Ez egy újabb kultikus Apple-reklámnak néz ki

2018.03.06. 11:26, RRRecorder

fka_twigs_apple.jpg

Spike Jonze rendezte FKA Twigs táncát Anderson .Paak számára.

Amit a négy perces videó reklámoz, az a HomePod, aminek szintén megvan a maga zenei érdekessége, de előbb nézzük a videót. A zene Anderson .Paak új single-je; az ő neosoulos-hiphopos lemezét szerettük, az újat várjuk. A táncos FKA Twigs, akit a legtöbben énekesként ismernek, akinek videóiban komoly szerepe van a táncnak is; talán kevesebben tudják, hogy szólópályája beindulása előtt rengeteg klipben szerepelt táncosként: Kylie Minogue, Ed Sheeran, Jessie J, Taio Cruz stb.

A rendező pedig Spike Jonze, aki a kilencvenes évek számos ikonikus klipjét rendezte (Sabotage, Da Funk, Weapon Of Choice stb. stb.), azóta viszont kevésbé aktív ezen a téren, utolsó klipje Kanye West Only One-ja volt 2015-ben. Illetve a 2016-os Kenzo-reklámot is ide sorolhatjuk még, amit fő vonalakban az Apple-reklám is követ: a főhősnő unatkozik / fáradt -> őrült, fura táncba kezd.


A videó lényege persze FKA Twigs tánca, de ami mindehhez a zenét adja, az a HomePod: mint láthatjuk, Siri "személyi asszisztensnek" elegendő annyit mondani, hogy "játsszál nekem valamit, ami tetszeni fog", és ő ezt teljesíti, sőt, túlteljesíti. Amiben két dolog izgalmas zenei szempontból. Egyrészt itt a streamelt zene már az egész lakásban ("okosotthonban") szól, ami az Amazon újítása volt, és sok elemző szerint ez most a következő nagy zenei-tech harc terepe. Mint arról részletesen itt írtunk, a mai zenei trendekre meghatározó hatással van az, hogy a legtöbbet a telefonról, fülhallgatón szól a zene, tehát azok a számok érvényesülnek jól, amelyek ebben a környezetben igazán hatásosak. Ha a zenehallgatás terepe ismét az otthon lesz, akkor az valószínűleg a trendekben is érezteti majd a hatását.

Másrészt azért érdekes a reklám, mert azt ünnepli, hogy Siri, vagyis a mesterséges intelligencia milyen pompásan tud zenét választani a szegény elcsigázott nőnek. Márpedig egy bizonyos nézőpontból ez meglehetősen rémisztő perspektíva: a trend jól láthatóan az, hogy a zeneválasztást egyre inkább kiengedjük a kezünkből (algoritmusokra, playlistekre bízzuk), ami a zene további elértéktelenedéséhez, identitásmeghatározó szerepének csökkenéséhez vezethet.

https://recorder.blog.hu/2018/03/06/ez_egy_ujabb_kultikus_apple-reklamnak_nez_ki
Ez egy újabb kultikus Apple-reklámnak néz ki
süti beállítások módosítása