What The FAQ – Jakab Juli

2018.11.26. 18:30, trecorder

rec067_jakab_juli_650.jpg
Hosszú utat járt be rövid idő alatt Jakab Juli, míg a 2014-es VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan kultfilm Ikeában hotdogozó, Normafánál rétesező Eszteréből az idén Oscarra nevezett Napszállta poszterlány-főszereplő Írisze lett belőle. „Naná, nagy örömmel!” – válaszolta a kamaszkorában Spice Girls-rajongó, de Nirvanát is hallgató színésznő, amikor megkérdeztük, hogy válaszolna-e, ha megkérdeznénk. És megkérdeztük. És válaszolt is. Exkluzív interjúnk a Recorder magazin 67. lapszámából.

Mi a legkorábbi emléked?   

Nagyon kevés dologra emlékszem tisztán, de az valamiért nagyon fontos maradt, ahogy állok a keresztapám, Gulyás László zeneszerző betegágyánál, aki azt mondja nekem: te egy vörös rókalány vagy.    

 Ha visszamehetnél az időben, milyen tanácsot adnál a tinédzserkori önmagadnak?  

Ha visszamehetnék az időben, inkább azt nézném, mi az, amit azóta elfelejtettem, elvesztettem, pedig jó lenne még most is tudni.     

 Mit jelent számodra az újrakezdés?  

Nem mindig tudatos döntést. Nekem sosem működött, ha megfogadtam valamit, inkább igyekszem figyelni, mi okoz harmóniát.  

 Miben hiszel? 

Az univerzum balanszában.  

 Mit tekintesz küldetésednek?   

Minél többekben tudatosítani, hogy a menhelyeken is minimum ugyanolyan helyes kutyák vannak, mint a tenyésztőknél. Illetve hogy létezik lelki állatkínzás, rengeteg gazdának fogalma sincs róla, hogy egy kutyának nem az a non plus ultra, hogy nyünnyögnek hozzá egész nap. Ez egy nagyon fontos témám.  

Mi motivál legjobban az életben?   

Az egyik kollégám szerint az élet a legjobb forgatókönyvíró és a legrosszabb dramaturg. Mindig pont elég feladatot adnak az aktuális helyzetek.  

 Miért fontos a politikai szerepvállalás?   

Mert az identitásunk része, mert bár szép gondolat a carpe diem, de felelősséggel tartozunk azért, hogy mi marad az utánunk jövőknek.  

Kedvenc káromkodásod?   

Szerencsére a magyar nyelv igazán delikát ilyen szempontból, szívesen válogatok.  

Hány kávé egy nap?  

Sok. Nagyon szeretem és az alacsony vérnyomásom jó indok a kávézásra.   

Vinyl vagy cd vagy streaming?   

Streaming, de még most is könnybe lábad a szemem, ha eszembe jut a kamaszkori discmanem, ami szétkarcolta a Come as you are-t a Nirvana-cédémen – évekig nem hallottam azt a számot rendesen.  

Három kedvenc lemezed?   

Szerintem ezeket hallgattam végig legtöbbször életemben az elejétől a végéig: Neurotic ‎– Budapesti látnok, Gorillaz ‎‎– The Fall, TR/ST ‎– Joyland.   

Melyik koncert volt rád a legnagyobb hatással?    

Az év elején voltam az A38-on King Krule koncertjén. Nagyon szeretem azt a szabálytalan, zaklatott, szabad zenét, amit játszik, iszonyú jó élmény volt! 

Rádió vagy tv?    

Rádió! Tévékészüléket sem láttam szerintem évek óta.     

Kedvenc filmed?  

Fehér György Szürkület című filmje volt talán a legmeghatározóbb filmélményem, de volt olyan időszak régen, amikor a testvéreimmel minden nap megnéztük a Matrixot.  

Melyik könyv volt rád a legnagyobb hatással?  

Hát, a szó kevésbé magasröptű, de legkonkrétabb értelmében az Emmanuelle. Elloptam valakitől a kötetet és rengeteg energiámat emésztette fel a rejtegetése.  

Kivel szeretnél közös fotót magadról?  

Életemben igazából egyetlen dologért rajongtam és az a Spice Girls volt. Úgyhogy velük, de a kilencvenes években.  

Félig tele vagy félig üres a pohár?  

Nyomorultul unalmas lenne az élet, ha erre lenne stabil válasz.    

Magyarnak lenni annyi, mint...  

… magyarnak érezni magadat.  

A boldogság...    

… egy pozitív érzelmi töltetű pillanat, ami aztán szép emlék lesz.  

A szeretet…    

… olyan érzés, ami – például a dühvel ellentétben – képes hosszabb távon fennmaradni.       

A tehetség…   

… nem feltétlenül kategorizálható.  

A legféltettebb kincsem...  

Egy ponton kénytelen voltam rájönni, hogy tényleg az egészségem. Ezt muszáj korán felfogni és folyamatosan gondozni.      

Mi történik velünk, amikor meghalunk?  

Valami, amit most el sem tudunk képzelni – és ez olyan jó! 

Mondj valamit magadról, amit még soha nem árultál el egyetlen interjúban sem.

Naiv paintművész vagyok. Azért naiv, mert valójában nem tudok rajzolni, tehát sajnos sosem fogok olyan kifinomult magasságokba jutni, mint Mondik Noémi, viszont szezonális dolgokkal is kísérletezek néha, például tavaly mézeskaláccsal. Mutatom a kedvenc munkáimat.

rec067_faq3_650.jpg

rec067_jakab_juli_mezeskalacs_650.jpg

 

A Napszállta trailere:

Klip a VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlanból:

És: egy napszálltával végződő videó:

Nyitókép: Bozó Csongor.

https://recorder.blog.hu/2018/11/26/what_the_faq_jakab_juli
What The FAQ – Jakab Juli
süti beállítások módosítása