HogyVagy010: "Ne a cellatársunkon vezessük le a feszültséget" – Henri Gonzo

2020.04.28. 12:00, Gaines

gonzo.JPG

Interjúsorozatunkban a COVID-19 járvány és a kényszerű bezártság idején kérdezünk meg zenészeket, előadókat, hogyan boldogulnak a megváltozott helyzetben, mivel töltik az idejüket. Rovatunk nemcsak az olvasóknak szól, hanem az elszigetelt zenészeknek is segít megismerni egymás gondolatait. Ezúttal Henri Gonzóval beszélgetünk.

Korábbi karanténinterjúink: Szabó Benedek, Beck Zoltán, Péterfy Bori, Egyedi Péter, Varga LiviusZságer Balázs, JumoDaddyAntonia Vai és Sena.

Hogyan telnek most a napjaid? Hogyan éled meg ezt a helyzetet? 

Azon kívül, hogy nem volt még ennyire homályos jövőképem, nem változtatott túl sokat a mindennapjaimon. Nekem az otthonom az egyik munkahelyem, ahol most is van min dolgoznom szerencsére. Egy új filmzenén dolgozom, és egy-két videoklipbe is belekezdtem már a most megjelenő új lemezünkhöz, amit már a karantén idején fejeztem be. Ezen kívül sokat kertészkedek és napozok a háztetőn.

Mennyire és hogyan tudsz a zenéddel, zenekarral foglalkozni? Nagyon borították az új Fran Palermo-lemez körüli munkákat, teendőket a változások?

A lemezünk így is megjelent, pedig minden hazai és külföldi bookingunk fagyasztva lett erre az évre. Aztán ki tudja, még meddig húzódnak ezek a dolgok, de például írni és felvenni ugyanúgy tudok otthon, mint eddig.

Mi a legnehezebb ebben a helyzetben?

Odafigyelni arra, hogy ne a cellatársunkon vezessük le a feszültséget. A türelem és a beletörődés rohadt nehéz, mindenkit kihoz a sodrából előbb-utóbb.

Mik tudnak örömet okozni? Jut esetleg időd most valamire, amire máskor nem?

Például a kerti munkára most több időm van. Kivágtam egy bodzafát, mert a fejemre nőtt, és tervben van a gyep rendberakása. Az írásra és olvasásra most több időm van, amit a háztetőn szeretek csinálni.

Hogyan inspirálódsz most zeneileg? Mit jelent neked a zene ebben a koronavírus idején?

Először egy Don't Panic című hosszú lejátszási listát csináltam a Spotify-on, azzal nyugtattam magam. Amióta jobb idő van, átváltottam egy old school latin zenéket tartalmazó playlistemre, ami számomra garantált orvosság erre az időszakra

Mi volt a legutóbbi három lemez, amit hallgattál? Miért pont ezeket, hogyan hatottak rád? 

Lemezt a sajátunkat kényszerültem egyfolytában hallgatni, mert azon dolgoztam éjt nappallá téve, de ezen kívül meghallgattam a The Strokes új lemezét, az nem igazán fogott meg; az új Tame Impala már kicsit jobban. Hasonlóképp a Harry Styles-lemezen egy két-dal tetszik, valamint az Ég az Erdőt hallgattam sokat Kollár-Klemencz Lászlótól, az egy nagyon jó lemez lett, baromi jók a szövegek.

Mi lesz az első dolgod, ha véget ér a veszélyhelyzet? Mit vársz a legjobban?

Innék pár hideg sört a srácokkal a Nemdebár teraszán. Bízom benne, hogy kinyit a balatoni Pegazus is. Aztán tudom, hogy most megy a támadás a turizmus ellen, mert annyi a repülő, mint a szúnyog, és nagyon szennyezi a levegőt, de nekem a mediterrán vakáció fog a legjobban hiányozni, főleg a nagyon hosszú és kimerítő lemezfelvétel után. Várom, hogy a hírek arról szóljanak, hogy problémák oldódnak meg, nem pedig szemétfelhamozásról, gyűlöletről, menekülésről, erdőtüzekről vagy világjárványról.

A Fran Palermo legújabb lemeze, a Crocodile Juice Bar:

https://recorder.blog.hu/2020/04/28/hogyvagy010_ne_a_cellatarsunkon_vezessuk_le_a_feszultseget_henri_gonzo
HogyVagy010: "Ne a cellatársunkon vezessük le a feszültséget" – Henri Gonzo
süti beállítások módosítása