Talán mégsem halott teljesen a romantikus komédia? Rose Matafeo megkezdte a feltámasztását. Ez a kritika először a Recorder magazin 94. számában jelent meg.
A klasszikus hollywoodi romantikus komédia halott, a műfaj streamingre űzött darabjai pedig legtöbbször csak újabb szöget ütnek a koporsójába. Miközben a Netflix tucatromkomjai ócska forgatókönyvekkel és béna színészekkel rombolják a valaha Julia Roberts és Hugh Grant kaliberű sztárok által uralt műfaj örökségét, Rose Matafeo végre megmutatja, hogyan lehet jó modern romkomot készíteni.
A harmincéves új-zélandi komika saját főszereplésével készült sorozata erőteljesen merít a Sztárom a páromból, de csak kiindulópontként használja a film híresség-átlagember felállását és londoni közegét. A Matafeo által megformált mozis jegypénztárossal összegabalyodó filmsztárt alakító Nikesh Patel pár évvel ezelőtt egy másik Richard Curtis-féle műfaji klasszikus, a Négy esküvő és egy temetés új adaptációjában tűnt fel, de míg azt a sorozatot joggal fedi a feledés homálya, az Egy ágyban a sztárral sokkal sikeresebben újítja fel az eredeti sztorit anélkül, hogy kiölné belőle a varázst.
Az HBO Maxon elérhető, eddig két évados széria attól lesz több a kallódó nagyvárosi millenniálokról szóló vígjátéksorozatok tömkelegénél, hogy mer őszintén romantikus lenni, még ha nem is mond le teljesen a párkapcsolatok kiábrándító valóságának ironikus megmutatásáról sem. Az Egy ágyban a sztárral „csak” annyit tud, hogy nagyon vicces és nagyon romantikus egyszerre – de ezt mostanában kevés magát romkomnak nevező alkotás mondhatja el magáról.
Egy ágyban a sztárral (Starstruck)
Hol látható: HBO Max
Osztályzat: 8/10
Kritikus: Rácz Viktória