Itthon senki nem ismeri, a Spotifyon félmillióan hallgatják – Magyarradar: Holem

2023.08.02. 16:20, srecorder

holem.jpg

Holem első dala 2017-ben jelent meg, a Spotifyon ma közel félmillóan hallgatják havonta, júliusban pedig kijött a hetedik lemeze, ami új korszakot nyit az életében. Az instrumentális lo-fi hiphopban alkotó Koponyás Dániel néhány hónapja lépett először fel, mostantól viszont nekiáll a koncertezésnek.

Koponyás Dani 12 éve kezdett el dobolni, 8 éve kezdett el komolyabban zeneírással foglalkozni, 2016-ban rakta ki az első dalát Holemként a YouTube-ra, 2017-ben jelent meg az első albuma. 2019 végén valami elindult a Spotify-on, 2022-ben pedig berobbantak a dalai, amire ő maga sem számított: „Jó nagy meglepetésként ért, egyáltalán nem számítottam arra, hogy a barátaimon kívül valaha bárkit is fog érdekelni, amit csinálok. Voltak korábban is fellángolások, az első 500.000 streamet elérő számomról még tetoválást is csináltattam. Most éppen 12.667.977 stream van a leghallgatottabb zenémen, szóval lehet ideje lenne újra varratni.”

A tanuláshoz, munkához hallgatott háttérzenék sikeréről és elképesztő lejátszási számairól mi is írtunk (Ettől a szép zongoramuzsikától jobban fogsz dolgozni), Holem lo-fi hiphop zenéi pedig jól illenek ebbe a műfajba. Daninak legtöbbször kávézókban vagy otthon, esetleg a kocsijában születnek a dalai – volt korábban egy nagy home stúdiója, mára a minimumra esküszik és mindössze egy laptopot használ. Eddig összesen 6 album és 17 single/EP jelent meg, a hetedik a júliusban kijött self-portrait, ami stílusban kicsit más, mint az eddigi anyagok. Az a terv, hogy a korábbi felvételeket hamarosan egy Chapter 1 című válogatáslemezre összerendezve lehet majd elérni, ezzel is jelezve, hogy új időszámítás következik a Holem-projekt életében: „Ebben az albumban érzem azt, hogy igazán megtaláltam magam, jobban hajlik a boom bap felé és jobban tükrözi a minimalizmust is, ami rám jellemző. A lemez vizuális megjelenése is sokkal közelebb áll a valódi stílusomhoz, mint az eddigi kiadványoknál, habár mindegyikhez én csináltam minden vizuált eddig is.”

A július közepén kijött dupla lemez kapcsán a Magyarradarunkra is felkerült Holem, íme a bemutatkozás:

 

Mikor indult: 12 éve kezdtem el dobolni, komolyabb zeneírással pedig 8 éve foglalkozom, az első zenéimet 2016-ban raktam ki YouTube-ra és 2017-ben jelent meg az első albumom.

Hol indult: Az első zenéimet a szobámban csináltam a laptopomon.

Tagok, hangszerek: Egyedül csinálok minden kiadványt elejétől a végéig, a zeneírástól a vizuálokig.

Stílus: Lo-fi hiphop, ami kezd átfordulni a boom bap irányába egy kis minimalista hozzáállással.

Hatások: Mindig más van rám hatással, néha egy élethelyzet, néha egy kép, amit láttam, de az előadók, akik mindig inspirálnak, azok ők: Verzache, Tomppabeats, moow, Tyler, The Creator, és monte booker.

Történet: Mindig is zenés forma voltam, kicsi korom óta körülvett a zene és egy részem mindig is zenész akart lenni. Miközben dobolni tanultam, a sulibulikat is én tartottam és a sulirádióban is szünetekben mindig mixeltük a zenéket a haverokkal. Az első saját zenekészítős projektem egy Roland MC-303 Grooveboxszal kezdődött, ezt apukámtól kaptam, ezen készítettem az első beatjeim, majd számítógépen folytattam és azóta is ezt csinálom. 2016-ban elkezdtem feltölteni a zenéim YouTube-ra, majd 2017-ben megjelent az első albumom. Ez még elég kis kezdetleges volt, de pont ezt tartom izgalmasnak a zenéimben, hogy ti is láthatjátok a progresst, amin átmentem.

Megjelenések: 6 album és 17 single/EP, a 7. album július 14-én jelent meg.

holem-3.jpg

Küldetés: Számomra a zenélés az önkifejezésről szól. Szeretnék egy hangulatot/életérzést átadni a zenéimmel, amit újra át tudok élni azzal, ha meghallgatom.

Jövőkép: Szeretnék valami maradandót létrehozni mind a zenéléssel, mind a munkámmal, ami a fotózás és a tervezőgrafika.

Mellékprojektek: Idén indítottam el a saját kis kreatív stúdiómat, az INHOUSE Studiót, ennek a keretein belül szeretném majd később létrehozni az INHOUSE Records zenei kiadót is, amivel a hozzám hasonló kisebb előadókat szeretném majd segíteni.

Szexepil: Talán a szemüvegem, legalábbis a barátnőm ezt mondta.

Legnagyobb eredmény, elismerés: Van egy kis Excel-táblám, amiben számolom, hogy hány hallgatás van a zenéimen összesen, és ez idén elérte az 50 milliót. Számomra ez annyira hihetetlen, hogy még mindig nem tudom hova rakni. Nagyon boldoggá tesz, hogy vannak olyan emberek, akiknek tetszik, amit csinálok.

 

Holem az Instagramon.

Magyarradar rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.

https://recorder.blog.hu/2023/08/02/magyarradar_holem
Itthon senki nem ismeri, a Spotifyon félmillióan hallgatják – Magyarradar: Holem
süti beállítások módosítása