What The FAQ – Mondik Noémi

2014.10.17. 11:55, rerecorder

mondik.jpg

Mondik Noémi a Magyar Képzőművészeti Egyetem képgrafika szakirányán tanul, de már jóval az iskola befejezése előtt széles körű ismertséget szerzett briliáns paintalkotásaival (Paintmámor című blogjával). Nemzetközi hírnév, a Cool List Hungary 2012 első helye után idén nyáron a Ki Mit Tube? zsűrijében tűnt fel, nekünk meg gyakori kérdéseinkre válaszolt. Ma, október 17-én nyílik közös kiállítása Kovács Orsival a Godot Galériában 19 órakor.

Mi a legkorábbi emléked?

Az óvoda első napjaiban nem engedtek ki minket, kiscsoportosokat az udvarra, viszont a nagyobbakat igen. Emlékszem rá, hogy az ajtó előtt állok, látom kint a nővéremet, és szeretnék kimenni hozzá.

Mi volt a gyerekként elkövetett legnagyobb hülyeséged?

Az előbb felvázolt jelent után fél perccel azt kiabáltam, engedjenek ki, vagy szétverem az egész kócerájt. Bár ennél amúgy valószínűleg követtem el durvább dolgokat.

Ha visszamehetnél az időben, milyen tanácsot adnál a tinédzserkori önmagadnak?

Nem volt az olyan régen, hogy a bölcs felnőtt pozíciójából nézhessek vissza esetlen tiniéveimre.

mondik 2.png


Mit jelent számodra az újrakezdés?

Nincs ehhez fűződő személyes élményem, nem sok mindent.

Te miben hiszel?

Magamban.

Mit tekintesz küldetésednek?

Szerencsére nincsen semmiféle küldetéstudatom.

Mi motivál legjobban az életben?

Nyerni Lolban.

A magyar nép nem politikára termett, igaz vagy hamis?

Nem hiszem, hogy sokkal rosszabb lenne a helyzet, mint máshol.

Miért fontos a politikai szerepvállalás?

Számomra nem az. Kicsit feljebb említettem, hogy nincs küldetéstudatom, nem akarom megváltoztatni a világot és a működését.

Mi a legnagyobb erényed?

Szeretem az állatokat.

És a legnagyobb bűnöd?

Megenni is szeretem őket.

mondik 3.jpg


Kedvenc káromkodásod?

Titkos.

Hány kávé egy nap?

Reggelente egy, napközben energiaital.

Mit énekelsz a zuhany alatt?

Császár Előd és Alexa: Tiltott szerelem.

Vinyl vagy cd?

Cd.

Melyik koncert volt rád a legnagyobb hatással?

Sosem szerettem igazán koncertekre járni. Izzadt, idegen férfiak fogdosnak és lökdösnek és bántóan hangos a zene. Általában inkább ijesztő, mint pozitív élmény számomra. Viszont egyszer egy szegedi osztálykirándulás pont a borfesztivál idejére esett, és volt ingyenes Zanzibár-koncert. Na, azt nagyon élveztem.

mondik 4.gifMilyen zenére a legjobb alkotni?

Nightcore-ra, de amúgy inkább a barátom a zenefelelős. Általában ha laptopon dolgozunk otthon, egymás mellett ülünk és az övéről mindig szól valami. Szerencsére egyezik az ízlésünk, nagyon ritkán szoktam megkérni, hogy váltson számot.

Kedvenc magyar énekesed, zenekarod?

Lazerpunk!

A lemez, amit a legtöbbször hallgattál életedben?

Egészen biztosan valamelyik Dimmu Borgir, 15 évesen folyamatosan azt hallgattam.

Guilty pleasure-dalod?

Nem vagyok annyira képmutató, hogy csak olyat hallgassak, ami mások szerint jó és igényes. Sok zenei stílust kedvelek, a könnyen emészthető, semmitmondó, ám dallamos számokat pedig kifejezetten szeretem. Nem érzek guilty pleasure-t ha Basshuntert hallgatok, csak pleasure-t.

Kedvenc lemezborítód?

Túl kiborító, erre inkább nem válaszolok.

Rádió vagy tv?

Rádió. Az egyetemen a rézkarcműhelyben kifejezetten szeretek komolyzenei adókat hallgatni munka közben, amúgy magamtól nem szoktam.

Tévéműsor, amit nem hagynál ki?

Nagyon sok éve nem nézek tévét.

Kedvenc film?

A The Holy Mountain elég király vizuálisan, jobb példa most nem jut eszembe. Nincs kifejezetten kedvenc filmem. Najó, a Jézus Krisztus szupersztárt mondjuk imádom, főleg Heródes király dalát.

Melyik könyv volt rád a legnagyobb hatással?

A Háború és béke, Andrej herceg a szerelmem. Nagyon szeretem a 19. századi orosz realista irodalmat.

Kivel szeretnél közös fotót magadról?

Dancsó Péterrel.

Félig tele, vagy félig üres a pohár?

Üres.

mondik 1.png


Magyarnak lenni annyi, mint...

…kopott sparos zacskóval a kézben belépni egy négycsillagos külföldi szállodába, majd ellopni a törölközőket.

A tehetségkutatók…

…nemrég ért véget a Ki Mit Tube?, ahol zsűritagként tűntem fel. Számomra azért volt szimpatikus ez a kezdeményezés a hagyományos, tévés tehetségkutatókkal szemben – amik egyáltalán nem kötnek le, mert sokkal nyitottabb, bárki bármivel nevezhetett. Egy X-faktort soha nem nyerhetett volna meg Mr. Klausz.

Mi történik velünk, amikor meghalunk?

Semmi?

Mondj valamit magadról, amit még soha nem árultál el egyetlen interjúban sem!

Egyszer elsírtam magam a Sparban, annyira ideges lettem attól, hogy sajtos kiflit akartam venni, de mindegyik zacskó elszakadt, amit le akartam tépni.


az Itt élni nem rossz, és itt élni nem jó Mondik/Kovács-kiállítás október 17. és november 15. között tekinthető meg a Godot Galériában, megnyitó ma 19 órakor, Facebook-eseményoldal


nyitófotó: Klinszky Gábor

https://recorder.blog.hu/2014/10/17/what_the_faq_mondik_noemi
What The FAQ – Mondik Noémi
süti beállítások módosítása