A tanzániai gogo nép zenéjének legismertebb képviselője a Dr Hukwe Zawose volt. Ezt a zenekart lánya és unokája, Pendo és Leah alapították, akik saját szerzeményeiket játsszák. Ez a kritika először a Recorder magazin 117. számában jelent meg.
A dalok politirmikusak és többszólamúak (szemben azzal a felelgetős formával, ami talán többeknek eszébe jut az afrikai zenékről). Meghatározó hangszer a hüvelykzongora és a chizeze nevű kéthúros hegedű, plusz ütősök.
Az album egyik része ezekre épülő repetitív, megbabonázó dalokból áll; a hüvelykzongora egyszerű, körbe-körbe járó dallamai fölé kerül az ének, köré néhány másik hangszer, és ennél többre nincs is szükség a hatáshoz. A dalok másik része gitárral, basszussal, szintikkel és effektekkel kiegészített afropop. Ezek is szerethető, lelkesítő dalok, nem arról van szó, hogy a két brit producer ráerőszakolt volna valamit a zenekarra.
Egyedül az zavaró, hogy nem látszik a koncepció abban, ahogy ezek egymást váltogatják az albumon – de ezen azért könnyen lehet segíteni.
Előadó: The Zawose Queens
Cím: Maisha
Kiadó: Real World
Megjelenés: 2024. június 7.
Műfaj: világzene
Kulcsdal: Sauti Ya Mama
8/10
Rónai András