A protopunkos, coldwave-es, Suicide-ot és Grindermant is megidéző Black Bartók idén márciusban mutatkozott be első két dalával, majd a Hangmás-tagok (Minda Endre énekes-gitáros és Pogár László gitáros) Sonar-billentyűs-szempleressel (Kovács Marcell) kiegészült új formációja hamar koncertezni is kezdett, most pedig elérkezett első EP-jének, a háromszámos Belzebub Blues-nak a premierjéhez. Perfekten meglepő anyag!
Ugyan egy számot (Barbie Girl) már ismerhetünk az első kislemezről, de akkor még élőben szólt a szám, amely a mostani stúdióváltozatban még inkább erőteljes. A Belzebub Blues másik két dala tempósabb, a címadó fejet hajt Nick Cave-előtt is, a Rich Motherfucker pedig elektropunkosan slágeres. De inkább lássuk, mit mondd a szerzeményekről Minda Endre: „A három dal nagyjából megmutatja, milyen irányba szeretnénk továbbvinni a zenénket. Nagyon élvezzük azt, hogy nem köt minket semmilyen műfaj vagy bármilyen rajongói elvárás. A Barbie Girl egy igazi reménytelen szerelmes dal, azt a közhelyet dolgozza fel, amikor a fura, nerd figura titokban beleszeret a szép, de buta lányba, végül elcsalja egy kihalt, mocsaras vidékre... Ehhez a dalhoz simán el tudnék képzelni egy 80-as évekbeli, tinifilmes, szándékosan béna klipet. Amikor a Rich Motherfuckert írtam, akkoriban tele volt minden azzal az amerikai fogorvossal, aki Afrikában oroszlánokra vadászik, na ez a sztori nagyon felhúzott, főleg mert személyesen is ismerek olyat, aki ilyesmit csinál. Nagyon degenerált dolognak tálálom azt, hogy a világ tele van mindenféle szörnyűséggel, amire simán költhetnék az ilyen emberek a pénzüket, ha már ennyi van nekik, ehhez képest pedig inkább milliókat költenek, hogy megöljenek egy állatot. A harmadik dal, amit felvettünk, a Belzebub Blues – ez az első olyan szám, amiben én is gitározom, ahhoz képest szerintem egész jó lett.
A fentiekhez Pogár László gitáros az alábbiakat fűzi hozzá: „Ami a lemezkészítést illeti, az EP dalait mi magunk rögzítettük a próbatermünkben, ezért ez személy szerint nekem az eddigi leginkább stresszmentes stúdiózásom volt. A lehető legkevesebb feljátszásból oldottuk meg a rögzítést, hogy mindegyik dal megőrizze a nyersességét, spontaneitását. A keverésre és a maszterelésre Sándor Dánielt (Volkova Sisters) kértük meg, aki újonnan épült londoni stúdiójában dolgozott, így ezek az első dalok, amik kikerültek onnan. Danival már két Hangmás-lemezen is dolgoztunk együtt, ezért egyértelmű volt számunkra, hogy a Black Bartókkal is folytatjuk az együttműködést. A Barbie Girl és a Rich Motherfucker basszusgitársávjait pedig vendégként Iliás Ádám (Turn Signals, Supersonic, The Starmans, ex-Trousers) játszotta fel, amit ezúton is köszönünk neki.”
a Black Bartók szeptember 22-én az A38-on (a maszk mögé bújó, neves lengyel zenészekből álló indierockos Bokka vendégeként) mutatja be a friss EP anyagát, Facebook-eseményoldal
és akkor a Belzebub Blues című háromszámos remek EP (nagyon finoman változó videókon, amelyek - akárcsak a lemezborító - Hujber Áron és Benkő Bálint munkái):
a dalok külön is:
Belzebub Blues:
Rich Motherfucker:
Barbie Girl:
a Black Bartók Facebook-oldala