Magyarradar + exkluzív mix - Simulatrix

2015.10.07. 17:54, Frontrecorder

simulatrix.jpg

A Bassdroid nevet is használó Simulatrix Detroit lelkes hazai nagykövete, dj-ként és producerként is a Motorváros elektronikus zenei hagyományaiból, szellemiségéből merítve építi saját, techno és experimentális elektronika határán mozgó hangzásvilágát. Nemrég a legújabb detroiti underground irányzatról, a sludge-ról írt nekünk remek ismertetőt, most pedig zenekészítőként is bemutatkozik, egy exkluzív, saját számaiból összeállított mix kíséretében.

smx_acid.jpgIndulás éve: DJ-ként 1997-98 körül indultam először a debreceni undergroundban, majd 2000 körül kerültem Budapestre a Tilos Rádióhoz. A zenebarkácsolás olyan 2003 tájékán ütött be először, majd figyelemreméltóbb produceri outputok 2012-től említhetők, miután elvégeztem az ImPRO Schoolban egy produceri kurzust.

Tagok: One man show vagyok (eddig). a Bassdroid név is engem takar, DAW, szintetizátor(ok), sampler, lemezjátszó(k) az alkotói fegyvertár.

Stílus: Techno, Detroit techno, dubtechno, house (abból is inkább a detroitos hangzás), electro (nem az, amit ma sokan annak gondolnak, hanem az oldschool Detroit-New York vonal), electronica.
Ha általam kitalált definíció kell, akkor dirt-tech vagy dirt-wave.

Hatások: Zenei: kora 80-as évekbeli szintipop és italo disco, Jean Michel Jare és Vangelis, meg persze a Kraftwerk is, Detroit sem maradhat ki, de sok New York garage- és Chicago house-cucc is hatott rám, akárcsak a hiphop és oldschool electro (Afrika Bambaataa & The Soulsonic Force), ezek mellett volt egy komoly breakbeat/nu skool breakz-korszakom már mint Tilos-dj, amit az electroclash követett, aztán már elmúltam 30, mikor rátaláltam 70's pszichedellikus rockra és valahogy ebből a krautrockra. Nem zenei: Star Wars, retro sci-fik (Alfa holdbázis, Fantasztikus utazás, Tron), cyberpunk-novellák, technológiatörténet, Szilícium-völgy, Philip K. Dick, szamurájfilmek, harcművészetek, a Ninja Scrolls, Gost in the Shell, mindenféle gagyi animék, PornHub..

Kiadók: Asnazzy Productions, Bandcamp.

Történet: Mint másnak a szcénában, az én életemnek is  mindig szerves része volt a zene, viszont nem csináltam sulibulikat és diszkóba sem jártam, mert rühelltem, hogy ott nem hallok "jó zenéket", legalábbis olyat, ami tetszett volna. Gyerekkorom óta gyűjtöm a különleges, nem mindenhol hallható zenéket, így kerültem kapcsolatba a 90-es évek elején a mai értelemben vett elektronikus tánczenékkel, a technóval és house-szal, amivel rögtön azonosultam. Komolyabban, közönség előtt '97-ben álltam először a lemezjátszók mögé. Debreceni lévén az ottani undergrounban bontogattam a szárnyaimat, a még ma is néha jelentkező Sav-bázis bulik végén, aztán később több helyi partin is játszottam klasszik Detroit technöt és house-t, majd egyre inkább törni kezdem a ritmust és a 4/4-ektől pár évre tettem egy kitérőt a breakbeat, nu skool breakz, és kicsit a dnb világába.1999-et írtunk, mikor kezdtem egyre több break-bulin játszani a debreceni Klinika Mozi klubban, ahova a szervezők Pestről tilosos dj-ket is szép számmal hívtak. Így ismerkedtem meg Ludmillával, akivel a nu skool breakz kapcsán megtaláltuk a közös hangot és elhívott a fővárosba az azóta is népszerű  Breakout Breeze című műsorába mint vendég. Aztán 2001-ben Pestre költöztem, 2001-től 2004-ig saját műsorom volt a Tiloson BAZZBALL címmel. Itt kezdetben főleg breakbeatet játszottam, aztán egyre eklektikusabb lett és lassan a 4/4-ek háttérbe szorították a törteket. 2004-ben jöttem el a rádiótól és akkor már teljes erőbedobással electroclash, electropunk, techno-electro irányba ment a hangzásom. Egyik barátommal alapítottunk egy PestiGigolók nevű, félig live decks and effects jellegű formációt, amivel 2005-2007 között jó pár fellépést toltunk le Pesten és vidéken, de főleg a Lollipop buliszervező csapat rendezvényein játszottunk. 2008-2012 között volt egy abszolút passzív pár év, amikor csak figyeltem a történéseket, vettem a lemezeket és írogattam zenét, online posztoltam mixeket és egy azóta megszűnt online elektronikus zenei rádióban volt heti podcastom, de nem játszottam klubokban. 2012-ben beiratkoztam az ImPRO-ba és ott ismét összehozott a sors hasonszőrű arcokkal, akikkel kisebb-nagyobb projektekbe kezdtem, és újra aktívan dj-zni kezdtem, illetve az addigi zenebarkácsolást már lehetett producerkedésnek is nevezni. 2013-ban kezdtem a Simulatrix projektet, ami egy techno vagy electro alapú össz-elektronikát megcélzó hangzásvilágot képvisel. Nem sokkal utána megtalált egy kis seattle-i experimentális kiadó. További kiadványok szintén náluk várhatóak még idén.
A zeneírási metódus változó, sőt, változatos. Néha beateken kezdek el először dolgozni és onnan építem körbe és fel a trekket. Néha szintidallamokból alakul ki valami elképzelés, amit próbálok konkrét formába önteni. Ahogy az elején a lemezeket, zenéket, most gyűjtöm a különbözős koszos hangmintákat, sistergéseket, gerjedéseket, ezeket is előszeretettel használom. Van úgy, hogy évekkel ezelőtt megkezdett ötletekre találok rá és fejezem őket be. Itt sincs igazán egy struktúra, nem is törrkszem rá az alkotási folyamat során, csak az eszközöket strukturálom a gyorsabb workflow érekében. 

