Mától a szokásos és új helyeken (az aktuális terjesztési pontokat itt találod) tudod beszerezni vagy itt házhoz rendelni a 84. Recorder magazint, amelynek címlapján a hosszú szünet után új lemezzel jelentkező Run Over Dogs zenekar tagjai láthatók. Nézzük, mi van az ingyenes újságban!
Az idei első nyomtatott Recorder magazin címlapsztorijában Soós Tamás beszélget a Run Over Dogs frontemberével, Czeglédi Szabolccsal. A 2012-ben alakult zenekar 2019 végére gyakorlatilag megszűnt létezni, a karantén alatt azonban Szabolcs három év kihagyás után újra a kezébe vette a gitárt, és kiszaladt belőle egy albumnyi dal, így feloszlás helyett inkább készült egy terápiás jellegű album, ami Now Let The Monsters Shine címen jelent meg április végén.
“Miért nem tudok normálisan zenét hallgatni?” - teszi fel a kérdést Tövisházi Ambrus (Erik Sumo, Péterfy Bori & Love Band), és meg is válaszolja egy érdekfeszítő cikkben, amelyből megtudhatjuk, mi játszódik le egy zenész fejében, amikor zenét hall. Emellett összeszedte Ambrus a kedvenc agypucolós- és lefárasztós muzsikáit is.
Kedvenc muzsikákról szól a Lemeztáska rovatunk is, amelyben ezúttal a Dzsúdlóval közös Lej című számra már több mint 11 millió megtekintést begyűjtő Lil Frakk ízlésével ismerkedünk meg. “Nekem a legtöbb zenei örömöm bűnös” - vallja a 22 éves trapsztár, aki elárulja azt is, hogy mit gondol SP-ről, melyik a szívének legkedvesebb Oravecz Nóra-idézet, illetve melyik dalra ugrik ki akár a kádból is.
Lil Frakk | Fotó: Hering Orsolya |
Mint ismeretes, a koronavírus-járvány térdre kényszerítette az élőzenei szektort. De milyen hatással volt a hangfelvételek piacára? Kik az új helyzet nyertesei és vesztesei? Milyen irányokkal próbálkoznak az előadók és a lemezcégek? Hogyan alakultak a Spotify-hallgatottságok és az albumeladások? Rónai András átbogarászta az IFPI éves jelentését, és szállítja a válaszokat.
Az idei év első nagy slágere a Driver’s Licence volt, a 17 éves Disney-sorozatsztár Olivia Rodrigo bemutatkozó dala, ami a fülbemászósága mellett azzal is felhívta magára a figyelmet, hogy az énekesnő saját, a bulvárlapokban is megszellőztetett szívfájdalmát énekelte meg benne. Új trend látszik kibontakozni a tinipopon belül, ennek a jellemzőit szedte össze Rónai András.
A karantén időszakában mindenki máshogy próbálta megőrizni a józan eszét, Mesterházy Lili például többek között azzal, hogy elmerült Anna of the North szomorkásan játékos világában. A kulcsszó: a gyengédség. Ez árad a fiatal norvég énekesnő andalító, csengő-bongó elektropopos dalaiból, és az Instájára posztolt radikálisan önazonos képeiből is.
Ha valamit biztosan lehet állítani Johnny Thundersről, akkor az az, hogy radikálisan önazonos volt egész életében. A New York Dolls és a Heartbreakers gitárosa pont harminc évvel ezelőtt lőtte be magának az utolsó, halálos adag heroint, és Greff András méltó módon emlékezik meg a rocktörténet egyik legsúlyosabb figurájáról.
A rockzene jelenére is vetünk egy pillantást: az utóbbi években a műfaj egyik legkiemelkedőbb alakja a japán és amerikai felmenőkkel rendelkező, 30 éves Mitski volt, akinek az izgalmas pályaívét Huszár András rajzolja fel. András írt még cikket az angyali hangú, tragikus sorsú soullegendáról, Sam Cooke-ról, illetve a “mackóforma Ed Sheeran”-ként emlegetett Rag’n’Bone Manről is.
Aki A narancsvidéken nőtt fel, úgy 15 éve várja már, hogy a sorozat legszimpatikusabb figuráját, a geekisten Seth Cohent játszó Adam Brody mikor kap a tehetségéhez méltó lehetőséget. Szerencsére ez végre ez megtörtént, az Ígéretes fiatal nő és Az ifjú nyomozó elhozta az Adam Brody-reneszánszt - Rácz Viktória pedig örvendezik ezen egy sort.
Viki szemügyre vett két dokumentumfilmet is. Az egyik Britney Spearsről, a másik Demi Lovatóról szól, és mindkettőből az derült ki, hogy a tehetséges énekesnők felemelésénél csak a lerombolásukat szereti jobban a média.
Megnéztük, hogy milyen szuper magyar kisfilmek lesznek a május végén zajló Friss Hús fesztiválon, írtunk kritikát Eric André kandikamerás őrületéről (Bad Trip), az Oscar-fődíjas A nomádok földjéről, illetve a The Father című megrázó drámáról, amelyből Anthony Hopkins döbbenetes alakítását díjazta az Amerikai Filmakadémia.
