HogyVagy009: "Festek, vakolok, pakolok. Építek, rombolok, tervezek." – Sena

2020.04.25. 15:00, Gaines

img_9659-edit.JPG

Interjúsorozatunkban a COVID-19 járvány és a kényszerű bezártság idején kérdezünk meg zenészeket, előadókat, hogyan boldogulnak a megváltozott helyzetben, mivel töltik az idejüket. Rovatunk nemcsak az olvasóknak szól, hanem az elszigetelt zenészeknek is segít megismerni egymás gondolatait. Szabó Benedek, Beck Zoltán, Péterfy Bori, Egyedi Péter, Varga LiviusZságer Balázs, JumoDaddy és Antonia Vai után Senával beszélgettünk.

Hogyan telnek most a napjaid? Hogyan éled meg ezt a helyzetet?

Én különös helyzetben vagyok, ugyanis, októberben született meg második gyermekem, ami azt jelenti, hogy már nagyjából szeptember óta itthon vagyok, és teljes mértékben csakis a családommal foglalkozom. Így a napjaim a most már több mint öt hónapos kisfiammal, a kilencéves lányommal, a férjemmel, na meg a kutyámmal telnek. Azt hiszem, könnyebben viselem a szabadság korlátozását azáltal, hogy az agyam és a szívem már a pandémia előtt is haza húzott. 

Mennyire és hogyan tudsz a zenéddel, zenekarral foglalkozni? A Follow the Flow-val közös klipből is látszik, hogy most is igyekeztek aktívak maradni.

Marha nagy mázlink van az Irie Maffiával, ugyanis pont szinte minden felvételt elkészítettünk az új lemezünkhöz, mielőtt beütött volna a koronavírus. Így ami keverés, masiriterelés része hátravan még, online kommunikációval meg tudjuk oldani. Isteni szerencse! Az viszont nehéz, hogy a tavalyi Parkos koncertünk óta nem volt egy helyen egyszerre az egész brigád. Nem tudunk próbálni, vibe-olni, együtt hangolódni. De igyekszünk a legtöbbet kihozni a helyzetből, és kreatív megoldásokat találni.

Mi a legnehezebb ebben a helyzetben?

Az, hogy például anyámmal nem tudtam találkozni a szülés óta. Nem látta még a legújabb unokáját, márciusban pont ide utazott volna Ghánából... Meg hogy a tágabb, csodálatos családdal, közeli barátokkal nem tudunk találkozni, átölelni egymást, babázni együtt. 

Mik tudnak örömet okozni? Jut esetleg időd most valamire, amire máskor nem?

Én most teljesen ráfüggtem a házunk karbantartására, szépítésére. Festek, vakolok, pakolok, kertészkedem; építek, rombolok, tervezek. Külön kihívásnak veszem, hogy szinte semmi pénzből, saját kezemmel varázsoljak jobb kedvet és szebb külsőt egy fáradt háznak; otthont a gyermekeimnek, ahol úgy is el tudnak kalandozni, hogy nem mozdulhatunk ki. Mindeközben újra felfedezem az anyaság és a házasság, a család együttélésének gyönyöreit, fontosságát, törékenységét, szépségeit és erejét. 

Hogyan inspirálódsz most zeneileg? Mit jelent neked a zene ebben a koronavírus idején?

Rengeteg zenét hallgatok - a kerítésfestés nem megy másképp (nevet). Sok zene szól a házban, Marci [Élő Márton, Sena férje és zenésztársa - szerk.] mindennap gyakorol a harsonán, lányom a zongorán, fiam a saját hangjával. Ha pedig épp senki nem gyakorol, vagy a lányom nem rakja össze saját playlistjeit a gépen, jó hangosan, akkor berakom a mixeimet a Spotifyon. Sokat hallgatunk zenét, gyakorlunk és táncolunk.

Mi volt a legutóbbi három lemez, amit hallgattál? Miért pont ezeket, hogyan hatottak rád?

Ritkán megy le nálam teljes lemez, de mondok egyet. Zap MamaAncestry In Progress. Ari barátnőm szülinapja volt, reggel akartam küldeni neki egy számot, hogy jól induljon a napja, és a korábbi lemezén lévő Damn Your Eyes számot választottam. Vele hallgattam sok-sok évvel ezelőtt Zap Mamát; újra megkívántam a régi hangulatot, a felidézett emlékeket. Ezen kívül Bill Witherst és Manu Dibangót hallgattam mostanában. Nagyon megérintett, amikor értesültem Manu Dibango halálhíréről: apám is imádtam, együtt táncoltunk rá. Rá nem sokkal pedig Bill Withers is elment... egy egész napot szenteltem a tiszteletükre. Egyébként rendszeresen vegyes playlisteket hallgatok a Spotifyon: afrobeattől hiphopon és soulon át Bartók Béláig, mindenevő alapon. Na jó, még egy full lemez: Bob Marleytól a Natty Dread. Örök kedvenc. És ebben a fura járványhelyzetben jól esik egy kis Bobby.

Mi lesz az első dolgod, ha véget ér a veszélyhelyzet? Mit vársz a legjobban?

Anyámmal találkozni, anyósomékkal, legjobb barátaimmal megölelni egymást. Kész lesz addigra a kert, csapunk egy nagyon finom partit. Szeretem a partikat.

https://recorder.blog.hu/2020/04/25/hogyvagy009_festek_vakolok_pakolok_epitek_rombolok_tervezek_sena
HogyVagy009: "Festek, vakolok, pakolok. Építek, rombolok, tervezek." – Sena
süti beállítások módosítása