A heti listánk nem kívánatos apropóját a hazai árvízhelyzet szolgáltatta; összegyűjtöttünk tíz angol nyelvű dalt, amelynek témája, ihletője az áradás (flood).
ASC: Flood Tide Rising
Kezdjük egy baljós folyású tétellel, James Clements brit elektronikuszenei producer április közepén megjelent EP-jéről:
Byron Lee And The Dragonaires: The Flood, Jamaica Hurricane
És rögtön ugorjunk is a hangulati skála túloldalára, íme egy vidám calypso az 1950 óta (!) működő jamaicai együttestől, 1986-ból, habár a szám becsapós, mert a zenével ellentétben a szövege keserű és politikus:
Fairport Convention: Down in the Flood
Bob Dylan és a The Band 1967-ben rögzített dalának feldolgozása az ugyanabban az évben alakult brit folk-rock alapzenekartól, élén az éteri hangú énekesnővel, Sandy Dennyvel:
Katie Melua: The Flood
A grúz származású brit dalszerző-énekesnő The House című William Orbit producelte negyedik albumának hullámzó tempójú első kislemezdala. A klipjét Kevin Godley rendezte, akárcsak Melua biciklis világslágere, a Nine Million Bicycles videóját.
Love and Rockets: Waiting For The Flood
A brit alterrock zenekar Earth, Sun, Moon című folkos, akusztikus 1987 albumáról:
Perpetual Ritual: Perpetual Flood
Fuzzos-zajos, ideglelős gitárhömpölygés, amely tavaly jelent meg a kísérteties zenékre specializálódott Los Angeles-i Living Tapes kazettakiadónál:
Peter Gabriel: Here Comes The Flood
Az 1977-es első szólólemezén szereplő dalt Gabriel itt Kate Bush 1979-es karácsonyi tévéműsorában adja elő:
Sian: Flood (Gui Boratto remix)
A dublini születésű Graham Goodwin 2007-es trekkjének magával sodró remixe a brazil Gui Borattótól:
Talk Talk: After The Flood
A perfekt életművet maga mögött hagyó brit zenekar Laughing Stock című, máig nagy hatású (elég meghallgatni a These New Puritans új albumát) 1991-es búcsúlemezéről itt áradozunk, hogy miért, arra tökéletes példa ez a közel tízperces, fenséges szerzemény:
The Sisters Of Mercy: Flood I
Listánk tetőzéséül pedig jöjjön ez a komoran emelkedett szám Andrew Eldritch dark rock zenekarának (bár az állandóan változó tagság miatt a projekt a helyesebb kifejezés) szintetizátorokat és szemplereket előtérbe helyező, egyben a kereskedelmi áttörést meghozó 1987-es Floodland albumáról: