Mániákus, kaotikus, lenyűgöző. Mainliner: Dual Myths (lemezkritika)

2021.07.04. 11:00, RRRecorder

mainliner_header.jpg

A japán pszichedelikus rock egyik alapvető zenekara visszatért. A Mainliner nemcsak a japán zene fanatikusainak kötelező, hanem mindenkinek, aki kíváncsi rá, milyen az igazán mániákus, a káosszal kacérkodó pszichedélia. Ez a kritika először a Recorder magazin 85. számában jelent meg.

A Mainliner 1996-ban a japán pszichedélia egyik alapvetését adta ki (Mellow Out). Egy halom kiadvány, 12 év kihagyás, majd újabb nyolv év szünet következett, de most végre itt ez a csodás lemez.

Az összetevők a következők: monomániás, szanaszét torzított riffelés, épphogy ritmusban maradó ritmusszekcióval és éteri, effektezett énekkel (Taigen Kawabe a Bo Ningenből énekel és basszusgitározik, a veterán Shimura Koji dobol); ugyanerre az alapra káoszgitárszólózás (Kawabata Makoto, a japán underground atyaistene, Acid Mothers Temple stb.); szétesett káosz.

Bár a négy szám közül a legrövidebb is 18 perc, egy pillanatig sem kiszámítható, hanem lenyűgöző, letaglózó és a maga módján végtelenül szórakoztató élmény. Azzal kell vigyázni, hogy ezután más pszichedelikus dolgok vértelen pilinckázásnak fognak tűnni.

mainliner.jpgElőadó: Mainliner

Cím: Dual Myths

Kiadó: Riot Season

Megjelenés: 2021. február 19.

Műfaj: pszichedelikus zajrock

Kulcsdal: Blasphemy Hunter

 

 

9/10

Rónai András

https://recorder.blog.hu/2021/07/04/mainliner_dual_myths_lemezkritika
Mániákus, kaotikus, lenyűgöző. Mainliner: Dual Myths (lemezkritika)
süti beállítások módosítása