„Végül az emberek fognak a hangzásomhoz fejlődni” – Egyptian Lover-interjú

2017.08.30. 10:47, corecorder

egyptianlover808.jpg

A nyolcvanas évekbeli Los Angeles-i dance- és hiphopszcéna fontos alakja, a holnap, augusztus 31-én ötvennégy éves The Egyptian Lover a kijevi Brave! Factory Festivalon lépett fel. A nyugati part Planet Rockjának tartott Egypt, Egyptet megalkotó előadó több mint harminchárom év után sem fárad, elmondása szerint egyenesen Los Angelesből repült az ukrán közönséghez – utazásairól, Los Angelesről, múltról és jelenről beszélgettünk vele.

egyptyan_lover.jpgTöbb mint harminc éve zenélsz és még ma is sokat utazol és rengetegféle közönség előtt játszol. Milyen különbségeket vettél észre az emberek között a különböző városokat, kontinenseket és eltelt éveket tekintve?

A közönség mindenütt a bolygón közönség. Fiatalok vagy idősek, most vagy régen. Helyszíntől függetlenül mindenki szereti a zenét és szeret szórakozni. Én szórakoztatok a dj-stílusommal és a 808-as dobgépemmel. Okot adok az embereknek a táncra.


A szólókarriered az On The Nile albummal kezdődött 1984-ben. Mennyire tekintesz erre a lemezre másként most, mint akkor, kezdő huszonegy évesként?


Sokkal kreatívabb és ötletekkel teli voltam akkoriban. Sokkal nehezebb ma azt létrehoznom, amit egykor. Van valami csodálatos a kreatív fiatal elmékben.


EGYPTIAN LOVER 1984-ES EGYPT, EGYPTJÉT NORWELL IS A LEGJOBB ELECTROKIADVÁNYOK KÖZÉ SOROLTA.


Egy korábbi interjúban említetted, hogy olyan akarsz lenni, mint Dean Martin, aki egyáltalán nem változtatott a stílusán és hangzásán egész karrierje során. Voltak valaha kétségeid, hogy egyszer túl önismétlő leszel? Hogy fejlődsz művészileg, ha közben ennyire ragaszkodsz az első megszólalásodhoz?


Vagyok aki vagyok. Teszem amit teszek. Végül az emberek fognak a hangzásomhoz fejlődni. Maradok ugyanaz.


Manapság nem sokan használnak analóg felszerelést, szerinted vissza fog térni?

Igen, már vissza is tért. Sok cég újból gyártja őket.


Mind a szólóban és az Uncle Jamm’s Armyval készített albumaidat és összeállításaidat hallgatva sokszor észrevehető egyfajta forró és erotikus hangulat, amit általánosan a nyolcvanas évekhez kötnek. Ez honnan jön számodra? Ténylegesen magában foglalta a kor mindezt?

Iegyptian_lover.jpggen, a nyolcvanas évek egy nagy energiájú tánckorszak volt, ami azóta velem van és mélyen gyökerezik a kreatív lelkemben. Soha többé nem lesz még egy olyan jó időszak, mint az.


Mit gondolsz a mai Los Angelesről – hogyan változott az elmúlt harminc évben és mit hiányolsz legjobban a nyolcvanas évek Los Angeleséből? Hogyan hatott a város a hangzásodra?

Szerintem sok dolog változott. De minden visszajön újból. LA fejlődött zeneileg és rengeteg művész lakja most és lakta akkoriban is. Én az elsők között voltam. A saját módszeremmel csináltam a dolgokat és csinálom manapság is. Leginkább az akkori divatot hiányolom. LA-ben nagyon fontos volt az öltözködés, sétálni a Melrose Boulevardon, nézni a sok különböző embert különféle módokon sétálni és csak ellenni. Punkrockerek, modok, hiphoposok, rockerek, játékosok, stricik, popos arcok, gyúrósok, hustlerek, gótok, a divatok és kultúrák olvasztótégelyében voltunk.


Amikor zenélni kezdtél mindenki vinylt vett és hallgatott, azóta pedig már a kazetta és a CD fénykorát és letűnését is megéltük, ma már a zenestreaming korában élünk. Hogy látod a zene mai helyzetét a digitális producereléssel és a zeneiparban bekövetkezett változásokkal? Mit látsz a zene fénykorának?


A nyolcvanas évek volt a legjobb a rengeteg lemezbolttal és a legjobb stúdiókat használó lemezcégekkel. Drágább volt lemezt felvenni, de azok sokkal jobban hangzottak. Már csak masterelésre vinni a szalagokat Bernie Grundmanhoz (legendás hangtechnikus, akinek stúdiójában több tucat Grammy-díjas alkotás is készült – a szerk.) is izgalmas volt. Aztán hallani az egészet, ahogy albummá áll össze és látni a Tower Records Sunset boulevardi üzletében valóra vált álom volt.


Követed a kortárs dj-ket és zenészeket? Milyen zenéket hallgatsz manapság, mikor egyedül vagy?

Maradok az oldschoolnál. Az hangzik számomra a legjobban. Nem tudom abbahagyni. A nyolcvanas évek embere vagyok.

interjú: Varga Zsófia

az nyugati parti electro-klasszikus, Egypt, Egypt


Egyptian Lover Boiler Room-szettje idén júniusból:

https://recorder.blog.hu/2017/08/30/_vegul_az_emberek_fognak_a_hangzasomhoz_fejlodni_egyptian_lover-interju
„Végül az emberek fognak a hangzásomhoz fejlődni” – Egyptian Lover-interjú
süti beállítások módosítása