Lemeztáska: Sisi

2023.03.02. 17:17, vferi

sisi.jpg

Tízévesen egyszemélyes hiphopházibulikat tartott otthon, ahol Eminemre, Cypress Hillre és Snoop Doggra ugrált, de a zenéléssel komolyabban csak két évvel ezelőtt kezdett el foglalkozni, miután meghalt a lakótársa - neki üzen a Yalla címével, ami arabul azt jelenti, "gyerünk". Már erre az első dalára nagyon sokan felfigyeltek, úgy kellett egy karakteres női előadó a magyar hiphopba, mint egy falat kenyér. A többi száma is ütött (Kezeket fel, MagasLow, Manifesto, Rappelj jobban), a legújabb február 24-én érkezett Szia címmel, és év végére összeáll az első album is. Közben nyert egy díjat a Klipszemlén, komikusi képességeit pedig a TikTokon csillogtatja. Tavasszal bongorral és önállóan is járja az országot, legközelebb a budaörsi ifjúsági klubban lehet elkapni március 3-án, illetve tavasszal szinte az összes fesztiválon. Ez a cikk először a Recorder magazin 101. számában jelent meg.

Első zenei emlék

Amikor még egész pici voltam, bármikor megszólalt a Skandináv lottó intrózenéje azonnal odarohantam (totyogtam) a tévéhez és amíg szólt a zene, önkívületben ültem. Résen voltam már akkor is.

Első lemez, ami saját pénzből vettél

Wavves: V.

Meghatározó koncertélmény nézőként

Két éve volt valami Hofi x Hundred Sins-buli, amit a backstage-ből ugráltam végig, az nekem elég meghatározóan inspiráló volt, szétadtam. Magamban többször megfogalmazódott azon az estén, hogy remélem, egyszer én is ekkora bulikat fogok dobni.

Meghatározó koncertélmény előadóként

Az első fellépésem, ahova lényegében csak egy DJ-spanom hívott meg egy szám erejéig az ő szettjükbe. Ott álltam először saját dallal színpadon és bár full random történt és az embereknek fogalmuk se volt, mi történik, nekem hatalmas löketet adott az az egész este, nagyon éltem.

Első előadó, akiért rajongtál

Gwen Stefani és a Black Eyed Peas! Tinikorom kedvencei. Eminemet meg a többi hiphop nagykutyát is imádtam, de a Black Eyed Peas, Gwen és Fergie számait szanaszét hallgattam.

Zene, ami zenélésre inspirált

A The Growlers számai nekem olyanok, hogy hiába más stílus, mindig azt éreztem, hogy olyan érzéseket akarok kiváltani másokból, mint ez a banda belőlem. Elég krézi.

Kedvenc magyar lemez

Edda Művek 2.

Kedvenc rocklemez

Thee Oh Seestől a Carrion Crawler epik cucc.

Kedvenc poplemez

Nincs.

Kedvenc hiphoplemez

Wu-Tang Clan: The W.

Kedvenc elektronikus zenei lemez

Skrillextől a Recess ment nálam eddig a legnagyobbat.

Bűnös zenei örömöd

A makói Tiesto újra komponált YouTube-on többször hallgattam meg, mint kellett volna.

Ember, akit a leginspirálóbbnak tartasz most

Vágod… Snoop Dogg.

A legjobb sor dalszöveg, amit valaha írtál

Fogalmam sincs, a kedvencem talán "Az érzéseimet nem tudod megbántani, mivel nincsen egy se; a haverodnak ellentétben elég jó a flesse." vagy az "Olyan vagyok, mint mézi, krézi."

Kedvenc videoklip

Automatikusan Fluor Halendája jutott eszembe.

Dal, amit már nem bírsz meghallgatni

Hát, Billie Eilish Getting Olderje olyan helyekre visz el fejben, ahova önszántamból mostanában nem szívesen járok.

Zene, amitől libabőrös leszel

A The King’s Affirmations jó nagy állatság!

Zene, amitől boldog leszel

Az összestől, de mondjuk Sad Girlz Luv Money.

