Van a future bass elektronikus zenei rányzat, és van a Future Bass, a dzsessz basszusgitározást mindenféle elektronikával kombináló Szipka-loops most nyáron kijött minialbuma - itt pedig a projekt mögött álló fiatal énekes-rapper-beatboxer-looper-producer-zenész bemutatkozó profilja.
Indulás: A Szipka-loops négy éve indult, még gimnazista éveim elején.
Honnan: Budapest.
Tagok: Egyedüli tagja én (Kéri Sámuel) vagyok, énekelek, basszusgitáron, szintetizátorokon, loop pedálokon játszom, valamint (ha a szám környezete éppen azt kívánja) szájdobolok.
Stílus: A produkció behatárolása igencsak bonyolult, hiszen jómagam eléggé színes zenei múlttal rendelkezem, így a formációm korai éveiben inkább hiphop-, illetve poporientált volt, később viszont belekerültek dzsesszes, valamint elektronikus zenei elemek is, mellyel a célom a fogyasztható, ámde zeneileg ízléses stílus kialakítása itthon.
Hatások: Sok zenész/zenekar inspirált életem során, de akik ma nagy hatást gyakorolnak rám, a Knower, az Anomalie és a Daft Punk, hiszen ők is hasonló utat találtak ki maguknak, amin később én is menni szeretnék.
Kiadó(k): Zenéimet kizárólag saját kiadással, többnyire interneten való terjesztéssel próbálom népszerűsíteni.
Történet: Bár alapvetően dzsesszzenésznek tanulok (basszusgitáron), mindig is akartam egy könnyűzenei formációt. De a projekt megállt ott, hogy nem tudtam összeszedni rá a megfelelő embereket, ami nem is csoda, hiszen még ennél is fiatalabb voltam, tehát nem volt meg a kapcsolati tőkém. Egy nap viszont belém hasított a felismerés, hogy ugyan miért is ne lehetnék én az egyedüli tagja a zenekarnak. Ma már megvalósítható az, hogy egy ember egyedül kiálljon a színpadra, és teljes zenekari hangzást tudjon létrehozni. Úgyhogy belevágtam, gyakoroltam, a produkcióm évről évre fejlődött, egyre több díjat, elismerést kaptam, és míg kezdetben a számok kizárólag emberi hangra és basszusgitárra épültek, a mostani évadban már teljesen el mertem engedni magam, és a megszokott loopos beatbox mellett egyre több dob sequencer, illetve szintetizátor színesíti a zenémet.
A számírás nálam változó; van, amikor fél évig csiszolok egy számot, de olyan is van, hogy a villamoson meghangszerelem, megírom a szöveget és meg is groove-olom, hogy amikor hazaérek, csak fel kelljen játszani.
Megjelenések: Panaszkönyv (2015), Still A Child (2016), Future Bass (2017).
Küldetés: az elektronikus zenében rejlő rengeteg opció, lehetőség bemutatása a nagyközönségnek, a technika normális arányban történő felhasználása a művészetben.
Jövőkép: A jövőről sokat gondolkodik, álmodozik mindenki, így én is. Szívesen látnám magam egy fesztivál színpadán a jövőben. Addig is, ami ehhez a célhoz az út, az a munka. Ebben én nagyon hiszek, a sok munka megtérül egy idő után, ezért bírálom kritikusan minden aktuális munkámat.
Mellékprojektek: Jelenleg nem szerepelek másik projektben, a zeneiskolai fellépéseket leszámítva.
Szexepil: A produkciómat az elstartolása óta követi a kabalám, Zsömi. Ő egy plüssmedve, akit még anno egy rendező barátom, Jimy J. Hollywood talált ki nekem. Sokan furcsállják, hogy ez a szimbólum a mai napig kíséri a produkciómat, nem igazán értik. De pont ettől szeretem, hiszen ha ránéznek, nem egy plüssmedvére, hanem absztraktabb jelentésre gondolnak, pont amit a zenémmel is el akarok érni.
Legnagyobb eredmény/elismerés: A legutóbbi looper világbajnokság többszörös kiemeltje lettem, ami azt jelenti, hogy míg a versenyben általában egy indulónak kizárólag egy videóját osztják meg, nekem mindegyik fordulóban került ki munkám. Ez volt életem első nemzetközi sikere, amibe durva belegondolni ma is, hatalmas erőt adott ahhoz, hogy a rossz időkben is csináljam, és ne adjam fel az álmokat.
Szipka-loops augusztus 25-én a Tahitótfalun zajló basszusgitár táborban ad lemezbemutató koncertet, Facebook-esemény:
a Businessman című frissen megosztott dal:
A cikk megjelenését a Cseh Tamás Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.