Lipi Brown: Criminals In The Parliament (lemezkritika)

2018.09.27. 10:15, rerecorder

lipi_ny.jpg

Lipi Brown, a PASO dobosa nemrég kilépett a zenekarból, aminek alapítója volt (bővebben lásd itt). És első szólólemezével máris új pályára állt. A dalcímekben politikailag dühös, instrumentális stepper dublemez perfekt megvalósítású.

lipi_b.jpgKiadó: Budapest Vinyl

Megjelenés: 2018. augusztus

Stílus: stepper dub

Kulcsdal: The Karma Of Babylon

Amikor Lipi Brown áprilisban kilépett a PASO-ból, ahol dobos, alapítótag és szerző volt, a legtöbben a politikai okra (az ellenzéki kiállás hiányolására) figyeltek, de ott volt az is, hogy bántotta a „lakájmédia szájízének megfelelő nóták erőltetése”. Ő ehelyett a gyökerekhez való visszatérést javasolta volna. Ezek után nem meglepő, hogy első szólóalbuma (amit nyilván nem néhány hónap alatt rántott össze) szigorú műfaji dublemez. A stepper irányhoz tartozik, amit erős, táncos, stabil ritmusszekció jellemez. A dob-basszuson kívül a melodica dallamai adják meg az összefogó karaktert, ezen túl viszont változatos, sokszínű lemez a Criminals, ami csak a számcímekben dühösen politikus. Egyensúlyban van a dub elringató, belefeledkezésre csábító hatása és a táncoltatás; helyén van az utolsó visszhangeffektig minden. A kinyilvánított szándéknak megfelelően nem tör műfajújító babérokra, viszont azt, amit vállal, perfektül megvalósítja. (A riddimeket Du3normal, Antem és a Black Hole Sound System szállította.)

7.5/10

Rónai András


a friss lemez: 

https://recorder.blog.hu/2018/09/27/lipi_brown_criminals_in_the_parliament_lemezkritika
Lipi Brown: Criminals In The Parliament (lemezkritika)
süti beállítások módosítása