Dal, amit a zuhany alatt énekelsz

Ez mostanában Bruno Mars Billionaire-je, nagyon elvagyok vele.

Kedvenc sorod egy hiphopszámban

"Rappers talk subliminal but they don't talk to me / Put 'em in a Jersey Shore like Pauly D" (A$AP Ferg: Plain Jane)

Dal, amit bárcsak te írtál volna

Hú, imádom Drake God's Planjét! Fránya Drake, nem tudom nem szeretni.

Legalulértékeltebb magyar előadó

Rugós Beke.

Legjobb szakítós szám

Egyértelműen Zámbó Jimmytől az Ugye nem bántad meg vagy a Még nem veszíthetek alpári remixe.

Minden idők legjobb lemeze

Döntésképtelen vagyok, ha egy legjobbat kell választanom bármiből, de én perpill az Allah Las: Allah Las (2012) létezésének örülök a legjobban.

Legjobb zene szívfájdalomra

Wiz Khalifa: Weed Brownies.

Legjobb zene forradalomhoz

A$AP Ferg: New Level az aktuális kedvencem, ha hasonlókban vagyok.

Szeretett zene, amit az istennek sem tudtál megkedveltetni a barátaiddal

Fishertől a Losing Itre a mai napig csúnyán néznek rám, ha berakom.

Énekes, akinek a halála a legjobban megrázott

Mac Miller miatt a mai napig szomorkodom, szoktam hallgatni, de közben fáj is, hogy nincs már köztünk.

Zenei trend, aminek a legjobban örülsz most

Imádnám, ha tudnék ilyenről. Tuti van csomó jó cucc, amiről nem is tudok.

Dal, ami a legemlékezetesebb lassúzásod alatt szólt

Házibulikban előszeretettel nyomom be a Tadowt és kezdek el rá lassúzni (annak ellenére, hogy nem tudom se a szöveget, se lassúzni).

Zene, ami nagyon elüt a stílusodtól, mégis szereted

Csomó techno trekket és mixet meglepően imádok, van egy bizonyos ízlésem a műfajon belül is, szóval ritka az a trekk, ami megfog, de amikor van ilyen, rájuk kattanok.

Mit hallgatsz mostanában repeaten

A$AP Rocky Testing albumát nyomom mostanság.

Kedvenc filmjeleneted, amiben egy zeneszám szól

Amikor a bolond Wolf of Wall Streetben gengelnek és Jonah Hill karakterének eszébe jut Steeeeeeeeve Madden. Vagy amikor sorolja, hogy milyen drogokat tol, és közben szól a Smokestack Lightning Howlin' Wolftól.

Dal, amit a legtöbbször hallgattál meg az életedben direkt

Bob Marley számait évek óta hallgatom repeaten, nálam az ő trekkjei pörögnek talán a legtöbbet.

Dal, aminek kívülről tudod a szövegét

Sok van, de fix, hogy Eminem Without Me-jével fogok életem hátralevő részében együttélni.

Dal, amire muszáj táncolnod

Az A Tribe Called Quest Scenariója és Wu Tangtől a Method Man helyzettől függetlenül instant ugrálást váltanak ki belőlem.

Énekes, akitől a legjobban meg voltál illetődve találkozáskor

Julian Marleyval a koncertje után véletlenül futottunk össze és úgy felment a pulzusom, hogy majdnem bele se tudtam szívni a cigijébe.

Zenekar, aminek a nevét magadra tetováltatnád a leginkább

Az első tetkóm egy FIDLAR felirat volt, azóta nem éreztem késztetést másokat is felvarratni, de lehet, csak azért, mert alig maradna hely.

Énekes, akivel a legszívesebben csókolóznál

Egy bizonyos kor felett már csak az igazán fontos szempontok érdeklik az embert, szóval mindenkivel, aki papucs-zoknit hord.

interjú: Varga Ferenc
headerfotó: Végh Ádám

https://recorder.blog.hu/2023/03/02/lemeztaska_sisi
Lemeztáska: Sisi
süti beállítások módosítása