Beleránt a vendéglátás poklába, majd megmutatja annak függőséget okozó szépségeit az idei év egyik legünnepeltebb sorozata, a Disney+-on futó A mackó. Ez a kritika először a Recorder magazin 98. számában jelent meg.
A mackó (The Bear) című sorozatban megláthatjuk a tökéletes gourmet fogások és a sarki marhahúsos szendvicsek mögötti, különböző egzisztenciális és lelki válságokkal küszködő embereket, de üres gyomorral nem érdemes leülnünk elé. Christopher Storer sorozata színes karaktereket felvonultató munkahelyi komédia, gyászfeldolgozásról szóló családi tragédia, a munkásosztály küzdelmeit bemutató szociodráma, felemelő underdog-történet és mindenek felett fantasztikus ételpornó. Főhőse Carmy Berzatto (Jeremy Allen White nevét most már tényleg jegyezzük meg), aki a Michelin-csillagos éttermek világából tér vissza egy lepukkant szendvicsezőbe, miután a korábbi tulajdonos, az öngyilkosságot elkövető bátyja ráhagyja azt.
Carmy rangos díjai mit sem érnek a tradicionális olasz marhahúsos szendvicset és bolognai spagettit követelő vásárlók szemében, de még ennél is nagyobb kihívást jelent, hogy az adósságoktól terhelt hely infrastruktúrája és dolgozói sem támogatják a tehetséges séf gasztronómiai vízióját. A két világ viszont fokozatosan elkezd összecsiszolódni, ahogy Carmy visszatalál a családi gyökereihez, a többiek pedig megtanulják tőle, hogyan lehet művészi szintre emelni az ételkészítést.
Az ízig-vérig chicagói széria nem adja magát könnyen: a türelmetlenebb nézőket kezdetben idegesítheti, hogy serpenyőket dobáló és érthetetlen éttermi szlenget használó emberek ordibálását kell nézni olyan zaklatott tempóban, mintha a Safdie testvérek egyik filmjét indítottuk volna el – de pár epizód után még a legtüskésebb karakterek is a szívünkhöz nőnek, és a végére már nekünk is kedvünk lenne „Igen, séf!” felkiáltással csatlakozni ehhez a kaotikus gasztroközösséghez.
Osztályzat: 8.5/10
Hol nézhető: Disney+
Szerző: Rácz Viktória