Az október 25-i budapesti Electronic Beats programjára sem lehet panasz, hiszen csupa aktuális és izgalmas fellépőt kínál, élükön a Recorder magazin szeptemberi számának címlapján szereplő Charli XCX-szel, az elektronikus zenei fesztiválsorozat bécsi állomása azonban egy élő legendával is szolgál: a headliner ugyanis nem más lesz, mint az újabban ezerrel pörgő diszkópápa Giorgio Moroder. A mához pont két hónapra, november 23-án zajló bulin fellép még a Metro Area, Laurel Halo, a When Saints Go Machine és Wolfram.
Giorgio Moroderről remélhetőleg mindenki tudja, hogy ő a diszkókorszak egyik meghatározó zeneszerző-producere, aki a hetvenes években kialakított úttörő, szintetikus-robotikus 4/4-es hangzásával a mostani elektronikus tánczene (különösen a house és a trance) előfutárának is tekinthető, de a szintipopot is új irányba vitte. A nyolcvanas-kilencvenes években dolgozott számtalan popelőadóval (Blondie-tól David Bowie-n át Freddie Mercury-ig), írt Oscar-díjas filmzenéket és -betétdalokat (Éjféli expressz, Flashdance, Top Gun), illetve hobbiból tervezett méregdrága sportautót és piramist, majd a kétezres évek beköszöntével eltűnt a radarról. Tavaly viszont újra aktivizálta magát a nyilvánosság előtt, méghozzá, mutatva, hogy halad a korral, a SoundCloudon, ahová azóta is sorra teszi fel tekintélyes életművének válogatott darabjait. 2013 pedig már a nagy Moroder-visszatérés éve, ami kezdődött azzal, hogy a Daft Punk gyakorlatilag dalba foglalta a nevét az új albumán, majd még ugyanazon a héten, hogy a Random Access Memories megjelent, "Giovanni, akit mindenki csak Giorgiónak hív” új karrierbe kezdett, mint dj. Ami 73 évesen lehetne roppant kínos is, de az ő esetében ez pont az ellenkezője: iszonyúan kúl. Moroder közben a Facebook-oldalát is elindította, ahová lelkesebben posztol, mint sok mai új előadó, közkívánatra pedig a jellegzetes, kultikus bajuszát is visszanövesztette – minden jel szerint megfiatalodott, és lubickol a fiatalok közegében. Jelenleg épp a Station To Station elnevezésű, szeptember 28-áig tartó vonatos turnén robog a célállomás felé, egy rakás olyan zenész társaságában, akiknek a nagyapja vagy az apja lehetne. Október 22-én érkezik a felügyeletével összeállított Donna Summer-remixalbum (amelyre természetesen ő is készített egy modern átiratot), rá egy hónapra, november 23-án pedig Bécsbe fut be az "öreg”, hogy az ottani Electronic Beats fő fellépőjeként ültesse fel a mai fiatal hipsztereket a klasszikus diszkó-vonatra egy - főként saját szerzői és produceri munkásságából szemezgető - dj-szett erejéig. "Emlékszel, mekkora megőrülés volt, amikor Moroder felrakta az I Feel Love-ot" - úgy képzeljük, valahogy így idézik vissza évek múlva a garantáltan páratlan élményt azok, akik ott lesznek ezen az estén az osztrák főváros múzeumnegyedének E épületében.
És akik ott lesznek, azok Moroder mellett láthatják-hallhatják az egyedi hangulatú elektropopot játszó dán When Saints Go Machine-t, a Budapesten áprilisban járt avantgárd elektronikus zeneszerző-énekesnő Laurel Halót (akinek Quarantine című albumát beválasztottuk a tavalyi top 50-be), a régi diszkót és house-t sajátosan és lazán újrahasznosító brooklyni Metro Area duót (Miura című számukat a Resident Advisor tánczenei portál a kétezres évek legjobb trekkjének választotta). A hangulat megalapozásáról a diszkót, szintipopot és eurodance-t szórakoztató és frivol módon összemelegítő osztrák Wolfram gondoskodik.
A november 23-án, szombaton este nyolckor kezdődő bécsi Electronic Beats-ről további infók a Facebook-eseményoldalán.
Íme 23 perc Moroder egy augusztusi dj-zéséből:
Ez pedig a megunhatatlan Giovanni-Giorgio mondat, amit egy nap huszonegyezer hatszázszor lehet meghallgatni: