A Minimyst eredetileg Mészáros István énekes-dalszerző egyszemélyes projektjeként indult, ám hamar zenekarrá alakult; a 2014-es bemutatkozó EP-t (Loyal) egy év múlva albummá bővítették (Hard Water), majd 2016-ban megjelent a Venus című EP, most pedig egyszerre két anyaggal is készülnek, egy magyar és egy angol nyelvűvel. Ez utóbbiról kapunk ízelítőt egy teljesen új dal, a Mailand szörnyes-animációs klipjével, amely a csütörtöki 3. Magyar Klipszemlén történő szereplését követően online a Recorderen debütál.
Az angol anyag, melyen szerepel két új dal (a Mailand mellett a Sentinels), egy nem teljesen új, de kiadványon még nem szereplő szerzemény (Promises) és két áthangszerelt dal a Venus EP-ről (Surprise, Uncatchable), plusz még egy négy dalos live session a B-oldalon, már egy új felállású Minimystet prezentál. Az előző élő zenekarból Mészáros Istvánon kívül maradt Benedetti Péter (basszusgitár), hozzájuk csatlakozott Sándor Dani dobos a Colorstarból és a Jurijból, a trió állandó közreműködőjeként pedig Weil Andris (Ethnofil, Kistehén) hangszerel, kever, masterel, énekel és billentyűzik, ez utóbbiakat az élő koncerteken is megteszi majd.
A Mailand klipjéről többféle interpretációs lehetőséget is felvillantottak a Recordernek a készítők. Turai Balázs animációs filmrendező így fogalmazott: „Próbáltam a dalszöveg és a zene minden fordulatát átengedni a sztoriba. Egy párkapcsolat fázisait akartam megjeleníteni viccelődős-mítikus köntösben: a főhős magányosan kalandozik a Lét Melodramatikus Óceánján, majd feltűnik előtte a másik nem egy szörnyű tagja. A hősies összecsapás szinte azonnal átvált tündibündi romantikába, majd amikor hősünk kellőképpen ellazult, ismét előjön partneréből a Szörny, és magával rántja őt a mélybe. Odalent, a legbelső barlang sötétjében pedig világossá válik a Kékszakáll-szerű forgatókönyv, csak fordított nemi viszonyokkal: a Bestia valójában szadisztikus trófeagyűjtő. Egy ismerősöm a klipet látva megkérdezte, hogy ez-e a nőképem. Nem ez A nőképem, de a számos nőképem között kétségtelenül ez az egyik.”
LEMEZTÁSKA ROVATUNK MÉSZÁROS ISTVÁNNAL
A szövegíró Mészáros még egy réteggel bővíti az értelmezési keretet: „Számomra, azon kívül, hogy ez egy abszurd szerelmi történet és ebben a felállásban a férfi az elnyomott és a nő a zsarnok, a klip második rétegében egy társadalom kritikát képzeltem el. A szörny nem csak a fogyasztói társadalom allegóriája, hanem azon belül, a bugyuta vallástalanság vagy istentelenség szimbóluma, ahol az egyén nem az elvekhez, eszmékhez emeli fel magát, hanem azokat “rendeli" le magához, és a berendezett “babaházában", a saját világának.”
Ne is várassuk tovább az emberfagyit nyaló tengeri szörnyet, íme a Mailand pompásan morbid klipje:
Minimyst Facebook-oldal.