A nemrég bemutatott – és június 30-án a Recorder prezentálásában a Dürer Kertmoziban újra látható – Lévai Balázs-alkotás az utóbbi tíz év legnagyobb magyar slágeréről mond újat.
Engedem, hadd menjen
(Éclipse Film)
rendezte: Lévai Balázs
77 perc
2015
A sok más mellett a Dob+basszus című zenei tévéműsor szerkesztő-műsorvezetőjeként ismert Lévai Balázs (aki tavaly Lovasi Andrással írta meg annak életrajzát) már készített egy zenéhez szorosan kapcsolódó filmet: a 30Y csendes dalait összefogó Szentimentáléból válogatva Szentimentálom címmel egy etűdfüzért. Most viszont egy még szebb feladatra vállalkozott, az elmúlt tíz év legnagyobb magyar slágerének, a Most múlik pontosan című Quimby-dalnak szentelt egy dokumentumfilmet. És nagyon jól tette, mert egy ilyen szerzemény (Kiss Tiboré), aminek ráadásul ilyen története és utóélete van, ezt meg is érdemli. Az elengedésről szóló számba milliók hallották bele a maguk érzelmeit, a Csík Zenekar feldolgozása pedig csak tovább növelte mindkét formáció rajongótáborát, ám Lévai kitűnő érzékkel meghallotta a dal sikerének harmadik fontos komponensét és e három elemet (a főszereplők személyes elengedés-újrakezdés élményével együtt) egy nagyon hatásos alkotásban terelte, rendezte össze. Hogy mi ez a harmadik összetevő, azt viszont nem árulom el, csökkentené az élmény erejét, amit pedig nagyon is érdemes átélni.
Dömötör Endre
A FILM RENDEZŐJÉVEL, LÉVAI BALÁZZSAL KEDVENC ZENÉIT KUTATÓ LEMEZTÁSKA-INTERJÚT KÉSZÍTETTÜNK.
A holnapi, június 30-i, keddi, ingyenes filmvetítés Facebook-eseményoldala.
a film előzetese: