
Különleges budapesti premierre készül hazánk egyik legismertebb jazztrombitása és a Dél-Alföld legjelentősebb zenei együttese: Barabás Lőrinc Játék című művét mutatják be elsőként a Várkert Bazárban, november 6-án.
tovább →

Különleges budapesti premierre készül hazánk egyik legismertebb jazztrombitása és a Dél-Alföld legjelentősebb zenei együttese: Barabás Lőrinc Játék című művét mutatják be elsőként a Várkert Bazárban, november 6-án.
tovább →
Év elején mutatkozott be a tévében, nyáron debütált élőben, novemberre pedig már a Müpát is csurig töltötte Tátrai Tibor új szupergroupja, amelyben Borlai Gergő dobol, a Berklee-n tanuló Kéri Samu (Szipka Loops) basszusgitározik, Gotthárd Misi gitározik, és Szebényi Dániel énekel és billentyűzik. Első lemezük novemberben jelenik meg, ezt vezeti fel most új daluk, az Álmok háza.
tovább →
Októberben jött ki a Kartel új lemeze, amelynek új klipjét részben az elborult szuperhősdráma, a Joker ihlette. A mini-gengszterfilmben Ganxsta Zolee-ék ellopják Nagy Feró Kossuth-díját, megverik a kokózó Árpa Attilát, és véres rablássorozatba kezdenek. Lemezbemutató október 30-án az Akváriumban.
tovább →
Négy dalszerző-előadó egy esten, egyszerre a színpadon – zenélnek, mesélnek, a nézők pedig kicsit betekinthetnek a színfalak mögé. A sorozat második részében ismét négy eltérő karakter: Ohnody, az ODD ID-ből ismerős Okos Viola, a Platon Karataevből ismerős Balla Gergely és Redbreast Wilson passzolja egymásnak a hangszert, mesél dalszerzésről, beszélget egymással sajátos megoldásokról.
tovább →
Régebben követted, hogy mit csinál a Boris, de elvesztél a lemezdömpingben? A legújabb Heavy Rocks összefoglalja neked, hogy hol tartanak manapság a japán (ex-)doom nagymesterek. Ez a kritika először a Recorder magazin 97. számában jelent meg.
tovább →
A MUDI alapvetően stonert játszik, de bekerül a zenéjükbe a funk-rock és egészen komplex megoldások is. Debütáló lemezük kiemeli őket a mezőnyből. Ez a kritika először a Recorder magazin 98. számában jelent meg.
tovább →
A Fran Palermo énekese arról mesél, hogy milyen történések hatására és hogyan formálódott előadóként és alkotóként, valamint azt is kifejti, hogy miért okoz számára nehézséget az, hogy őszintén megnyíljon a dalaiban. Az interjú a Hajógyár és az A38 közös eseménysorozatának Zene x Mozgás estjén készült.

Márciusi megjelenésekor hallgattam Nilüfer Yanya PAINLESS című lemezét, és olyan érzésem volt, hogy ezt azonnal hallanom kell élőben is. Ránéztem a netre 7 óra körül, hogy merre játszhat a közeljövőben, és aznap este Bécsben volt fellépése. Egy hajszál választott el, hogy ne pattanjak autóba. Végül tegnapig kellett várnom. A Turbinás koncert meghirdetése óta tűkön ültem, de úgy érzem, a Magyar Zene Házában a megfelelő helyre került a koncert. Szerencsére sikerült Nilüfer Yanya előtt a Flanger Kidsbe is belehallgatnom.
tovább →
iamyank első nagylemeze, a Hiraeth óta hat év telt el. Azóta a kísérleti ambient (Atreyu's Horse), klasszikus zenei (Una Notte, Sarah) és post-metal (All Machines Will Fail) projekteken keresztül vezetett az út az idei második nagylemez elkészüléséhez. Őszinte, kitárulkozó és erősen önreflexív lemez lesz a Láttam a jövőt meghalni, amiről itt a második kislemez, a HAMARTIA.
tovább →
A Filmzene podcast legújabb adásának vendége Lukács Péter Benjámin sound designer, aki olyan filmek hangján dolgozott, mint az Oscar-jelölt Testről és lélekről, az Oscar-döntős Akik maradtak és Symphony No. 42, vagy Reisz Gábor közönségkedvenc filmjei, a VAN és a Rossz versek. Az adás tökéletes - és tökéletesen szórakoztató - gyorstalpalóként is szolgál azoknak, akik kíváncsiak rá, mennyi rétegből áll össze egy filmhang. Az adás megtalálható a Spotifyon, a Google Podcastban, az Apple Podcastsban, vagy más ismert podcasthallgató appekben!
tovább →