Pszichedélia, drone és folk a hipnózis szolgálatában, mániákusan búgó riffekkel és tradicionális hangszerekkel. Ez a kritika először a Recorder magazin 118. számában jelent meg.
„Transzcendencia az ismétlődés által” – ez az ősi, sokféle tradicionális zenében sokféleképpen megvalósuló elv áll Daniel Foggin zenekarának középpontjában is. Nagyjából a pszichedelikus zene, a drone és a folk keresztmetszetében mozog. Egy egyszerű, hosszan-hosszan ismétlődő alap, egy mániákusan búgó riff, körbe-körbe kavargó gitárok és tradicionális hangszerek (például hegedű, fuvola) – ha nem is mindegyik Smote-szám ilyen, de nagyjából ebbe az irányba tartanak. Ezen az albumon vannak például dob nélküli drone-ok, neszező-zörgő felvezetések is.
Látszólag jó párhuzamot jelentenek a Swans legutóbbi korszakának hosszú, monomániás számai; csakhogy a Smote egyáltalán nem a durvulásra megy, és még nem is a direkt sötétségre – utóbbi kétségtelenül megvan benne, de olyan hipnotikus a zene, hogy ettől a súlyossága pátosz nélküli emelkedettségbe fordul át. Az A Grand Stream csúcspontját a félórás, rockos The Opinion Of The Lamb jelenti, de még jobb a tradicionálisabb hangzású, megfoghatatlanul kavargó Coming Out Of A Hedge Backwards.
Előadó: Smote
Cím: A Grand Stream
Kiadó: Rocket
Megjelenés: 2024. augusztus 23.
Műfaj: drone folk
Kulcsdal: Coming Out Of A Hedge Backwards
8/10
Rónai András
Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.