A koronavírus idején, a mozik bezárásával még nagyobb hangsúly helyeződik az otthoni film- és sorozatnézésre, amihez jó néhány streaming platform szolgáltat hétről hétre tartalmakat. Az alábbiakban az HBO GO és a Netflix újdonságai közül szemezgetünk, némi VOD (video-on-demand) opcióval kiegészítve a palettát. Múlt heti ajánlónk itt érhető el.
HBO GO
Futás, 1. évad
premier: április 13.
Te dobbantanál, és felrúgnád a komplett életed, ha kapnál egy sms-t, amiben csak annyi áll: "futás"? A kérdés persze az, ki küldte. Az HBO legújabb félórás epizódokból álló sorozatának premisszájából akár egy Liam Neeson-thriller is kerekedhetne: a parkolóban ülő Ruby (Merritt Wever) kis híján pánikrohamot kap az sms láttán, majd elrepül New Yorkba, és felszáll egy Chicagóba tartó vonatra, egy vadidegen srác mellé (Domnhall Gleeson). Billy persze nem is vadidegen, és egy olyan párkapcsolati szituáció bomlik ki, ami alapján hőseink vagy életük legnagyobb hibáját követik el, vagy épp azt korrigálják. Az első részből az már biztosan leszűrhető, hogy szinte izzik a kisképernyő a két színész közti kémiától, mindketten őrülten sármosak, és még fel se bukkant a Fleabag sztáralkotója, Phoebe Waller-Bridge, aki producerként és mellékszereplőként is részt vesz a sorozatban. A főíró amúgy Vicky Jones, aki Waller-Bridge alkotótársa, a Fleabag színpadi verziójának rendezője, így máris érthető, miért ilyen szellemes a sorozat.
LONDONBAN LÁTTUK A FLEABAG SZÍNPADI VÁLTOZATÁT, ÉS IMÁDTUK
Mrs. America
premier: április 15.
Nem fogunk szűkölködni izgalmas új sorozatokban ezen a héten, sztárszereposztással érkezik egy kilenc részes minisorozat a női egyenjogúságért folytatott küzdelem és az 1970-es évek amerikai kultúrharcának egyik fordulópontját meséli el. Felbukkannak benne a feminizmus második hullámának jelentős képviselői (Gloria Steinemet például Rose Byrne alakítja), főszereplőnek azonban az írók az ellentáborból választottak egy érdekes figurát, egy szépségkirálynőből lett konzervatív élharcost, Phyllis Schlaflyt, aki minden eszközzel harcol a feminizmus és az abortusz ellen. Schlaflyt Cate Blanchett játssza, ez már önmagában garancia a magas minőségre, és az első kritikusi vélemények is pozitívak. A hazai premier napján egyből megnézhetjük az első három részt.
Hangosan dobogó szívek (2018)
Kár, hogy a Hangosan dobogó szívek nem egy héttel korábban válik elérhetővé az HBO GO-n, mert ideális ünnepi film lenne: mondjuk, semmi köze a húsvéthoz, viszont kedves, szeretetreméltó film, ami ideális konszenzusos választás egy családi filmnézéshez. (Korrekció: a film már elérhető.) Ráadásul zenés film, amennyiben egy csődközeli lemezboltot vezető, egykori zenész egyedülálló apa neveli benne a fészekből kirepülni készülő tinédzser lányát, akivel mindig a zenélésben találták meg a közös hangot. Egy ideje már csak ő erőlteti a közös jammeléseket, ám az egyik daluk váratlanul sikert arat a neten, itt lehet a nagy alkalom beváltani a zenekarosdi régi ígéretét - kérdés, hogy a lánya is ezt akarja-e. A film nem egy komoly darab, de nagyon aranyos, a saját szerzemények kifejezetten fülbemászóak, Nick Offerman és Kiersey Clemons párosa van olyan rokonszenves, hogy boldogan elnézzük a sztori kliséit.