A megszokottnál több albumkritikával jövünk (Brockhampton, Young Thug, London Grammar, Slowthai - hogy csak a legnagyobb neveket említsük), és a megszokottnál sokkal több magyar lemezről írtunk, például az Egyedi Péter-féle Mmamt, a Napfonat, Jakab Péter, Pátkai Rozina és Laurine Frost új anyagáról. A Profül rovatban a Ricsárdgír zenekar frontembere, Márton Dániel meséli el kalandos találkozását a Scooter huszadik nagylemezével.
Eredményes lapvadászatot kívánunk, vigyázzatok magatokra, és ha minden jól megy, júniusban jön a következő szám.
A korábbi számok fókusztémái:
a 2011. júliusi REC001 Popzene és nyár (SOLD OUT)
a 2011. szeptemberi REC002 Popzene és homoszexualitás
a 2011. novemberi REC003 Popzene és gyerekek
a 2012. februári REC004 Popzene és drogok
a 2012. májusi REC005 Vidék vs főváros
a 2012. augusztusi REC006 Popzene és sport
a 2012. októberi REC007 Popzene és divat
a 2012. decemberi REC008 Popzene és édesség
a 2013. január-februári REC009 Zenepuzzle
a 2013. március-áprilisi REC010 Újrakezdők
a 2013. májusi REC011 DM-láz
a 2013. júniusi REC012 a Magyar hiphop
a 2013. júliusi REC013 Summer jam
a 2013. augusztusi REC014 Italdiszkó
a 2013. szeptemberi REC015 Újsuli
a 2013. októberi REC016 1993
a 2013. novemberi REC017 Art és pop
a 2013. decemberi REC018 Topzenék 2013
a 2014. január-februári REC019 Pénz és zene
a 2014. márciusi REC020 Archív zene
a 2014. áprilisi REC021 Politika és pop
a 2014. májusi REC022 Könyv és pop
a 2014. júniusi REC023 Brazilradar
a 2014. július-augusztusi REC024 Fesztiválszezon
a 2014. szeptemberi REC025 Skócia és zene
a 2014. októberi REC026 Design és zene
a 2014. novemberi REC027 1994
a 2014. decemberi REC028 Topzenék 2014
a 2015. január-februári REC029 Pszichológia és zene
a 2015. márciusi REC030 Apropó Björk!
a 2015. áprilisi REC031 EcoRecorder
a 2015. májusi REC032 Irodalom és zene
a 2015. júniusi REC033 Shamir
a 2015. július-augusztusi REC034 Tame Impala
a 2015. szeptemberi REC035 Gasztro és zene
a 2015. októberi REC036 1995
a 2015. novemberi REC037 Magyar zene 2000-2014
a 2015. decemberi REC038 Topzenék 2015
a 2016. január-februári REC039 Film & zene
a 2016. márciusi REC040 Zene & Iskola
a 2016. áprilisi REC041 Egzotikus zene
a 2016. májusi REC042 Japán & zene
a 2016. júniusi REC043 EB & zene illetve Jamaica és zene
a 2016. július-augusztusi REC044 Olimpia
a 2016. szeptemberi REC045 Pluszmínusz 5: Ötéves a Recorder
a 2016. októberi REC046 1996
a 2016. novemberi REC047 Ambient
a 2016. decemberi REC048 Topzenék 2016
a 2017. január-februári REC049 Pécs & pop
a 2017. márciusi REC050 50 magyar poppillanat
a 2017. áprilisi REC051 Norvégia & zene
a 2017. májusi REC052 Shoegaze
a 2017. júniusi REC053 Víz és zene
a 2017. július-augusztusi REC054 Pop 1854-1954
a 2017. szeptemberi REC055 Kazetta Forever
a 2017. októberi REC056 1997
a 2017. novemberi REC057 Világzene 30
a 2017. decemberi REC058 Topzenék 2017
a 2018. január-februári REC059 Dance & rock
a 2018. márciusi REC060 Jack White
a 2018. áprilisi REC061 Debrecen & pop
a 2018. májusi REC062 Soul & pop
a 2018. júniusi REC063 Oroszország és pop
a 2018. július-augusztusi REC064 Eurodance & Eurodisco
a 2018. szeptemberi REC065 Magyar metal
a 2018. októberi REC066 1998
a 2018. novemberi REC067 Trash & pop
a 2018. decemberi REC068 Topzenék 2018
a 2019. január-februári REC069 Nagyon svédek
a 2019. márciusi REC070 YouTube-lányok vs hiphopcsajok
a 2019. áprilisi REC071 Tribal
a 2019. májusi REC072 Élőzene
a 2019. júniusi REC073 Halott Pénz
a 2019. júliusi-augusztusi REC074 The National
a 2019. szeptemberi REC075 Sevdaliza
a 2019. októberi REC076 Erik Sumo
a 2019. novemberi REC077 Nick Cave
a 2019. decemberi REC078 Burai Krisztián
a 2020. január-februári REC079 Saiid
a 2020. márciusi REC080 Grimes
a 2020. augusztusi-szeptemberi REC081 Fluor Tomi
a 2020. októberi REC082 Platon Karataev
a 2020. november-decemberi REC083 Carson Coma