Népzenei ihletésű ének körül kavargó - néhol egész táncos - elektronika, jazzes gitárjátékkal és zajongásokkal: ismét egy meglepő Veni-lemez. Ez a kritika először a Recorder magazin 117. számában jelent meg.
Ismét egy meglepő Veni-lemez, de pont fordítva, mint az előző volt. Az Escaping Game-en a kísérletező elemek varázsütésre dalokká álltak össze – ez a zene viszont elsőre dalszerűbbnek tűnik, mint amilyen valójában. Szász Veronika népzenei ihletésű, a dúdolás intimitását is őrző éneke körül sűrűn kavarog a többi réteg: elektronikus műfajokat idéző (néha egész táncos) ritmusszekció; sokféle, rétegzett szinti; Cseh Péter könnyeden jazzes gitárjátéka, Tímár Sára és Soharóza-tagok szöveg nélküli éneke; más „zajongások”.
Nemcsak hogy verze-refrén nincs, hanem strukturálisan olyan nyitottak ezek a számok, mintha egy messziről érkező, messzire tartó folyamatba hallgatnánk bele 3-10 percre. Ehhez kapcsolódnak a szövegek témái: végesség, végtelenség, szerelem; a népi motívumkincs és annak újrahasznosítása ad nekik egyfajta időtlenséget.
A lemez egyrészt rögtön megszerethető, a dallamokat már másodszorra jó ismerősként köszönthetjük; másrészt viszont sokadszori hallgatás után is őrzi kimeríthetetlennek tűnő kiismerhetetlenségét.
Előadó: Veni
Cím: Being Your Slave
Kiadó: Hunnia
Megjelenés: 2024
Műfaj: elektrofolk
Kulcsdal: Bring Me To You
9/10
Rónai András
Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.