Összegeztük már a tavalyi év legjobb lemezeit, továbbá közösen összeállítottunk egy magyar toplistát is, ám hagyománynak számít a Recorderen, hogy a stáb tagjai külön-külön is publikálják kedvenc dalaikat. A 2011-es, 2012-es, 2013-as, 2014-es, 2015-ös, 2016-os, és 2017-es sorozat után egy év kimaradt ugyan, de most szerzőink ABC-sorrendje szerint következzenek a 2019-es kedvencek, amelyek rögtön meg is hallgathatók playlistben, rövid kommentárokkal. A mai dj Reszegi László (A nyitóképen Trent Reznor és Atticus Ross.)
A 2019-es személyes kedvenc dallisták sorát Csepelyi Adrienn nyitotta, majd Hó Márton, Huszár András és Lékó Tamás következett.
2019 LEGJOBB LEMEZEI A RECORDER SZERINT
Reszegi László kedvencei 2019-ből egy playlistben:
Alessandro Cortini: La Storia (Volume Massimo)
Melankólia 2019-es módon. Megunhatatlan.
Billie Eilish: When I Was Older (Music Inspired by the Film Roma)
Tőle bármi jöhetett volna erre a listára, de ez a nem album dal egyszerűen tökéletesen összegzi az albumot is.
Billie Eilish: Wish You Were Gay (When We All Fall Asleep, Where Do We Go?)
De azért egyet még is ki kell emelnem a lemezről, főleg a zseniális dalszövege és törékenysége miatt.
Earth: The Colour of Poison (Full Upon Her Burning Lips)
Erről a lemezről megint jöhetett volna akármelyik, de ez valahogy mindegyiknél jobb (szerintem).
Gary Clark Jr.: Feelin' Like a Million (This Land)
Nem, nem lett az új Hendrix, de baromi jó dalokat ír és fantasztikus zenész. Ha épp nem gyötröm magam depresszív zenékkel, akkor ez óriási felüdülés.
Karen O & Danger Mouse: Redeemer (Lux Prima)
Egy szokatlan közös album szokatlanul megfogó dala. Nem több és nem kevesebb.
Kim Gordon: Don't Play It (No Home Record)
Pedig érdemes. ;)
Krizso: Timeless (Boys in the City, Girls from the Woods)
Nyilván az egész EP tökéletes, fantasztikusak a vendégénekesek, de mégis az instrumentálisat választottam.
Msylma: Li-Kul-i Murad-in Hijaa (Dhil-un Taht Shajarat Al-Zaqum)
Életemben először hallgatok tudatosan arab zenét. Ez mondjuk épp varázslatos.
Mudhoney: Creeps are Everywhere (Morning in America)
Punkos lendület az öregektől.
Norah Jones: It Was You (Begin Again)
Elragadó csodaszép. Egyszerű és mégis olyan sok van benne.
Solange: Way to Show (When I Get Home)
Lehet ennél jobb a kortárs R&B? Szerintem nem.
Thom Yorke: I am a Very Rude Person (Anima)
Lehet ennél jobb az énekkel színesített kortárs elektronikus zene? Szerintem nem.
Trent Reznor & Atticus Ross: Dreamland Jazz (Watchmen: Volume 2)
A Nine Inch Nails agyai klasszikus jazz hangszereken álmodozó, szomorkás jazzt játszanak. Igen.
Trent Reznor & Atticus Ross: Doomsday Prepper (Watchmen: Volume 3)
De azért a pedálokat sem felejtették el.
Harcsa Veronika & Gyémánt Bálint: Last Night (Shapeshifter)
Elszállós, utazós jazz. A duó ezúttal quartettként zenélt Nicolas Thys és Antoine Pierre zenészekkel kiegészülve. Az eredményt hallani kell.
Zagar: Waterproof Trees (Woods, Spirits & Sorcery)
A popszerkezettel szakító zenekar pszichedelikusba fordul és nagyon otthonosan mozog benne.
Slipknot: Spiders (We are Not Your Kind)
Szeretem, ha egy produkció feszegeti a saját kereteit (lásd az előző zenekar), a Slipknot is igyekszik. Ha nem is léptek nagyot, de ez a dal biztató.
Saul Williams: Experiment (Encrypted & Vulnerable)
Ez már nem spoken word, sokkal inkább hip hop, de nagyon búgnak a gépek és Saul hangja még mindig nagyon kellemes. A gondolatok meg súlyosak.
The Qualitons: Green to Yellow
A magyar dalszöveges verzió is baromi jó lett, de ez így még inkább ők.
RESZEGI LÁSZLÓ KEDVENC 2017-ES DALAI ITT HALLHATÓK