A western műfaja él és virul, csak éppen nem a pisztolyhősök kalandjai, hanem a vadnyugati férfiasságot újraértelmező karakterek uralják. Jane Campion (Zongoralecke) 11 év kihagyás után Thomas Savage regényének adaptációjával tért vissza a játékfilmrendezéshez, amellyel a velencei filmfesztiválon elnyerte a legjobb rendezőnek járó díjat, és ha a Netflix rászánja a kampánypénzt, A kutya karmai közt a jövő évi Oscar egyik nagy esélyesévé válhat. Ez a kritika először a Recorder magazin 89. számában jelent meg, a filmet mától lehet megnézni a Netflixen.
Kelly Reichardt a First Cow-ban egy szelíd férfibarátságot állított szembe a határvidékhódítás erőszakosságával, Clint Eastwood a Cry Machóban a saját kőkemény imidzsével számolt le, Jane Campion pedig egy csavaros lélektani drámát épített a maszkulinitás és a szexualitás komplex viszonyára. A kutya karmai közt (The Power of the Dog) erős atmoszférájú, gyönyörű látványvilágú, nyugtalanító zenéjű western egy marhatartó testvérpár és hozzátartozóik érzelmi-hatalmi játszmáiról, ami az „erősebb kutya baszik” elv zseniális kiforgatásával cáfol rá többszörösen is a nézői elvárásokra.
Akárcsak a főművének tekinthető Zongoraleckében, Campion ismét zord és elnyomó közegbe ágyazza az erotikát, ám a női tekintet ezúttal egy férfitörténet érzékenységét és érzékiségét erősíti. Az arrogáns tudósfigurák szerepkörébe szorult Benedict Cumberbatch az új sógornőjét (Kirsten Dunst) lelki terrorban tartó, a többcentis kosz- és macsóréteg alatt saját érzelmeit elfojtó cowboy megformálásával végre újra a színészi kvalitásaihoz méltó szerepet kapott.
Hol látható: Netflix
Szerző: Rácz Viktória
Osztályzat: 9/10