Lemeztáska – Gyulai István (Anton Vezuv)

2016.07.21. 13:00, rerecorder

sztiv_by_jakab_peter_2.jpg

A Gyulai István dalszerző vezette Anton Vezuv a magyar zenei élet egyik legkülönlegesebb színfoltja, power melankolikus 2014-es első nagylemezük után májusban jött ki a még erősebb folytatás, a Lay Low Butterfly minialbum. A frontember által az alábbi - eredetileg a júniusi Recorderben megjelent - cikkben felfedett inspirációk, kedvenc zenék szépen rávilágítanak az együttes megszólalásának gyökereire. Az Anton Vezuv egyetlen nyári fesztiválkoncertjét a Művészetek Völgyében adja július 25-én, hétfőn 21 órakor a Design Terminál Udvar színpadán.

Első zenei emlék

Hogy értelmezhető koromból származó emlék legyen: Chuck Berry. Apám szereti a rock’n’rollt. Annyira, hogy egy – természetesen – fekete-fehér magyar film, az 1963-as A szélhámosnő klubjelenetében még táncol is. Jól táncol.


AZ MEGVAN, HOGY OSVÁRT ANDREA IS SZEREPEL ANTON VEZUV-KLIPBEN?

Első kazetta, amit saját pénzből vettél

Sosem vettem kazettát. Vagy az unokatestvérem másolt Metallica-kazettáit, vagy nővérem eredetijeit hallgattam. A Pearl Jam Ten című albumának kazettaváltozatára emlékszem, de ahogy azt olvastam valahol, azt „szénné hallgatta mindenki”.


Zene, ami zenélésre inspirált

ok_computer.jpgMinden zene, amit hallgattam, folyamatosan inspirál. A Radioheadet nem tudom kihagyni. Az OK Computertől kezdve minden, akkor csak úgy szívtam magamba minden apró részletét.


Meghatározó koncertélmény

Nincs ilyenem, mert az, hogy a Zöld Pardonban eláztam egy hiperkarma-koncerten, az csak azért volt élmény, mert fiatal voltam és volt aranyfácán. Nem voltam olyan koncerten, amit ide beírnék. A YouTube-on van egy-két koncert, amit vissza szoktam nézni.


Hatások az Anton Vezuv indulásakor

Travis / Coldplay (nem a mostani ugrálós majom klipes, de ezt úgyis tudjátok) / Radiohead / Saybia.


Kedvenc magyar lemez

Valamelyik Kispál és a Borz, biztosan. Kikerülhetetlen, mint a napsütés. Csak nem olyan, mint a napsütés.


Kedvenc magyar dal

Kollár-Klemencz Laci és a Kistehén Melankólikusok: Kint mintha. Van az, amikor egy előadó elkezd beszélni egy nyelven és te megérted.


Kedvenc dalszerző-előadó lemez

Mark Kozelektől a Little Drummer Boy Live (2006-os életmű-áttekintő és feldolgozásokat tartalmazó dupla koncertlemez – a szerk.), és akkor észvesztő nagy trükkel benne van a Songs For A Blue Guitar (Kozelek Red House Painters nevű együttesének 1996-os albuma – a szerk.), a What’s Next To The Moon (Kozelek 2001-es szólólemeze, amin korai AC/DC-t akusztikosít – a szerk.) és a Ghost Of The Great Highway (Kozelek Sun Kil Moon nevű projektjének 2003-as kiadványa – a szerk.).


Kedvenc artrock/artpop lemez

fever_ray.jpgFever Ray: Fever Ray (2009).


Kedvenc poplemez

Nincs kedvenc. Legyen Jay-Jay Johanson pop, és akkor a The Long Term Physical Effects Are Not Yet Known (2006).


Lemezgyűjteményed legkülönlegesebb darabja

Az a Radiohead-kislemez, ami egyszer Pesti Est-melléklet volt és a XV. kerületi művelődési házban találtam. Mivel senki nem vitte el, én vittem el őket.


Olyan zene, ami nagyon elüt a stílusodtól, mégis nagyon szereted

Son Lux, King Krule, Glass Animals.


Bűnös zenei örömöd

Music is not a shame, is not a crime.


Dal, amit már nem bírsz meghallgatni

Lambada (a Kaoma 1989-es világslágere – a szerk.).


Dal, amit bárcsak te írtál volna

Na, ilyen nincs. Az irigység nem az én utcám bűne.


Zene, amitől boldog leszel

Diszkó.


Kedvenc heartbreak lemez

party-girl-cover.jpgChinawoman: Party Girl. Ez nem kimondottan szakítós lemez, de olyan, mint amikor a szupermarketben keresed, hogy melyik sorban van a dugóhúzó, és a műanyag tányéroknál érzed, hogy mindjárt itt van, mindjárt itt van.


Zene, ami elgondolkodtat

Current 93: Soft Black Stars. Bár zene közben nem tudok gondolkodni, de David Tibet úgy beszél, mint a szentírás magyar hangja.


Kedvenc zene utazáshoz

The Black Keys: Mind Eraser.


Kedvenc zene éjszaka, sötétben hallgatni

Bon Iver: Stacks/Calgary, vagy tőlük az Air Studios-aktus, csak azt mindig nézni is akarom közben és akkor nem tudok elaludni.


Kedvenc szombat esti bulizene

Hercules & Love Affair feat. Antony Hegarty: Blind.


Kedvenc vasárnap reggeli pihenős zene

The Real Tuesday Weld: The Day Before You Came (ABBA-feldolgozás – a szerk.). Ez akkor a legjobb, ha esik.


Kedvenc friss, idei lemezek

Radiohead: A Moon Shaped Pool, de csak mert nagyon elfoglalt és öreg vagyok.

TURKÁLJ A ZENÉSZEK LEMEZTÁSKÁJÁBAN!

Kedvenc nyári zene

a-ha: Summer Moved On.


Kedvenc sporthimnusz/focidal

Jazzékiel: Portugál.

az Anton Vezuv legközelebb a Művészetek Völgyében július 25-én, hétfőn 21 órakor a Design Terminál Udvar színpadán lép fel, Facebook-eseményoldal


és az Anton Vezuv kiváló, hatszámos friss EP-je, a Lay Low Butterfly

az EP teasere: 


Anton Vezuv Facebook-oldal
www.antonvezuv.com

fotó: Jakab Péter

https://recorder.blog.hu/2016/07/21/lemeztaska_gyulai_istvan_anton_vezuv
Lemeztáska – Gyulai István (Anton Vezuv)
süti beállítások módosítása