Lemeztáska: Zsuffa Aba (Analog Balaton)

2023.05.23. 11:45, vferi

zsuffa_aba.jpg

1991. szeptember 17-én született Budapesten, Gödöllő mellett nőtt fel, édesanyja színésznő, apukája szoftverfejlesztő, a nevét Aba Sámuel után kapta. Gyerekkora óta zenél, zongorán kezdte, dobon folytatta, majd jött a gitár. Sok sikertelen tinizenekarban játszott, aztán 2012-ben Vörös Ákossal együtt kezdtek el zenélni Analog Balaton néven. Sokat koncerteztek, kialakult körülöttük egyfajta kultusz, de az első lemezt (Lent) csak kilenc évvel később, 2021 őszén adták ki, és kevesebb mint egy évre rá érkezett a Csússz le című EP. Legközelebb egy live session videóval jelentkeznek, május 25-én pedig először lépnek fel headlinerként (Дeva mellett) a Budapest Parkban. Ez a cikk először a Recorder magazin 103. számában jelent meg.

Első zenei emlék

Elvis Presley: Hound Dog. Kutatgattam apám kazettái között, betettem és nagyon tetszett. Elvis 56 volt a címe. 

Első lemez, ami saját pénzből vettél

Az túlzás, hogy vettem, de a gödöllői könyvtár Iron Maiden CD-it otthon lemásoltam. Sorry így utólag Gödöllő!

Meghatározó koncertélmény nézőként

Tizenegy évesen apám elvitt egy Omega-koncertre az egyik Aréna-méretű budapesti helyre. Az elég elképesztő műsor volt, főleg akkor.

Meghatározó koncertélmény előadóként

A tavalyi Fishing on Orfű életem legjobb élménye volt. Soha nem éreztem még annyira komfortosan semmilyen színpadon magam. Ez a közönségnek, a stábnak és a fesztiválnak egyaránt köszönhető. 

Első előadó, akiért rajongtál

Elvis Presley, utána meg sok Michael Jacksont hallgattam.

Kedvenc magyar lemez

Hiperkarma. Hiperkarma

Kedvenc rocklemez

Queens of the Stone Age: Songs for the Deaf.

Zene, ami zenélésre inspirált

A Smells Like Teen Spiritet nyilván szerettem volna lejátszani gitáron és dobon is, úgyhogy ilyen értelemben az biztos inspirált.

Kedvenc poplemez

Manu Chao: Clandestino. Ezzel a lemezzel kezdtem el spanyolul tanulni, amikor kiköltöztem egy fél évre Spanyolországba,. Amikor egyre többet értettem a szövegből, akkor jöttem rá, hogy ez egy kibaszott mély lemez, csak nagyon kellemes kis köntösbe van bújtatva. Az egyik kedvencem tőle, ami egy későbbi lemezén van, a Me Llaman Calle, ami a prostutuáltakról szól, de olyan kedvesen és gyengéden, ahogy még senkit nem hallottam beszélni a prostituáltakról, pláne egy számban.

Kedvenc hiphoplemez

Akkezdet Phiai: Kottazűr.

Kedvenc elektronikus zenei lemez

Weval: Half Age EP.

Bűnös zenei örömöd

Minden reggaeton track Enrique Iglesiastól.

Kedvenc videoklip

Weezer: Perfect Situation. Pár évente előkerül, nem tudom, van-e olyan videoklip, amit ennyiszer megnéztem. Azért szeretem a Weezert, mert vicces zenekar, de oda van pakolva mögé a meló. Magunkat is így próbálom meg elképzelni, hogy nem kell teljesen komolyan venni, de közben melózunk a cuccainkon sokat.

Ember, akit a leginspirálóbbnak tartasz most

Jordan Peterson.

A legjobb sor dalszöveg, amit valaha írtál (legrosszabb!)

Még nem jött ki.

Zene, amitől libabőrös leszel

Nathy Peluso: Bzrp Music Sessions, Vol. 36.

Zene, amitől boldog leszel

Blink 182.

Dal, amit már nem bírsz meghallgatni

Konkrét dal szerintem nincs, de már annyi trapet hallottam az elmúlt években, ha meghallom a harmickettedes meg tizenhatodos hihat kattogásokat, akkor azért lever a víz.

Dal, amit a zuhany alatt énekelsz

Eminem: Killshot.

Dalszöveg, amit bárcsak te írtál volna

Ez a Quimby-sor: A vágy alaktalan sziréna hangja hajt a dögre vad hiéna rajt.

Minden idők legjobb lemeze

Nem hiszek a létezésében.

Kedvenc filmzene

Az ifjú pápa főcímdala.

Legalulértékeltebb magyar előadó

Nem alulértékelt, csak nem eléggé értékelt: 6363.

Kedvenc sorod egy hiphopszámban

“Más MC azt akarja, hogy dúdold dalát / Én meg csak azt, hogy kapd be a faszomnak a túloldalát” - Újonc

Legjobb szakítós szám

Natalia Imbruglia: Torn.

Szeretett zene, amit az istennek sem tudtál megkedveltetni a barátaiddal

Inkább fordítva szokott lenni, lassan szeretem meg az újat.

Legjobb zene szívfájdalomra

A Radioheadtől majdnem bármi.

Legjobb zene forradalomhoz

Skrillex: Make It Bun Dem.

Miről szeretnél leszokni

Az idegeskedésről.

Zenész, akinek a halála a legjobban megrázott

Chester Bennington és Chris Cornell egymás utáni öngyilkossága azért megborított.

Dal, ami a legemlékezetesebb lassúzásod alatt szólt

Wheatus: Teenage Dirtbag. Körülbelül háromszor lassúztam életemben, de van valami emlékképem ezzel a számmal. Nálunk az általános iskolában abban az időben mindenki amcsi pop-punkot hallgatott.

Zenei trend, aminek a legjobban örülsz most

Nem örülök semminek.

Zene, ami nagyon elüt a stílusodtól, mégis szereted

Dél-amerikai és spanyol táncdalok, például El Fary.

A három legjobb rapper jelenleg az országban

Újonc, Szendrői Csabi, 6363.

Dal, amire muszáj táncolnod

Banks & Steelz: Giant.

Énekes, akivel a legszívesebben csókolóznál

Fásy Ádám.

Ember, akitől a legjobban meg voltál illetődve találkozáskor

Nem nagyon szoktam megilletődni, de talán a Lovasi.

Dal, amit a legtöbbször hallgattál meg az életedben direkt

Bon Iver: 715 - CRΣΣKS.

Dal, aminek kívülről tudod a szövegét

Juanes: La camisa negra.

A volt barátnőid szerint mi a baj veled

Sosincs rám panasz.

Kedvenc filmjeleneted, amiben egy zeneszám szól

8 mérföld, végső párbaj. Igazából semmilyen film nem tetszik nekem nagyjából, nagyon kevés köt le. Azok kötnek le, amik nyomasztóak, de azokat meg azért nem nézem, mert túl rossz lesz tőlük a kedvem. Mint például A régi város.

Mit hallgatsz mostanában repeaten

Semmit.

"NÉHA VOTAM SZOMORÚ, AKKOR SOKAT SEGÍTETT": AZ ANALOG BALATON KEDVENC 2021-ES ZENÉI

interjú: Varga Ferenc
fotó: Németh Dorina Fruzsina

https://recorder.blog.hu/2023/05/23/lemeztaska_zsuffa_aba_analog_balaton
Lemeztáska: Zsuffa Aba (Analog Balaton)
süti beállítások módosítása