Szombat hajnalban, 65. születésnapja előtt pár nappal elhunyt Kreutz László dobos-író-zeneszerző, az alternatív színtér egyik legjobb dobosa, aki az A.E. Bizottságban, az Ági és a Fiúkban, az idén újjáalakult Millenniumi Földalatti Vasútvonalban (MillFav), és számos más underground zenekarban is játszott.
1974 és 1977 között a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola jazz tanszakára járt, mestere Kovács Gyula volt. Pályája elején játszott a magyar industrial alapzenekarának számító Art Decoban, majd az 1985-ös nyugat-európai turnéja előtt csatlakozott a Bizottsághoz is, amelyben a zenekar feloszlásáig dobolt. De ő dobolt Nagy Feró Hamletjében, játszott a Keleti Fényben, Kőnigh Péter iRMA! zenekarában, és a nyolcvanas-kilencvenes évek egyik legsajátosabb underground zenekarában, a Millenniumi Földalatti Vasútvonalban is. „A korabeli alter zenekarok nagyon rámentek a bluesos dolgokra, nagyon leegyszerűsítették a zenét a képességeik miatt, vagy azért, hogy jobban érvényesüljön a szöveg. Mi pont fordítva csináltuk. Elkezdtük egyre jobban bonyolítani. Nem az egyszerű talpalávalót hoztuk, hanem valami egészen mást. Saját hangzást próbáltunk kitalálni, ami ebben a közegben inkább idegennek hatott” – emlékezett a MillFavra a Magyar Narancs idei riportjában.
Kreutz a magyar underground nagy tanúja volt, 2011-ben régi naplói alapján megírta Az utolsó dobos című életrajzi kötetét. Elektronikus szólóprojektjével, a 2010 óta vitt ElektroKreutzcal a pandémiás időkre is reflektált.