Tudnék még mondani pár dancerock számot, amit legalább ennyire vagy akár jobban is szeretek, de olyat, ami ennyire nagy hatással lett volna rám nem valószínű. Beleégett az agyamba a pillanat, amikor az MTV2-n először láttam a klipjét és hirtelen nem is tudtam mi ez. Később persze megtudtam, hogy nem annyira nagy újdonság, amit csinálnak, de akkor teljesen új világot nyitott meg, és szerintem nem csak nekem.
Dömötör Endre
Roxy Music:Love Is The Drug (1975)
Ebben a műfajban aztán tényleg nem a szöveg a lényeg, de az "It ain't no big thing to wait for the bell to ring" kezdősor végképp belök táncolni. Igaz, addigra a tizedmásodpercekre megtört dobbasszus már rég bemozdított, a szellősen adagolt többi hangszer meg más-más izomcsoportokat rángat. Feriék a diszkót is ártisztikusan hódították meg, ferisen.
Judák Bence
Happy Mondays:24 Hour Party People (1987)
Azzal szöges ellentétben, amit a történelemkönyvek írnak, a Happy Mondaysnek igazából kettő darab jó száma volt, és a másik a God's Cop.
Lékó Tamás
The Rapture:House Of Jealous Lovers (2002)
2003 Jacksonville, FL Art Bar klub csápoló lábak a szőnyeggel borított táncparketten. Az enyémek.
Németh Róbert
The Stone Roses:Made Of Stone (1989)
Mertsometimes I fantasize.
Rónai András
Primal Scream:The Lord Is My Shotgun (2002)
AzEvil Heat lemezt a közmegyezés kb. azXTRMNTRutánlövésének tartja, ami ha nem is teljesen alaptalan, azért nem is igaz; például ezen van ez a csodás szám, ami sajnos nem lett egy külön irányzat alapköve, pedig akkor lehetne várni a 2022-ben érkezőgonosz indusztriál-bluesrevivalt.
és egy másik kedvenc
Kong:Ditch (1995)
Mennyi ilyen lemez volt a kilencvenes évek közepén, úristen! A Kong lemeze (Push Comes To Shove) azért nőtt akkoriban a szívemhez, és azért esett most jól újra hallgatni, mert arockés a groove-ok súlyát egészen különleges könnyűséggel, megfoghatatlan lebegéssel tudták kombinálni.
Salamon Csaba
Gang Of Four: Damaged Goods (1978)
Az unalmas emberek táncparkettje a futógép, a résztávos edzések utolsó száma pedig mindig a Damaged Goods kell, hogy legyen.
Szabó Benedek
Can:I Want More (1976)
Lehet, hogy az volt a legjobb, amikor a Can elkalandozott az ilyenek felé.
Szabó Csaba
Gang Of Four: Return The Gift (1979)
Nem csak a kedvenc posztpunk, punkfunk,dance-rockvagy akármilyen slágerem, hanem simán a popzene csúcsévének csúcsdala. Különdíj: Mind Your Own Business.
Tábori-Simon José
Nem tudtam dönteni, csak egyet választani, mindkettő a korszak alap party-himnusza.