Az idei Oscar-gála szervezőinek nagy meglepetésére Anthony Hopkins kapta a legjobb színésznek járó díjat, pedig, aki megnézi a The Father című filmben nyújtott alakítását, annak egyértelmű, hogy ez másként nem is történhetett volna. Ez a kritika először a Recorder magazin 84. számában jelent meg.
Bár a The Father első ránézésre egy tipikus díjvadász drámának tűnik, ami legfeljebb a színészi alakítások miatt érdekes, senkit ne tévesszen meg a “borító”. Talán a valaha készült leghatásosabb film az időskori demenciáról, ami kívülről szemlélés helyett olyan érzékletesen adja át belső szemszögből a betegség élményét, hogy az felér egy horrorfilmmel.
Egy olyan évben, amiben több Oscar-jelölt színműadaptáció sem tudta eltitkolni, hogy nem a film médiumára találták ki, a szintén színpadon születő (a Pesti Színházban Kern András főszereplésével fut a darab jelenleg) The Father lenyűgöző és hátborzongató kreativitással használja a mozgóképes formanyelvet arra, hogy egy valóságérzékelését fokozatosan elveszítő ember fejébe helyezze a nézőt. Kiemelkedő teljesítmény az elsőfilmes Florian Zellertől, Anthony Hopkins pedig nem tiszteletből vagy megszokásból kapott Oscar-díjat az alakításáért: újfent bizonyítja, hogy minden idők egyik legnagyobb színészóriása, utolsó monológjával pedig különösen megszorongatja a szívünket.
9/10
Rácz Viktória
A The Father című filmet olyan VOD-szolgáltatók kínálatában lehet elérni, mint az Amazon Prime Video, az Apple TV, a Google Play vagy a Fandango.