Megbabonázó egyszerűség és lelkesítő afropop. The Zawose Queens: Maisha (lemezkritika)

2024.10.01. 09:44, RRRecorder

0035445810_10.jpg

A tanzániai gogo nép zenéjének legismertebb képviselője a Dr Hukwe Zawose volt. Ezt a zenekart lánya és unokája, Pendo és Leah alapították, akik saját szerzeményeiket játsszák. Ez a kritika először a Recorder magazin 117. számában jelent meg.

A dalok politirmikusak és többszólamúak (szemben azzal a felelgetős formával, ami talán többeknek eszébe jut az afrikai zenékről). Meghatározó hangszer a hüvelykzongora és a chizeze nevű kéthúros hegedű, plusz ütősök.

Az album egyik része ezekre épülő repetitív, megbabonázó dalokból áll; a hüvelykzongora egyszerű, körbe-körbe járó dallamai fölé kerül az ének, köré néhány másik hangszer, és ennél többre nincs is szükség a hatáshoz. A dalok másik része gitárral, basszussal, szintikkel és effektekkel kiegészített afropop. Ezek is szerethető, lelkesítő dalok, nem arról van szó, hogy a két brit producer ráerőszakolt volna valamit a zenekarra.

Egyedül az zavaró, hogy nem látszik a koncepció abban, ahogy ezek egymást váltogatják az albumon – de ezen azért könnyen lehet segíteni.

the_zawose_queens.jpgElőadó: The Zawose Queens

Cím: Maisha

Kiadó: Real World

Megjelenés: 2024. június 7.

Műfaj: világzene

Kulcsdal: Sauti Ya Mama

 

 

8/10

Rónai András

https://recorder.blog.hu/2024/10/01/the_zawose_queens_maisha_lemezkritika
Megbabonázó egyszerűség és lelkesítő afropop. The Zawose Queens: Maisha (lemezkritika)
süti beállítások módosítása