Lennél nagyvilágian elegáns és vagány kalandornő a harmincas években, aki bejárja a világ egzotikus szegleteit, megdobogtatva a felfedezői férfiszíveket a dzsungeltől a sivatagig? Akkor az Erlen új kollekciója neked szól. A letűnt korok motívumait, stílusait a mai modern felfogással ötvöző márkát fiatal alapító-tervezője, Erdei Gergely mutatja be.
Magunkról: Az Erlen a modern, kortalan, kozmopolita nőkhöz szól,akik a nagyvárosi sivatag nomád harcosaiként bármilyen élethelyzetben megállják a helyüket. Ebben magabiztos jellemük, illetve kifinomult mégis karakteres ruhatáruk is segítségükre van. Tudják, hogy a divat műalkotás, és tudatos műgyűjtőként olyan műtárgyakra vadásznak, amelyek a divat gyors körforgásában sem veszítik el értéküket. Öltözékeinket a minőségi kidolgozáson és alapanyagokon túl egy leheletnyi bohémsággal kevert szofisztikált nőiesség jellemzi .
Mióta: 2012
Kik: A márka még nagyon az elején tart, ezért nincs egy konkrét csapat mögötte. A tervezési részt én viszem természetesen. A fotózások alkalmával a kreatív koncepciót szintén én rakom össze, de van, hogy közösen találjuk ki a fotóssal.
Kiknek: Számomra a személyiség fontos és nem a kor, ezért is szélesebbre húztam a célcsoportot. Az idei kollekciót direkt úgy raktam össze, hogy bizonyos darabok éppúgy hordhatóak legyenek a 35 fölötti korosztálynak, mint a 25 körülinek, de megtalálhatóak benne olyan darabok is, amik kifejezetten inkább egy 20-25 éves nőhöz szólnak.
Mottó: "Mindig tartsd nyitva a szemed, mert bármit megláthatsz, ami inspirál." - Grace Coddington
Inspirációk: A kollekció megtervezésénél főleg a 30-as évek hangulatából, valamint a kor felfedező filmjei következtében elterjedt stílusirányzatokból inspirálódtam. A törzsi inspiráció a nomád törzsek geometrikus arcfestésére absztrakt módon utaló printekben, illetve a geometrikus szabásokban jelenik meg. A nyomott mintás anyagokat a sivatagi kőzetek színvilága és repedései is inspirálták. A keleties jegyek főleg a kiegészítőkben, illetve az anyaghasználatban mutatkoznak meg. Nagy megtiszteltetés volt számomra, hogy a lookbook anyaghoz felhasználhattam Szöllősi Rita nívódíjas ékszertervező alkotásait. Rita perzsa ihletésű munkáit Los Angelesen keresztül a világ több pontján is kiállították, illetve a CNN is bemutatta.
Anyagok: Olyan anyagokat használtam, amelyek reflektálnak az egzotikus inspirációra, mégis magukban hordozzák napjaink trendjeit. Ilyen a selyem, az indiai selyem shantung, fém és selyemszálakból felépülő dupion, sanzsános vagyis színjátszó lenvásznak, gyöngyházas kagylógombok, strucctollak, valamint kézi üveggyöngy hímzések.
Színvilág: Meghatározó színek a finom föld és homok árnyalatok, élénk narancsok émelyítő burgundival, energikus sárgák, illetve a csillogó bronz és sárgaréz.
Egyedi jegyek: Egészséges zsúfoltság, élénk színek, vibráló printek
Stílus / koncepció: Jellemző rám ,hogy szeretek a 20-as 30-as évek világából inspirálódni. Általában ezt a hangulatot mixelem napjaink trendjeivel.
Vízió: Minél több új dolgot megtanulni és megtapasztalni. Nagyon elkezdett érdekelni a fémmel és bőrrel való munka. A lakberendezés mindig is vonzott -jó lenne akár ezt is összekötni a jelenlegi márkával. Szeretnék hosszabb időt eltölteni egy Európától távol eső kontinensen, mondjuk Dél-Amerikában vagy Afrikában.
Kedvenc / a márkához passzoló zene:
Ezen kívül Chet Baker, Joao Gilberto, és bár a márka hangulatához nem kapcsolódnak, de nagyon szeretem Gesaffelsteint, a Smiths-t, az INXS-t, a Def Leppardot, a Queent, a Depeche Mode-ot.
Legnagyobb eredmény: Gombold Újra 2.0
Legismertebb viselő: Jablonczky Mónika, Adamik Luca
Árak: 12 000-től 100 000 forintig
Üzlet vagy showroom: Jelenleg alakul, de még nem szeretnék előre semmit elkiabálni.
Fotó: Martin Wanda