A japán pszichedelikus rock egyik alapvető zenekara visszatért. A Mainliner nemcsak a japán zene fanatikusainak kötelező, hanem mindenkinek, aki kíváncsi rá, milyen az igazán mániákus, a káosszal kacérkodó pszichedélia. Ez a kritika először a Recorder magazin 85. számában jelent meg.
A Mainliner 1996-ban a japán pszichedélia egyik alapvetését adta ki (Mellow Out). Egy halom kiadvány, 12 év kihagyás, majd újabb nyolv év szünet következett, de most végre itt ez a csodás lemez.
Az összetevők a következők: monomániás, szanaszét torzított riffelés, épphogy ritmusban maradó ritmusszekcióval és éteri, effektezett énekkel (Taigen Kawabe a Bo Ningenből énekel és basszusgitározik, a veterán Shimura Koji dobol); ugyanerre az alapra káoszgitárszólózás (Kawabata Makoto, a japán underground atyaistene, Acid Mothers Temple stb.); szétesett káosz.
Bár a négy szám közül a legrövidebb is 18 perc, egy pillanatig sem kiszámítható, hanem lenyűgöző, letaglózó és a maga módján végtelenül szórakoztató élmény. Azzal kell vigyázni, hogy ezután más pszichedelikus dolgok vértelen pilinckázásnak fognak tűnni.
Előadó: Mainliner
Cím: Dual Myths
Kiadó: Riot Season
Megjelenés: 2021. február 19.
Műfaj: pszichedelikus zajrock
Kulcsdal: Blasphemy Hunter
9/10
Rónai András