Ritkán hallani ilyen izgalmas kollázst, mint Fekete Ádám rendező-színész-dramaturg-költő-antiinfluenszer lemeze. Ez a kritika először a Recorder magazin 107. számában jelent meg, Fekete Ádámot élőben legközelebb az UH Festen lehet majd látni most szerdán a Francia Intézetben a Her()man's Pussy formáció tagjaként.
A másfél órás albumon főként háromféle hangzó rétegből válogat: a világ mindenféle tájairól származó felvételek: tradicionális zenék vagy popzenei műfajok helyi változatai (sokszor kiugranak a bluesénekesek, de lehet, hogy ennek az angol nyelv ismerőssége az oka); drone-ok, kaparászások-kattogások-neszezések, kortárs komolyzene; jazz, különösen a könnyed szalonjazz.
Fekete Ádám merész társításokat talál, majd hagyja őket kifutni. Van az album folyásában egyfajta drámaiság, de itt ne teatralitásra vagy egy történet illusztrálására gondoljunk, hanem arra, hogy érzelmileg követhető, kínál kapaszkodókat a hallgatónak; meg persze, ne tagadjuk, kihívásokat is. Mint talán minden kollázsban, van benne elidegenítő, távolító hatás, de közben megőrzi a források emberségét. És bár a borítóra az van írva, hogy „KOMOLY DOLOG”, néha kifejezetten vicces is tud lenni.
Előadó: Fekete Ádám
Cím: The Dying Shoemaker Sessions
Kiadó: Brain Fatigue
Megjelenés: 2023. július 31.
Műfaj: kollázs
Kulcsdal: A
8,5/10
Rónai András
Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.