Az egyik legnépszerűbb egyiptomi énekesnő szerelmes dalait vette kezelésbe a kísérleti zenével foglalkozó Qow. Az eredmény mégsem brutalizálás vagy gúnyolódás. Ez a kritika először a Recorder magazin 108. számában jelent meg.
A Prágában élő Omar El Sadek a roppant népszerű egyiptomi énekesnő, Sherine szerelmes dalaiból vett mintákból készített egy teljes albumot. Ahogy egy kísérleti zenésztől elvárható, kő kövön nem maradt. Szétcincált, önkényesen megvágott és effektezett (szétzengetett, lepitchelt stb.) rövid részletek, sóhajok szólnak; valamint drone-ba szétterített vagy éppen akadozó, meginduló-eltérülő szintik, elhaló zongorák, megnyúzott vonósok, zörgések.
Ám mégsem brutalizálásról vagy gúnyolódásról van szó, pedig nagyon könnyen abba fordulhatott volna a dolog. Qow a maga módján kifejezetten szép és bizony megható zenét készített, amibe bele lehet feledkezni a sok kizökkentő megoldás ellenére is.
„Second-hand heartbreak experience” – így jellemzi az édesanyjának ajánlott lemezt, amibe én belehallom azt, hogy a legszemélyesebb érzelmi traumákat készen kapott formákat felhasználva dolgozzuk fel: ezekből szedegetjük ki azt, ami számunkra hasznos, és a saját képünkre formáljuk, mondhatni torzítjuk.
Előadó: Qow
Cím: ElMosameh Sherine
Kiadó: Irsh
Megjelenés: 2023. szeptember 8.
Műfaj: kísérleti
Kulcsdal: Elhamdulilah
8/10
Rónai András