Súlyosságból emelkedettség. Smote: A Grand Stream (lemezkritika)

2024.11.04. 12:42, RRRecorder

smote-1.jpg

Pszichedélia, drone és folk a hipnózis szolgálatában, mániákusan búgó riffekkel és tradicionális hangszerekkel. Ez a kritika először a Recorder magazin 118. számában jelent meg.

„Transzcendencia az ismétlődés által” – ez az ősi, sokféle tradicionális zenében sokféleképpen megvalósuló elv áll Daniel Foggin zenekarának középpontjában is. Nagyjából a pszichedelikus zene, a drone és a folk keresztmetszetében mozog. Egy egyszerű, hosszan-hosszan ismétlődő alap, egy mániákusan búgó riff, körbe-körbe kavargó gitárok és tradicionális hangszerek (például hegedű, fuvola) – ha nem is mindegyik Smote-szám ilyen, de nagyjából ebbe az irányba tartanak. Ezen az albumon vannak például dob nélküli drone-ok, neszező-zörgő felvezetések is.

Látszólag jó párhuzamot jelentenek a Swans legutóbbi korszakának hosszú, monomániás számai; csakhogy a Smote egyáltalán nem a durvulásra megy, és még nem is a direkt sötétségre – utóbbi kétségtelenül megvan benne, de olyan hipnotikus a zene, hogy ettől a súlyossága pátosz nélküli emelkedettségbe fordul át. Az A Grand Stream csúcspontját a félórás, rockos The Opinion Of The Lamb jelenti, de még jobb a tradicionálisabb hangzású, megfoghatatlanul kavargó Coming Out Of A Hedge Backwards.

smote.jpgElőadó: Smote

Cím: A Grand Stream

Kiadó: Rocket

Megjelenés: 2024. augusztus 23.

Műfaj: drone folk

Kulcsdal: Coming Out Of A Hedge Backwards

 

 

8/10

Rónai András

Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.

nka_2024_hangfoglalo_logo_6.jpg

https://recorder.blog.hu/2024/11/04/smote_a_grand_stream_lemezkritika
Súlyosságból emelkedettség. Smote: A Grand Stream (lemezkritika)
süti beállítások módosítása