Nagy hangerőn ismételni mindent. Water Damage: In E (lemezkritika)

2024.06.03. 13:59, Recorder.hu

water_damage_portre.jpg

Még mindig alig esik szó a tizenegy tagot számláló Water Damage-ről, pedig nem sok náluk izgalmasabb kísérleti rockzenekar indult ebben az évtizedben. Ez a kritika először a Recorder magazin 114. számában jelent meg.

Az In E a Water Damage harmadik nagylemeze – 2022 óta minden évben kiadtak egyet –, és az eddigi legnagyobb téttel bíró, leghosszabb munkájuk, ami saját elmondásuk szerint az egyre nagyobb hangerőn és a témák folyamatos ismétlésének elvén alapszik. A hivatalos sajtóanyagban megjelenik a krautpunk jelző a zenéket illetően, melyek rendre gargantua jelleggel duzzadnak és válnak rendkívül maszkulinná húszpercenként, miközben brutális kakofónia taszít káoszba mindent.

Az In E első három száma egy nagy ötletet jár végig bő egy órában, zárásként pedig egy szenzációs feldolgozását hallhatjuk a Shit & Shine 2005-ös Ladybirdjének. Jobbat nem is választhattak volna, hiszen a brit dobzenekar előszeretettel játszotta ezt a zenéjét mindenhol lehetőleg minél több helyi dobost felkérve – ahogy azt tették például a 2010-es UH Feszten is.

water_damage.jpgElőadó: Water Damage

Cím: In E

Kiadó: 12XU

Megjelenés: 2024

Műfaj: krautpunk, drone rock, kísérleti zene

Kulcsdal: Reel E

 

 

8.5/10

Velkei Zoltán

https://recorder.blog.hu/2024/06/03/water_damage_in_e_lemezkritika
Nagy hangerőn ismételni mindent. Water Damage: In E (lemezkritika)
süti beállítások módosítása