A szív, ahogy a világ odakint, lángokban áll – legjobb lenne hát ordítani. Lovasi Eszter Jules War projektje azonban más utat választ. Ez a kritika először a Recorder magazin 120. számában jelent meg.
Lovasi Eszter hűvös és tiszta, hol sóhajba, hol suttogásba hajló hangon énekel a kataklizmáról. Ez a hang bűvkört von a szívszakasztó pillanatok köré, ezzel megtisztítva és az örökkévalóságba utalva őket: amit el tudunk énekelni, az rituálévá és varázslattá válik.
A szerző bolyongása nyomán egyfajta alkotói kényszer hatására született dalokat fogja csokorba a Greatest Climber on Earth, ami szépen illeszkedik a nemzetközi énekes-dalszerző vonulatba, Adrianne Lenker, Phoebe Bridgers, Maya Hawke, Gracie Abrams nyomdokaiban járva, miközben odahallhatunk valamit a sanzon és színház tradíciójából.
Az extrém mennyiségű, megszállott kísérletezőmunka eredménye azonban egy nagyon is egyedi hangvétel: egyszerre introvertált és homályos, letisztult és biztoskezű. A műfaj nemzetközi terápiás kitárulkozása helyett bűvölet, amiből a lángokban álló világ olyan keveset kínál, a Jules War tolmácsolásában talán ezért is olyan vonzó.
Előadó: Jules War
Cím: The Greatest Climber on Earth
Kiadó: Berg Records
Megjelenés: 2024. november 15.
Műfaj: singer-songwriter
Kulcsdal: Looming War
8.5/10
Selmeczi Nóra
Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.