Megjelenések: A Bandcamp-oldalamon jelennek meg trekkjeim rendszeresen. 2013-ban a Mana Manán jött ki egy remixem Grabo’sky Return To Bora Bora című számából Alex Brugos néven.

Küldetés: Megdönteni az EDM-összeesküvés népbutításra berendezkedett világprogramját, ott szabotálni az EDM-et, ahol csak lehet... ez persze csak vicc. Nincs különösebb küldetés, csak azoknak, akik értik, érzik az underground zenéket és túl tudnak lépni a műfajok, stílusok és tempó láthatatlan korlátainak, és hajlandóak "megízlelni" új hangzásokat, atmoszférákat, megfelelő alternatívát és "józene-muníciót" szolgáltatni.

Jövőkép: Ugyanez, csak kicsivel több dj-zés és live act, mint az elmúlt években.

Mellékprojektek: K1A1 Music néven egy kis label indításán ügyködöm, illetve a MotorSoul BP-vel egy kis hazai magot, tábort próbálok építeni a detroiti zenék kedvelőiből.

Szexepil:  Nem tudom, nem epilálok...

Legnagyobb eredmény, elismerés: Egyszer Juan Atkins likolta az egyik postom, Palotai pedig megkínált a cigúj ijéből... de félretéve a viccet, minden kis történésnek örülök és eredménynek élem meg.

Simulatrix a Recordernek egy bő háromnegyed órás kivonatot is készített a jelenlegi produceri zenei világából. Mint mondja, "az első fél órát a szikárabb, minimalista és indusztriálba hajló zörejek, zajok és gerjedésekkel teli 'techno-installációk', 'ipari hangtájképek' teszik ki, majd lágyul a hangzás és két utazósabb house, tech-house track után átcsap egy +18-as electróba, aztán pedig spicces, dubos slow technóba és a végén egy lassan tekeredő, vastagon basszusnehéz, sötét monstrum zárja." A mix a számlista alatt hallgatható.

Simulatrix Recordermix

01. Bassdroid - Ghostfunk /unreleased
02.Bassdroid - Plytoxinsane /unreleased
03.Simulatrix - When it's itchy
04.Simulatrix - M_N_M_L aka Drums of Helium /unreleased
05.Simulatrix aka Bassdroid - Motor Soul Tribes
06.Simulatrix aka Bassdroid - Micron Droid Testing
07.Simulatrix aka Bassdroid - Nippon Trains
08.Simulatrix aka Bassdroid - Tokyo Station
09.Simulatrix aka Bassdroid - Walk Her Home Drunk
10.Simulatrix aka Bassdroid - Sexywhat
11.Simulatrix - Superdeep Borehole

 

https://recorder.blog.hu/2015/10/07/magyarradar_exkluziv_mix_simulatrix
Magyarradar + exkluzív mix - Simulatrix
süti beállítások módosítása