Tavaly negyedannyival több zenét hallgattak online Amerikában

2019.01.10. 14:11, Gaines

online.jpg

A Nielsen Music piackutató év végi összefoglaló felmérései szerint az Egyesült Államokban 23%-kal nőtt az albummal egyenértékű egység eladása, ami 661 milliárd streamelt dallal 49%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A legtöbbször, másfél milliárdszor streamelt dal az audió és videó verziókat is beleszámítva Drake God’s Plan című száma, a dalok eladását tekintve viszont beelőzte Drake-et Ed Sheeran, akinek Perfect című számát 1,3 millószor töltötték le.

Az amerikai lakosság zeneimádata meredeken nő: az on-demand videoklipek és zeneszámok lejátszása meghaladta a 900 milliárd lejátszást, ez 43 százalékkal több, mint 2017-ben volt. A bakelitlemezek reneszánsza is töretlenül tart: 15%-kkal több fekete korong fogyott. A digitális zenevásárlás – amelybe beletartoznak a digitális albumok, „albumnyi” számok (az. ún. track equivalent album) és az on-demand streamelt albumok – több mint egyharmadával nőtt 2018-ban.  Az egymilliárdos streamhatárt négy dal lépte át:

Drake - God’s Plan

Juice WRLD - Lucid Dreams (Forget Me

Drake - In My Feelings

XXXtentacion - Sad

A Nielsen kutatása egyben kirajzolta a 2018-as évet meghatározó főbb trendeket is. Luis Fonsi Despacito című slágerével a kétnyelvű sikerszámok folyamatosan a lejátszási listák élén követeltek helyet, elsőként Cardi B, Bad Bunny és J. Balvin I Like It című dala, melyet 873 milliószor streameltek online és 531 ezer alkalommal játszottak le a rádióban 2018-ban. A második legnépszerűbb kevert nyelvű sláger a Taki Taki DJ Snake, Selena Gomez, Ozuna és Cardi B előadásában közel 300 milliós on-demand lejátszással, míg a harmadik helyet a Bad Bunny és Drake együttműködéséből született MIA kapta (235 milliós on-demand online lejátszással).

ITT ÍRTUNK A LATIN POP TÖRETLEN ELŐRETÖRÉSÉRŐL


Ahogy arról már többször beszámoltunk, Drake minden létező rekord megdöntésével tarolta le az online zenehallgatási statisztikákat, de a női előadók is sikeres évet zártak az Egyesült Államokban: Cardi B, Camila Cabello és Ariana Grande több héten át trónolt a Billboard-listák élén, Cardi B Invasion of Privacy című albumának megjelenésével pedig rekordot döntött a szóló női előadók között: 202 millióan streamelték zenéjét a megjelenés hetében.

AZ ELMÚLT TÍZ ÉVBEN SZINTE CSAK FÉRFIAK ZENÉJÉT HALLGATTUK A SPOTIFYON


Még egy nyertese van a tavalyi évnek: a Bohém rapszódia című film hatalmas népszerűsége, révén a Queen 39 év után visszatért a Billboard 100-as és 200-as listájára is, és a címadó dal a könnyűzene történelmében először került be a top 100-ba három különböző évtizedben, ezzel a huszadik század legtöbbször streamelt dalává vált.

https://recorder.blog.hu/2019/01/10/az_amerikaiak_tavaly_sem_gyoztek_streamelni_a_zeneket
Tavaly negyedannyival több zenét hallgattak online Amerikában
süti beállítások módosítása