A japán poppunk-kvartett negyedik albuma harmonikus és kifinomult utazás műfajok és társadalmi elvárások között. Ez a kritika először a Recorder magazin 108. számában jelent meg.
A lassú víz partot mos elve alapján egyszer a punk maníroknak is szelídülniük kell: a CHAI, a megkapóan kaotikus japán poppunk-kvartett azonos című negyedik albumán szándékosan fordul a punk gesztusoktól a city pop felé. Ez a hetvenes évekre visszanyúló, Tokióból eredő stílus elegánsan vegyíti a funk, boogie és jazz dallamkincsét, az eredmény pedig egyszerre kortalan és nosztalgikus. Ezt használja a CHAI, hogy a nyugati popkultúrán átszűrve az identitás, kultúra, női szerepek körül kavargó ellentmondásos érzéseket, tűnődésre invitáljon.
A nyitódal, a Matcha nem véletlenül a teaszertartást idézi fel, aminek a meditatív jellege az önreflexió és az önmegismerés témájával szövődik össze. A From 1992 pedig a nosztalgia érzését az óhatatlan idősödéssel kapcsolja össze, de merengés helyett pezsgő, popos hangzást választva hozzá.
Az album központi koncepciója az a bizonyos Neo Kawaii, amit a kvartett korábbi lemezein már megtett átfogó gondolatnak: cukinak lenni, kortól, megjelenéstől függetlenül igenis lehet öntudatos választás, de akár csendes lázadás is: ennek legújabb iterációja a NEO KAWAII K? című szerzemény is. Elmélyülésre, okulásra invitál, és arra, merjünk úgy cukik lenni, ahogy nekünk jólesik. A világ csak nyerhet vele.
Előadó: CHAI
Cím: CHAI
Kiadó: Jisedai
Megjelenés: 2023. szeptember 22.
Műfaj: city pop
Kulcsdal: NEO KAWAII K?
8.5/10
Selmeczi Nóra