Dühös és apokaliptikus. Lord Spikeheart: The Adept (lemezkritika)

2024.06.05. 16:48, Recorder.hu

2446.jpg

Lord Spikeheart bemutatkozó nagylemezén halálos pogóban ütközik egymásnak a tizenegyesre tekert bass music a lélekszaggató hörgésekkel, miközben hol egy riff, hol valami plafonrepesztő zajáradat garantálja a szűnni nem akaró katartikus hatást. Ez a kritika először a Recorder magazin 114. számában jelent meg.

A Lord Spikeheart néven elhíresült Martin Khanja a kenyai metal/grindcore/kísérleti zenei színtér egyik ikonikus alakja, ő például a Duma nevű noise-metal duó frontembere, amivel az utóbbi években végigturnézta az európai fesztiválvilágot is.

A The Adept az első szólólemeze, ám elképesztő sürgés-forgás van rajta: az elektronikus zene nehezebb vállfajaiban jónevűnek számító noise/horrorcore/bass producerek – például James Ginzburg (Emptyset), DJ Die Soon, DJ Scotch Rolex, Safety Trance –, valamint több underground/noise rapper/énekes – például Backxwash, Fatboi Sharif, Rully Shabara (Senyawa) – működik közre, és a végeredmény olyan dühös, elborult és apokaliptikus, ahogy joggal képzelhetjük el a gárda összetétele alapján.

lord_spikeheart_1.jpgElőadó: Lord Spikeheart

Cím: The Adept

Kiadó: HAEKALU

Megjelenés: 2024. április 19

Műfaj: kísérleti bass, metal, rap, noise

Kulcsdal: Sham-ra feat. Rully Shabara, Saionji

 

 

9/10

Velkei Zoltán

https://recorder.blog.hu/2024/06/05/lord_spikeheart_the_adept_lemezkritika
Dühös és apokaliptikus. Lord Spikeheart: The Adept (lemezkritika)
süti beállítások módosítása