022 legjobb külföldi lemezei

2022 legjobb filmjei

2022 legjobb sorozatai

 

„HA ELMONDANÁM, MI IHLETTE, SENKI NEM HINNÉ EL” – MÁRTON DÁNIEL A RICSÁRDGÍR LEGJOBB DALAIRÓL.

 

Itt pedig a Ricsárdgír összes kedvence egy playlistben:

BÖNGÉSZD ÁT A ZENÉSZEK (KÖZTÜK ZSIRAI ANDRIS) TAVALYI TOPLISTÁIT IS!

 

Headerfotó: H.G. Ambrus. Többi fotó: Kovács Zoltán.

https://recorder.blog.hu/2022/12/27/a_ricsardgir_kedvenc_2022-es_zenei
„Sírtunk, nevettünk, táncoltunk” – A Ricsárdgír kedvenc 2022-es zenéi
süti beállítások módosítása