A Mei Kawa, amely mandarin nyelven azt jelenti, "ne sírj utánam többé" a neve ellenére nem egy kelet-ázsiai divatmárka, hanem magyar. Igaz, a tervező Kasza Emese nevének betűiből alkotott játékos szóösszetétel orientális áthallása nem véletlen, az általa kreált ruhákra ugyanis erőteljesen hatnak az ázsiai vonalak. Ahogyan az északi minimalizmus, az architekturális szerkesztések, a modern urbánus stílus és a múlt századi munkaruha-kultúra is. A Mei Kawa multifunkcionális és variálható, unikális mindennapi viseletei elsősorban férfiaknak készülnek, de akadnak nők számára ugyanúgy hordható darabok. A külföldön is egyre sikeresebb márkát alapító névihletője mutatja be Divat&magyar rovatunkban.
Magunkról:
A márkanév a férfiasság és a nőiség egyfajta összekapcsolódását tükrözi. A név első része, a kellemes csengésű MEIKA olyan megoldásokra utal, amelyeket elsősorban a nőkkel azonosítunk: a lágyság és a kecsesség egyszerre jelenik meg a rafinált ötletességgel. A KAWA a férfi oldalról szól: határozott, lendületes, karakteres és átgondolt. A MEI KAWA férfi és unisex öltözékei olyan ötvözetet képviselnek, amelyben a szigorúbb, férfias struktúrákat a nőies könnyedség, játékosság egészíti ki. A MEI KAWA tudatosan a természetesség felé tart, a ruhák testbarát anyagokból, sajátos szabászati megoldásokkal készülnek, viselője számára praktikus, variálható öltözetet jelentenek. A márkát letisztult, minimalista vonalvezetés jellemzi, amelyet északi és ázsiai irányvonalak határoznak meg.
Mióta: 2010. Az első a 2011-es téli kollekció volt.
Kik: Az alapító, tervező Kasza Emese, a MOME öltözéktervező szakán végzett 2006-ban. A sales feladatokat Szegner Balázs látja el. A stábot kiegészíti még jópár barát a grafikai feladatoktól kezdve a mendezsment részig.
Kiknek: A MEI KAWA a modern férfiak öltözködését kívánja kreatív - sokszor több módon is hordható -, időnként formabontó darabokkal gazdagítani. Szezonról szezonra egyre több unisex darabbal kiegészítve, így kedvezve a női közönségnek is. A kényelmi és funkcionális szempontokat mindvégig szem előtt tartva az utcai viseletet szeretnénk élménnyé tenni olyan emberek számára, akik a konfekción túl akarnak érvényesülni az öltözködésben.
Inspirációk: Építészet, zene, képzőművészet, ősi kultúrák, tradicionális öltözködés.
Anyagok: Természetes, kényelmes, funkcionális alapanyagok.
Színvilág: Kollekciónként változó, de a földszínek mindegyikben megtalálhatóak.
Egyedi jegyek: Praktikus, átalakítható ruhadarabok; precíz technológiai megoldások, geometrikus formák.
Stílus / koncepció: Modernitást, multifunkcionalitást és minimalizmust ötvöz.
Következő kollekció: A következő 2014-es tavaszi-nyári kollekció a COLLISION nevet kapta. Még több unisex darab található meg benne, mint az eddigi kollekciókban. A kollekció neve a 20. század elejei művészeti irányzatok és a jövőbe mutató modernista elemek ütközését tükrözi.
Vízió: A jövőben is formabontó, több funkcióval rendelkező, a felhasználó számára szerethető, kedvenc ruhadarabokat gyártani, és ezeket a hazai piac mellett a nemzetközi porondon is értékesíteni.
Kedvenc / a márkához passzoló zene:
Legnagyobb eredmény: Tavaly három nemzetközi szakmai vásáron állítottunk ki, Párizsban és Milánóban.
Legismertebb viselő: Bajor Ádám (Haunebu), Christian Åkesson svéd színész-komikus, illetve Adrien Brody-nak is van MEI KAWA darabja, de ezt képpel egyelőre nem tudjuk igazolni.
Árak: 15 000-től 150 000 forintig
Üzlet vagy showroom:
A showroom a Flatlab-ben található, az online boltunk a www.shop.meikawa.com címen, ezen kívül a TheGardenStudio, a Retrock, a Retrock Deluxe és az Ourstyle Boutique üzletekben kaphatók a ruháink.
Nyitófotó és a következő két kép: Nicolas Fleuré
2013-as őszi-téli lookbook fotók: Hencz Péter