A teheráni-párizsi 9T Antiope új lemezén egy lenyűgöző énekesnőt kísér mandolin, hegedű és hideglelős elektronika. Ez a kritika először a Recorder magazin 114. számában jelent meg.
Az utca végén áll egy hatalmas ház, amiről csak annyit tudni, hogy karmazsinba öltözött emberek tartják karban, de néha teljesen üres, néha több százan élnek benne. Ennek sötéten szürreális történetére épül a Teheránból Párizsba települt (és angol nyelvet használó) duó albuma.
Sara Bigdeli Shamloo lenyűgöző énekesnő, a játékosságtól a folkos vagy akár operás beütésű törékeny finomságokon át a fájdalomig vezet minket – és nem is az a lényeg, hogy milyen jól énekel, hanem hogy mennyire bevon és nem ereszt a lemez végéig.
Míg a korábbi 9T Antiope-lemezeken Nima Aghiani súlyosan absztrakt elektronikával kísérte őt, itt a húros hangszereken, mandolinon, hegedűkön van a hangsúly. Magukba kanyarodó folkos dallamok, féloldalas groove-ok, fájdalmas glissandók, ritmikus pizzicatók, nyugtalanító kaparászások szólnak. Valamint hideglelős, néha durvulós elektronikus zúgások, torzulások, de ezek mindig megkapják a maguk szerepét a történetben.
Ennek köszönhetően még a súlyosabb részekben is megbabonázó a lemez.
Előadó: 9T Antiope
Cím: Horror Vacui
Kiadó: American Dreams
Megjelenés: 2024. április 12.
Műfaj: avantfolk
Kulcsdal: Ready Player One
9/10
Rónai András