AZ ELMÚLT 25 ÉV LEGJOBB ZENÉS FILMJEI
NETFLIX
Az ártatlanság védelme, 1. évad
premier: április 15.
Az elmúlt évben több kiemelt hollywoodi projekt is foglalkozott ártatlanul elítélt, hosszú börtönbüntetéssel sújtott emberek történetével, például az Oscarra pozicionált, ám végül nem sok vizet zavaró Just Mercy című jogi dráma két Marvel-sztárral, Michael B. Jordannel és Brie Larsonnal, vagy a Central Park-i Ötös néven elhíresült esetet feldolgozó Netflixes minisorozat, a nagy sikert arató When They See Us. Maradunk a Netflixnél, csak ezúttal dokumentarista formában: Az ártatlanság védelme az Innocence Project nevű nonprofit szervezet ügyvédeiről és az általuk felkarolt ügyfelekről szól, konkrétan nyolc esetről, ahol igazságtalan ítéletek születtek a bíróságon. Az epizódokat neves dokumentumfilmesek rendezik, például az Oscarra jelölt Nina Simone-doksi rendezője, Liz Garbus, valamint a Szcientológia, avagy a hit börtöne és a K polgártárs mögött álló, Oscar-díjas Alex Gibney. Nem a legkönnyedebb néznivaló, de fontos, súlyos témákat tárgyal, és erős emberi sorsokat mutat be nekünk.
APPLE TV+
Dickinson (2019)
Remek hír, hogy az amúgy előfizetős Apple TV+ most ingyenesen elérhetővé tette nyolc saját gyártású műsorát, hét sorozatot és egy filmet: egy Apple ID-re szükség van hozzá, de a streaming szolgáltatóra nem kell előfizetni. A néznivalók között találhatunk alternatív történelmi drámát az űrversenyről (For All Mankind), bevándorlós antológiát (Little America), vagy a Servant című horrorszériát, melynek két-két epizódját M. Night Shyamalan és Antal Nimród rendezte. Javasoljuk, próbáljátok be mindet, de elsősorban az üdítően szórakoztató Dickinsonra tesszük le a voksunkat. A sorozatról írtunk már korábban, előkelő helyet kapott a tavalyi kedvenceink listáján is, Emily Dickinson költő 19. századi élete modern tinisorozatként elevenedik meg a parázsló Hailee Steinfeld tolmácsolásában, legyen elég annyi, hogy a Halált Wiz Khalifa játssza, hőseink pedig Lizzóra táncolnak.
RÉGI, DE NEM ÓSDI: ÍGY LEHET SZÍNT VINNI A KOSZTÜMÖS FILMEKBE
GOOGLE PLAY, ITUNES
Ragadozó madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása) (2020)
A DC legutóbbi képregényfilmje nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket a mozikasszáknál, ami a valóságban azt jelenti, hogy "csak" kétszázmilliót hozott, de hát a jelenkori blockbusterérában ez már bukásnak számít. Kár, mert a Ragadozó madarak a műfaj jobb darabjait gyarapítja, főleg, ha abból indulunk ki, hogy Margot Robbie-nak először a rettenetes Öngyilkos osztagban kellett eljátszania Joker gyilkos hajlamú barátnőjét, Harley Quinnt. Az önálló filmben Robbie már producerként is kezébe vette az irányítást, így a bohóclány már nem szexualizált biodíszlet, hanem vicces antihős kirobbanó Tapsi Hapsi-energiákkal, akinek a Jokerrel való szakítása után meggyűlik a baja Gotham alvilágával, a rendőrséggel, meg egy enyveskezű kislánnyal. A film túl sokat markol, túlbonyolítja a szereplők bemutatását, a második felére azonban összeáll a hangulat, meg egy menő (női) szupercsapat is. Csillámporos rágógumifilm fanyar, enyhén mérgező utóízzel, pont ahogy Harley szeretné.