Korshow Must Go On – Zenével ízesített sörök

2013.08.24. 17:31, rerecorder

Becks-Art-Bottles-2012.png

A fesztiválok és a sörmárkák összefonódása bevett marketinghepajjá vált – ilyen volt július végén a Rock Beach és a Szalon házassága – ahogyan az is, hogy rockslágereket emlékezetesen használnak fel reklámokban, de most nézzük a szofisztikáltabb megoldásokat: amikor egy zenekar saját sörmárkát, -címkét kap vagy indít. Italdiszkó fókusztémánk újabb fejezete a sör és zene kapcsolatát boncolgató első rész után.

mastodon-beer.jpgA lágy sör és a kemény zene kapcsolata természetesen a sörgyártók figyelmét sem kerülte el. A beszédes Dogfish Head nevű delaware-i sörgyár például egy egész sorozatot gyártott Miles Davis vagy a Grateful Dead ihlette sörökből. Leghíresebb termékük azonban a 7 %-os alkoholtartalmú, fekete ribizlivel főzött belga sör, amely a Pearl Jam 1998-as dala után kapta a nevét: a Faithfull címkéjén ráadásul a zenekar neve is kiemelt szerephez jutott.

A Mastodon éppen Németországban turnézott, mikor a Mahrs sörgyár néhány száz egyedi, citrus aromájú sörrel lepte meg őket. Az eredetileg speciális, egyszeri alkalomra készített ital azonban akkora sikert aratott, hogy hamarosan forgalomba is került, amellyel a csapat újabb piros pontot – mondhatni metálSZKÓRt – gyűjtött be rajongóitól.

A Sepultura viszont inkább meglepetést keltett, na nem azzal, hogy sört gyártatott, az szinte az ő köreikben elvárás, hanem hogy nem valami sötét, erős italt jelentettek meg 25. évfordulójukra, hanem egy kifinomult banános ízzel megdobott búzasör mellett voksoltak (Bambeg Sepultura Weizen).

Legutóbb az Iron Maiden állt össze a brit Robinsons sörgyárral, és közösen megalkották az együttes 1983-as slágere után elnevezett Trooper sört, amelynek címkéjén természetesen a híres Union Jack-es élőhalott látható. Az enyhén citromos italt idén májusban dobták piacra.

iron-maiden-trooper-ale.jpg

bad-brains-clash-beer.jpgDe hogy ne csak a rockereket és metálosokat érje megtiszteltetés, a portlandi Upright sörgyár (amelynek neve is önmagában tisztelgés Charles Mingus nagybőgős emléke előtt) egy-egy igen erős ízű barnasörrel adózott a Bad Brains és a Clash emlékének.

A Stillwater Artisanal Ales egy Sensory series nevű sorozatban nagyon menő előadókon keresztül próbálja elérni a hipsztereket, mégpedig úgy, hogy zenéjüket „sörbe öntik” azaz karakterizálják: így kapott a Lower Dens egy belga stílusú világos sört hibiszkusz ízesítéssel, a Small Black pedig egy könnyű gyümölcsös italt.

Persze a britek sem maradhattak ki a jóból: marketinges zenebuzik és tapasztalt sörgyártók kollaborációjaként alakult meg a Signature sörgyár. Saját bevallásuk szerint nem volt nehéz dolog rávenni az Enter Shikari tagjait, Frank Turnert vagy éppen Professor Greent, hogy öt órán keresztül sörözgetve megtalálják az ízlésüknek legmegfelelőbb nedűt. Így készültek el az egyedi, a zenészek ízléséhez igazított kézműves sörök, amiket természetesen megjelenésükben is a muzsikusok arculatára terveztek.

signature-brew.jpg

Aztán egy másik vonalat képviselt a Beck’s, amely nem erőlködött új ízek kitalálásával, egyszerűen azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy különböző menő zenekarok, előadók, menőn dizájnolt címkéit tette sörösüvegeire és már kezdődhetett is az italvadászat. Az Art Labels sorozatban a Bloc Party, a Boys Noize, M.I.A., de még Anton Corbijn rendező is feltűnt.


MÁRKÁK ÉS REKLÁMOK VISZONYA A HAZAI POPPIACON - HOGY KERÜL A SÖR MELLÉ A ZENE?

És hogy mi a legegyszerűbb módja a márkád népszerűsítésének? Hagyd a zenekaros címkéket, sörfajtákat, építs egy hiperszuper koncerttermet, ahová elhívhatod a legmenőbb előadókat és nevezd el az egészet magadról (és persze csak a saját nedűd áruld benne). Heineken Music Hall, Amszterdam, egs!

Biczó Andrea-Dömötör Endre

https://recorder.blog.hu/2013/08/24/korshow_must_go_on_zenevel_izesitett_sorok
Korshow Must Go On – Zenével ízesített sörök
süti beállítások módosítása